במכון היהלומים הישראלי רוצים למכור ישירות לצרכנים

הקלה ביוקר המחיה גם בתכשיטים? לראשונה בישראל נפתחת גלריה לשיווק ומכירת תכשיטי יהלומים ישירות לצרכנים • וגם: אסנת גולן מונתה לסמנכ"לית מערך ה-ESG בשטראוס • אירועים ומינויים

גלריה של מכון היהלומים הישראלי / צילום: שני רייך
גלריה של מכון היהלומים הישראלי / צילום: שני רייך

מכון היהלומים הישראלי משיק ברמת גן גלריה לשיווק ומכירת תכשיטי יהלומים תחת השם "The Gallery by IDI", שבו יציגו חברות יהלומים ותכשיטים מבורסת היהלומים. הגלריה, שמתפרסת על פני כ-500 מ"ר, תכיל 15 עמדות מכירה בגדלים שונים ותהווה גם מרכז מבקרים. עלות הקמתה מוערכת במיליוני שקלים.

בכניסה יוצבו כ-10 חלונות תצוגה שבהם יוצגו תכשיטים וחפצי אומנות כמו רפליקות, יהלומים נדירים ויקרים במיוחד, תכשיטים בעיצובים מיוחדים ועוד. בגלריה יוצב מכשיר המאפשר לבדוק האם היהלומים הם אמיתיים או סינטטיים, וחדר פרטי יעמוד לרשות אלו שירצו לקנות יהלומים בפרטיות.

הסוחרים שייקחו חלק בגלריה הם חברות יהלומים שהקימו אופרציות למכירת תכשיטים ללקוח הסופי. ביניהם ניתן למצוא את IDC (Israel Diamond Center) המנוהלת על ידי משפחת טביסל; Maymond של הגמולוגית, הארכיטקטית והמעצבת מאי אהרון; Protea Collection, המתמחה בעיצוב, יצור ומכירה של תכשיטי זהב ופלטינה משובצים ביהלומים ועוד.

המהלך הגיע לאחר שבמכון ראו שבשנים האחרונות יותר ויותר סוחרים בוחרים להיכנס גם למכירת תכשיטים ולפנייה לצרכן הסופי, ולכן החליטו להקים להם מתחם משותף. "המכון פועל מעל ל-50 שנה בקידום ענף היהלומים הישראלי, בעיקר בתמיכה בענף הייצור וייצוא יהלומים בעולם בשוק ה-B2B", מסביר המנכ"ל אביאל אליה. "כעת לראשונה אנו מקדמים מסחר של חברות יהלומים ללקוחות הקצה בישראל, ואנו מקווים שזהו תחילתו של פרויקט מוצלח".

מיקרוסופט מאמינה בשופיק

חברת Shopic הישראלית, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית וראייה ממוחשבת שהופכת כל עגלת קניות לעגלה חכמה, תציג את הפתרון שלה במתחם ההתנסות של מיקרוסופט במינכן, גרמניה.

עגלה חכמה של Shopic / צילום: LUZ Corporate Photography
 עגלה חכמה של Shopic / צילום: LUZ Corporate Photography

למיקרוסופט יש ארבעה מתחמי התנסות בעולם (אטלנטה, עמק הסיליקון, סינגפור ומינכן), שבהם עסקים יכולים לבחון טכנולוגיות פורצות דרך מקרוב ובאופן חווייתי. שופיק מציגה דמו של הפתרון שלה באזור של הריטייל-טק, ונבחנת האפשרות להציגו גם במיקומים הנוספים.

"זו אבן דרך משמעותית עבורנו", אומר רז גולן, מנכ"ל ומייסד-שותף שלShopic . "ענקית הטכנולוגיה מאמינה בפוטנציאל שלנו לשנות את חוויית הקניות בסופרמרקט, ומספקת לנו פלטפורמה להצגת הטכנולוגיה שלנו ללקוחות פוטנציאליים באירופה".

שופיק נוסדה ב-2015 על ידי גולן וערן קרביץ, ומרכז הפיתוח שלה ממוקם בתל אביב. היא מעסיקה 90 עובדים, ועד כה גייסה 56 מיליון דולר. ניתן למצוא את הפיתוח שלה ב-30 סניפים של שופרסל, והיא ערכה פיילוטים במספר רשתות שיווק בצפון ודרום אמריקה.

מצנח הזהב

לירון רוגל מונה למנכ"ל חברת התרופות פייזר בישראל. רוגל הצטרף לחברה ב-2010, ומשנת 2022 ניהל את יחידת הרפואה הפנימית.

לירון רוגל / צילום: פייזר ישראל
 לירון רוגל / צילום: פייזר ישראל

עו"ד אבי ניסנקורן, לשעבר יו"ר ההסתדרות ושר המשפטים, יכהן כיו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון. הוא יחליף בתפקיד את ירום אריאב, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר.

אבי ניסנקורן / צילום: יוסי זמיר
 אבי ניסנקורן / צילום: יוסי זמיר

ניר ויימן מונה לסמנכ"ל הכספים של נוסטרומו, המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות לאגירת אנרגיה תרמית בבניינים.

אסנת גולן מתמנה לתפקיד CSO (Chief Sustainability Officer) & VP Corporate Brand בחברת שטראוס, במסגרתו תהיה אמונה על ניהול מערך ה-ESG והמותג התאגידי.

אסנת גולן, CSO & VP Corporate brand בשטראוס / צילום: טל שחרר
 אסנת גולן, CSO & VP Corporate brand בשטראוס / צילום: טל שחרר

לגולן ניסיון מצטבר של למעלה מ-25 שנה בשטראוס. ב- 20 השנים האחרונות כיהנה כסמנכ"לית תקשורת של הקבוצה ובשנים האחרונות קיבלה על עצמה להוביל את תחום הקיימות. בשנים אלו אסנת ניהלה את כל הפעילות התקשורתית של הקבוצה מול בעלי העניין האסטרטגיים, כיהנה כדוברת הקבוצה ולצד זאת ניהלה את תחום הדיגיטל והקיימות. במהלך השנים האחרונות הייתה שותפה למכלול המהלכים העסקיים שביצעה שטראוס, תוך פיתוח תהליכים ותשתיות לניהול תקשורת הפנים והחוץ לרוחב הקבוצה, הן בישראל והן בפעילות הבינ"ל, תשתיות ויכולות שימשיכו לשרת את שטראוס גם בעתיד.
בתפקידה החדש, גולן תבנה ותוביל יחידה גלובלית ייעודית ליישום אסטרטגיית ה-ESG של החברה שתהווה נדבך מרכזי וגורם משפיע על כלל פעילות הקבוצה. כמו כן, במסגרת תפקידה תוביל את ניהול מותג 'שטראוס' בדגש על פיתוח אסטרטגיה שיווקית גלובלית וחיזוק המותג בהתאמה לסביבה המשתנה.

במקביל למינוי, מתחילה קבוצת שטראוס באיתור דובר/ת לקבוצה שיהיה כפוף למנכ"ל הקבוצה.

"אני מודה לאסנת על בנייה וניהול תחום התקשורת בשטראוס", אמר שי באבד, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס. "השותפות שלה בכל המהלכים המשמעותיים של הקבוצה בעשרים השנים האחרונות, מינוף הישגים ותמיכה במשברים, ועל היותה שותפה עסקית ליו"ר הקבוצה, למנכ"לי הקבוצה בתקופות השונות ולחברי הנהלת החברה. למען המיקוד בתחומים שהיא תוביל הוחלט לפצל את ניהול התקשורת מניהול אסטרטגי של מותג וזהות החברה כמו גם למקד מאמצים בשיפור ההשפעות של החברה בתחומי חברה סביבה וממשל . אני מאמין שאסנת, יחד עם הצוות ביחידה, יביאו לקפיצת מדרגה שתמצב את שטראוס כמותג מוביל וכקבוצה שמטפחת ומזינה מחר טוב יותר הלכה למעשה, ואני מאחל לה ולצוות הצלחה גדולה".

חדשות טובות

לקראת יום הבינלאומי למניעת עישון (31/5), תלמידי רשת אמית יצרו את תערוכת הצילומים "שואפים לחיים", שתוצג במשרדי חברת תעבורה ברמלה, כחלק מקמפיין למניעת עישון בקרב בני נוער. בהמשך התערוכה תנדוד ברחבי הארץ.