תיחלץ מניסיון ההשתלטות? סטרטסיס הישראלית בדרך למיזוג ענק עם חברה אמריקאית

סטרטסיס הודיעה על עסקת מיזוג גדולה עם Desktop Metal האמריקאית, כשבמקביל, ננו דיימנשן שמבקשת להשתלט על סטרטסיס הגישה רשמית הצעת רכש לבעלי המניות • לפי הודעת סטרטסיס, "החברה המשולבת צפויה לייצר הכנסות של מעל 1.1 מיליארד דולר עם שולי EBITDA מתואמים של 10%-12% בשנת 2025"

ד''ר יואב זייף, מנכ''ל סטרטסיס / צילום: סטרטסיס
ד''ר יואב זייף, מנכ''ל סטרטסיס / צילום: סטרטסיס

התפתחויות במאבק השליטה על סטרטסיס: חברת הדפסות התלת-ממד הודיעה היום (ה') על עסקת מיזוג גדולה עם חברה אמריקאית, כשבמקביל, ננו דיימנשן שמבקשת להשתלט על סטרטסיס הגישה רשמית הצעת רכש לבעלי המניות. ננו דיימנשן פנתה לאחרונה שלוש פעמים לסטרטסיס בהצעות לרכוש אותה, אך סורבה בכל הפעמים וכעת פונה ישירות לבעלי המניות ופותחת רשמית בניסיון של השתלטות עוינת. ההצעה בתוקף עד 26 ביוני וננו מציעה מחיר של 18 דולר למניית סטרטסיס לעומת כ-14.9 דולר שהוא מחיר השוק, אך כבר הציעה מחירים גבוהים יותר בעבר. היא מבקשת להגיע להחזקה של 53%-55% מסטרטסיס.

התקציב החדש מעלה את כלכלת ישראל על נתיב שלא הכרנו | פרשנות
קפיצה של 180 מיליארד דולר ביום: המניה שהדהימה אמש את וול סטריט 

במקביל, סטרטסיס הודיעה כאמור על מיזוג עם חברת Desktop Metal שנסחרת בניו יורק בשווי 563 מיליון דולר לאחר שב-2020 הפכה לחברה ציבורית במיזוג ל-SPAC ב-2020 לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. שוויה של סטרטסיס הוא כמיליארד דולר. בעוד שסטרטסיס מיקדה בשנים האחרונות את פעילותה בהדפסות תלת-ממד של פולימרים, הרכישה תרחיב שוב את פעילותה לחומרים נוספים. העסקה היא במניות, ולפי סטרטסיס היא בשווי 1.8 מיליארד דולר, תייצר חברה שמוכרת ב-1.1 מיליארד דולר ו-EBITDA של 10%-12% עד 2025. שתי החברות אישרו את העסקה.

"היום הוא יום חשוב בהתפתחות של סטרטסיס", אמר ד"ר יואב זייף, מנכ"ל החברה. "המיזוג עם Desktop Metal יאיץ את מסלול הצמיחה שלנו באמצעות יצירת ספקית עולמית בולטת של פתרונות ייצור תוספתי תעשייתי. עם מעמד אטרקטיבי בהיצע מוצרים משלים, לרבות בתחומי החלל והתעופה, רכב, מוצרי צריכה, בריאות ורפואת שיניים, וכן צוות מו"פ מנוסה, תשתית מובילה ליציאה לשוק ומאזן איתן, החברה המשולבת תהיה מחויבת לחדשנות מתמדת ושירות מן המעלה הראשונה ללקוחות. אנו מצפים בכיליון עיניים למנף את החוזקות של החברה המשולבת ולנצל את הון המותג החזק של הפורטפוליו שלה כדי להעניק ערך משופר לבעלי המניות, הלקוחות והעובדים".