בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה עלתה ב-3%, טסלה ב-4%

מדד הנאסד"ק, שפתח את יום המסחר בעלייה של יותר מ-1%, סגר אותו בעלייה של כ-0.3%, ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.1% • בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1.3% במדדי המניות המובילים • תשואות האג"ח הארוכות בארה"ב נחתכו • ירידות חדות במחירי הנפט

הבועה הבאה בוול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
הבועה הבאה בוול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בניו יורק: מדד הנאסד"ק, שפתח את יום המסחר בעלייה של יותר מ-1%, סגר אותו בעלייה של כ-0.3%, ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.1%. מדד S&P 500 נותר ללא שינוי.

אנבידיה עלתה ב-3%, טסלה ב-4% ואפל  עלתה בכ-1%. בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות נייס , אלביט מערכות , קוגנייט , למונייד וסנטינל וואן .

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צנחו בחדות. תשואת האיגרת ל-10 שנים נפלה בכ-13 נקודות בסיס לרמה של 3.68%, תשואת האיגרת לשנתיים נחתכה ב-14 נקודות וירדה ל-4.44%.

21:20

בניו יורק נמשכת המגמה המעורבת: הנאסד"ק עולה בכ-0.2% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.4%.

אנבידיה  וטסלה רושמות עליות חדות של יותר מ-3% ומנגד מארוול טכנולוג'י  ו-AMD בולטות בירידות.

בבית ההשקעות אופנהיימר פרסמו עדכון לסקירתם על חברת איתוראן  ומציינים כי החברה, הפועלת בשוק הטלמטיקס ומתמחה בשירותי איתור ומיגון לרכב, פרסמה דוחות כשההכנסות היו בהתאם לתחזית הקונצנזוס אך שורת הרווח הפתיעה לטובה. "השיפור בשורת הרווח נובע מהתיעלות במינוף התפעולי כתוצאה מהכנסות חוזרות ממנויים. מנכ"ל החברה, אייל שרצקי, הדגיש בשיחת הוועידה שההכנסות ממנויים נגעו הרבעון בשיא , ומהוות כ 70% מסך ההכנסות, דבר המצביע על יציבות ואיתנות המודל העסקי. כמו כן, ציין המנכ"ל לחיוב שלושה וורטיקלים שבלטו לטובה הרבעון: וורטיקל הביטוח מבוסס שימוש UBI, פעילות המימון של החברה בברזיל, והשירות למניעת גניבות של החברה, לאור עלייה במקרי הגניבות הרכב בישראל. חברת איתוראן נסחרת להערכתינו במכפילים אטרקטיביים וממשיכה להוות הזדמנות "ערך" מעניינת".

20:10

בניו יורק נמשכת המגמה המעורבת: הנאסד"ק עולה בכ-0.4% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.4%.

מניית פורד מוטורס  רושמת עלייה חדה על רקע המלצה חיובית של כלכלני ג'פריס.

גם מניות סי.3.איי.איי.  ופלנטיר טכנולוג'יס  מזנקות ומנגד טרגט , מיקרון  ועליבאבא מאבדות גובה. 

18:55

בורסות אירופה ננעלו בירידות של עד 1.3% במדדי המניות המובילים. בניו יורק נמשכת המגמה המעורבת: הנאסד"ק עולה בכ-0.7% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.4%.

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צונחות בחדות. תשואת האיגרת ל-10 שנים נופלת ב-11 נקודות בסיס לרמה של 3.70%, תשואת האיגרת לשנתיים נחתכת ב-7 נקודות ויורדת ל-4.50%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות חדות של יותר מ-4% במחירי החוזים על הנפט הגולמי. מחירה של חבית נפט אמריקאי יורד מתחת ל-70 דולר ונפט מסוג ברנט נסחר סביב 73.8 דולר לחבית, בין השאר על רקע הערכות כי מדינות אופ"ק פלוס יתקשו להגיע להבנות על קיצוץ במחיר החבית.

הזהב נסחר בעלייה קלה סביב 1,980 דולר לאונקיה.

17:11

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה כעת בכ-0.6% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

אלביט מערכות  מזנקת בכ-8% לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על עלייה של 3% בהכנסות שהסתכמו ברבעון ב-1.39 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות. הרווח הנקי המתואם עמד על 1.7 דולר למניה, בהשוואה ל-1.22 דולר ברבעון המקביל אשתקד ומעט מתחת לצפי האנליסטים לרווח של 1.73 דולר למניה.

עוד רושמות עליות בולטות בקרב הישראליות פייבר , נייס, סנטינל וואן , קמטק , למונייד  וקורנית דיגיטל .

16:31

ענקיות הטכנולוגיה ממשיכות לטפס בפתיחת המסחר בניו יורק ומושכות את הנאסד"ק לעלייה של כ-1%. הדאו ג'ונס, מנגד, רושם ירידה מזערית.

מניית אנבידיה  עולה בעוד 4% ושוויה חוצה את רף טריליון הדולר.

עוד בולטות בעליות טסלה , AMD , אמזון , נטפליקס , ברודקום ואינטל .

15:40

החברה הישראלית סטיקספיי , המפתחת טכנולוגיות לתקשורת לוויינים, הודיעה היום על שינוי בהנהלה: ניר ברקן יכהן כמנכ"ל, ויחליף את המנכ"ל עידו גור, שנכנס לתפקידו רק בינואר. גור החליף בתפקיד את דוד ריפשטיין, שניהל את החברה במשך מספר חודשים לאחר מותו של המייסד יואל גת ז"ל, והוביל אותה להשלמת המיזוג ל-SPAC בוול סטריט.

15:00

תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צונחות בחדות. תשואת האיגרת ל-10 שנים נופלת ב-10 נקודות בסיס לרמה של 3.71%, תשואת האיגרת לשנתיים נחתכת ב-7 נקודות ויורדת ל-4.50%.

במקביל, החוזים העתידיים על הדאו ג'ונס עברו לירידה קלה של 0.1% בעוד שחוזי הנאסד"ק מזנקים ב-1.4% בהובלת מניות הטכנולוגיה. אנבידיה , שקופצת בטרום ב-4.5%, צפויה לחצות את רף הטריליון דולר בשווי השוק שלה היום אם המגמה החיובית תימשך גם במסחר המלא.

14:10

בסקירתו השבועית, מנתח ארי ואלד את התנהגות שוק המניות בארה"ב ומציין כי מניות "ערך", בעלות תמחור נמוך יחסית, מהוות את מוקד החולשה העיקרי בשוק, וזאת כנגד עוצמה ממושכת של סקטור הטכנולוגיה. בכך, חוזר ואלד על הערכתו החיובית הן לסקטור הטכנולוגיה והן לגבי שוק המניות הכללי, וצופה המשך מגמת עלייה.

"למרות חששות המשקיעים מיכולת מדד ה-S&P500 לפרוץ את רמת ההתנגדות של 4,200 נקודות, וספציפית - מהחלשות מגמת העלייה של סקטור הטכנולוגיה, המציאות בשטח מוכיחה אחרת. מניות Large-Cap ממשיכות להוביל מתחילת 2023, ואילו אפיקי 'צמיחה' מפגינים ביצועי יתר עקביים על פני אפיקי 'ערך'", כותב ואלד.

בסקטור הטכנולוגיה, אחד מהסקטורים המומלצים באופנהיימר, מדגיש ואלד את תיזות ההשקעה הן בסקטור הכללי באמצעות קרן סל XLK והן במגזרי השבבים (קרן סל SOXX) והן במגזר התוכנה (קרן סל XSW). לעומת זאת, מגבש ואלד את רשימת המניות בעלות התנהגות חלשה, המונה בין השאר את מניות חברת המדיה דיסני , חברת שבבי הסלולר קוואלקום , חברת הנדל"ן סיימון פרופרטי גרופ , חברת התרופות בריסטול-מאיירס סקוויב  ועוד. "מניות אלה שברו לאחרונה את רמות השפל של חודש מרץ 2023, ובחלק מהמקרים אף הגיעו לרמות שפל של השנתיים האחרונות, סימן חולשה יחסית", הוא מסכם.

11:50

בורסות אירופה מתנהלות במגמה מעורבת כעת, שכן מדד דאקס עבר לעלייה של 0.3% וגם במדריד, מילאנו ושטוקהולם המגמה חיובית. מדד יורוסטוקס 50 מטפס אף הוא, בשיעור קל של כ-0.1%.

בגזרת המאקרו, מדד המחירים לצרכן בספרד הפתיע לטובה וירד ב-0.1% במאי, כך על פי נתונים מקדמיים ביותר, וזאת בעוד התחזיות צפו עלייה חדה של 0.9%. בקצב שנתי מדובר על קצב אינפלציה של 3.2%, ירידה מהותית בהשוואה ל-4.1% בחודש אפריל ונתון נמוך מהותית מהתחזיות לקצב של 4.4%.

בוול סטריט מתחזקות העליות במסחר על החוזים העתידיים. החוזים על הנאסד"ק קופצים ב-1%, החוזים על S&P 500 עולים ב-0.5% ועל הדאו ג'ונס ב-0.2%. בזירת המסחר המוקדם ניכרות עליות למניות הטכנולוגיה, בהן אנבידיה שממשיכה במומנטום החיובי ועולה ב-3.3%, טסלה שמטפסת ב-2.5%, AMD ואינטל עם עליות של כ-3% כל אחת ומיקרוסופט וגוגל מוסיפות כ-1%.

באסיה ננעל מדד הנג סנג בעלייה של 0.4%.

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית. מדד דאקס הגרמני נסחר ביציבות ואילו קאק הצרפתי יורד ב-0.7% ופוטסי הבריטי ב-0.3%, לאחר שהבורסה בלונדון הייתה בחופשה אתמול.

באסיה נרשמת מגמה מעורבת. בהונג קונג המדד יציב לאחר שרשם ירידות מוקדם יותר, בשנגחאי ובשנזן המדדים טיפסו ב-0.1% וב-0.4% בהתאמה. מדד הקוספי הדרום קוריאני קפץ ב-1% וגם מדד ניקיי בטוקיו - שאתמול טיפס לשיא של 33 שנה - עלה בעוד 0.3%.

ביפן פורסם הבוקר כי שיעור האבטלה ירד מ-2.8% בחודש מרץ ל-2.6%. מדובר בנתון טוב מהתחזית, שהעריכה שיעמוד באפריל על 2.7%. באוסטרליה דווח כי מספר אישורי הבנייה שניתנו באפריל צנחו ב-8.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הפתעה לרעה בהתחשב בכך שהתחזיות היו לעלייה של 2%. גם הנתון של חודש מרץ תוקן מעלייה של 0.1% לירידה של 1%.

בוול סטריט נרשמות עליות מתונות של עד 0.4% בחוזים העתידיים לאחר סופ"ש ארוך בארה"ב בשל יום הזיכרון. לצד זאת נרשמות ירידות בתשואות האג"ח הממשלתיות הבוקר, בעיקר של ארוכות הטווח. תשואת האיגרת ל-10 שנים נחתכת ב-6 נקודות ל-3.76%, ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת בנקודה ל-4.57%. זאת לאחר עליות חדות בתשואות הללו בשבוע שעבר.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב, ציין בסקירתו כי הנתונים הכלכליים הטובים, ההתקדמות לקראת העלאת תקרת החוב, הירידה מהכותרות של המשבר בבנקים, ההתבטאויות "הניציות" של נגידי הפד ונתוני האינפלציה הגבוהים תמכו בעליית התשואות.

"לאור הנתונים הכלכליים האחרונים, אנו מעריכים שבסיכוי גבוה הפד יעלה ריבית בעוד 25 נקודות בסיס בפגישתו הקרובה ביוני, אך לפניה יתפרסמו עוד נתוני אינפלציה ותעסוקה שעשויים לשנות את ההחלטה", ציין זבז'ינסקי, והוסיף כי "לאור סגירת הפער בין הערכת השווקים לתחזית הפד לגבי הריבית בסוף השנה, אנו ממליצים להאריך מח"מ באפיק האג"ח לטווח בינוני-ארוך".

אלביט מערכות  הדואלית דיווחה הבוקר על עלייה של 3% בהכנסות שהסתכמו ברבעון ב-1.39 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות. הרווח הנקי המתואם עמד על 1.7 דולר למניה, בהשוואה ל-1.22 דולר ברבעון המקביל אשתקד ומעט מתחת לצפי האנליסטים לרווח של 1.73 דולר למניה.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של כ-1% במחירי החוזים על הנפט הגולמי. מחירה של חבית נפט אמריקאי יורד לכ-72.1 דולר ונפט מסוג ברנט נסחר סביב 76.3 דולר לחבית. הזהב נסחר בירידה קלה סביב 1,938 דולר לאונקיה.

הלירה הטורקית טיפסה מעט וכל דולר שווה 20.24 לירות בשעה זו. אתמול, לאחר נצחונו של רג'פ טאיפ ארדואן באחת ממערכות הבחירות המותחות בטורקיה בשנים האחרונות, הלירה הטורקית צנחה לשפל של כל הזמנים מול הדולר - כשמטבע אמריקאי אחד עולה מעט יותר מ־20 לירות.

בשוק הקריפטו הביטקוין יורד בכ-0.5% לרמה של 27.7 אלף דולר, ואילו האת'ריום יציב על 1,897 דולר.

ביום חמישי יפורסמו נתונים מקדמיים לאינפלציה בגוש האירו במאי, כאשר צפויה עלייה שנתית של 7% במדד המחירים, בדומה לנתון מאפריל. ביום שישי יתפרסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש מאי. ההערכות הן לתוספת של 180 אלף משרות חדשות, בהשוואה ל-253 אלף שנוספו בדוח הקודם, לצד עלייה קלה בשיעור האבטלה שצפוי לעמוד על 3.5%, לעומת 3.4% באפריל.