נמרודי ביקש תגמול שנתי של כמעט 14 מיליון שקל, בעלי המניות אמרו "לא"

לאחר שהאסיפה הכללית התנגדה לתנאי השכר החדשים של מנכ"ל הכשרת הישוב אישר אותם הדירקטוריון בתנאים מופחתים של עד 8 מיליון שקל בשנה • מניית הכשרה איבדה מחצית מערכה בשנה האחרונה

עופר נמרודי / צילום: רמי זרנגר
עופר נמרודי / צילום: רמי זרנגר

דירקטוריון חברת הנדל"ן הכשרת הישוב  החליט לעקוף את החלטת אסיפת בעלי המניות ולשדרג את שכרו של המנכ"ל ובעל השליטה בחברה, עופר נמרודי. דירקטוריון הכשרה הפעיל סעיף "אובר-רולינג" המוקנה לו בחוק החברות, ואישר מדיניות תגמול חדשה שעשויה לשדרג את תגמול המנכ"ל לעד 8 מיליון שקל בשנה - לעומת קרוב ל-14 מיליון שקל שביקש לאשר לנמרודי במקור. כל זאת על רקע ירידה של כ-50% במניית הכשרת הישוב בשנה האחרונה.

מנהל ההשקעות הבכיר שנזהר ממניות וצופה התאוששות איטית בשווקים | ראיון 
שבוע עבודה מקוצר של ארבעה ימים בדרך לכלכלה הגדולה באירופה? 
15 אלף שקל בחודש: האם משתלם להשקיע בדירת Airbnb? | כסף בקיר

בתחילת החודש שעבר התקיימה אסיפת בעלי מניות מיוחדת של הכשרת הישוב, שאמורה הייתה לדון במדיניות התגמול ובשכרו של נמרודי, אך היות שלא הושגו בה הסכמות בין החברה לבעלי המניות מקרב הציבור, כונסה אסיפת המשך בשבוע שעבר.

שני גופים מוסדיים שהם בעלי עניין בולטים בהכשרה הם חברות הביטוח מנורה והפניקס, וככל הידוע המגעים מולם ומול גופים מוסדיים נוספים, כמו גם מול חברה שמייעצת למוסדיים בנושא, לא הבשילו להסכמות.

כדי לאשר את מדיניות התגמול נדרשה הכשרת הישוב להצבעת רוב בקרב בעלי מניות המיעוט שאין להם עניין אישי בהצעה. אלא שבאסיפת ההמשך בשבוע שעבר התנגדו לה כ-75% מהם ופסלו אותה.

דירקטוריון החברה דן בנושא שוב והחליט לאשר באופן חד-צדדי תגמול מופחת: שכרו של נמרודי יעמוד על 300 אלף שקל בחודש (במקום 310 אלף שקל שביקש), תקרת הבונוס תעמוד על 4 מיליון שקל (במקום 5 מיליון שקל שביקש), המענק המיוחד בוטל (במקום 1.25 מיליון שקל שהוצעו) והתגמול ההוני קוצץ לעד 400 אלף שקל (במקום 3.4 מיליון שקל).

 

וכך תקרת הגמול החדש של נמרודי תגיע לכל היותר ל-8 מיליון שקל בשנה, אך עדיין - מדובר בשיפור לעומת עלות שכרו בשנה שעברה, שעמדה על 6.43 מיליון שקל (גמול שהורכב ברובו מדמי ניהול של 3.19 מיליון שקל ובונוס של 3 מיליון שקל).

"החוק מתיר לדירקטוריון לאשר למתרות התנגדות האסיפה" 

בחברה ציינו, כי "על אף הצעות החברה לעדכונים בפרמטרים האמורים, תוך נכונות לוויתורים משמעותיים, המאמצים להגיע להסכמות לא צלחו. באסיפת ההמשך הציעו בעלי השליטה בחברה, באמצעות מיופת כוחם, הצעה לעדכון מספר פרמטרים בתנאי המדיניות המקורית. חלק מבעלי המניות המוסדיים הצביעו בעד התיקונים שהוצעו, אך לא הרוב הנדרש לאישור מדיניות התגמול".

לגלובס נודע כי חלק מהפרטים שעליהם החליט הדירקטוריון בסופו של דבר לבדו כבר סוכמו במידה כזו או אחרת בין החברה ובין הגורמים המתנגדים, אך המו"מ לא הבשיל לכדי הסכמה. בהודעתה בעניין הדגישה הכשרה את חשיבות הדיאלוג עם בעלי המניות שלה ותמיכתם במהלכיה, אך ציינה כי "חוק החברות מקנה לוועדת התגמול ולדירקטוריון אפשרות לאשר את מדיניות התגמול לנושאי המשרה על אף התנגדות האסיפה".

השתלשלות עניינים דומה בתחילת 2020

אם לוותיקי שוק ההון יש תחושה של דז'ה-וו, אין זה מקרי, שכן גם בעת אישור מדיניות תגמול קודמת בהכשרה בתחילת 2020, השתלשלות העניינים הייתה דומה: גם אז דחו בעלי המניות את מדיניות התגמול החדשה שביקשה החברה להביא לאישור, וגם אז הדירקטוריון החליט לאשר את המדיניות.

הכנסות הכשרת הישוב ברבעון הראשון של השנה עמדו על 206 מיליון שקל, עלייה של 41% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי ירד ב-46% ל-17.9 מיליון שקל, בעיקר עקב עלייה בהוצאות התפעול, לצד עלייה חדה בהוצאות המימון.

במאזני החברה מופיע נדל"ן מניב בשווי של 6.8 מיליארד שקל, מעל למחציתו (56%) בתחום הלוגיסטיקה והתעשייה, הודות לשליטה בחברת MLP הפולנית הפועלת בתחום זה. בין הנכסים המניבים של החברה בארץ נמצא קניון שבעת הכוכבים בהרצליה, מגדל נמרודי בבני ברק, בית קלקא בתל אביב ועוד.