בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; אינטל ירדה לאחר השקת המעבד של אפל

מניית אפל ירדה על רקע ההשקות החדשות באירוע השנתי בקליפורניה • נעילה שלילית בבורסות אירופה • מחיר הנפט עלה במעל ל-2% בעקבות הודעת סעודיה כי תחתוך את התפוקה • רשות ני"ע האמריקאית תובעת את בורסת הקריפטו בייננס ומייסדה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט. דאו ג'ונס ירד ב-0.6%, S&P 500 ונאסד"ק נסוגו ב-0.2% ו-0.1% בהתאמה לאחר שעלו במרבית יום המסחר.

מניית אפל  ירדה בכ-0.8% על רקע השקת משקפי המציאות המעורבת החדשים שלה. מוקדם יותר היום ענקית הטכנולוגיה הגיעה לשיא של כל הזמנים במחיר המניה.

פאלו אלטו נטוורקס  סיימה את הופעת הבכורה שלה ב-S&P 500 בעלייה של כ-4.4%.

אינטל  נפלה ב-4.7% על רקע חשיפת המעבד החדש והעוצמתי במיוחד של אפל.

22:12

המשקיעים מגיבים באופן שלילי להשקות של אפל הערב, המניה  יורדת בכ-1% ומוקדם יותר נסוגה בקרוב ל-1.5%.

21:39

המסחר בוול סטריט עובר לירידות. דאו ג'ונס יורד ב-0.6%, S&P 500 משיל 0.3% ונאסד"ק נסוג ב-0.2%.

בולטות בירידות במניות השבבים: אינטל  יורדת ביותר מ-4%, אנבידיה  משילה יותר מ-1% וקוואלקום  נסוגה ב-2.2%.

21:21

המסחר בוול סטריט ממשיך להתנהל במגמה מעורבת. העלייה בנאסד"ק נחלשת מאוד והוא מתקדם בכ-0.2% בלבד, S&P 500 מוסיף מעט פחות מ-0.1% לערכו ודאו ג'ונס משיל 0.35%.

מניית אפל עולה ב-1.4% על רקע האירוע השנתי שלה בקליפורניה והשקות המוצרים החדשות.

19:30

מגמת המסחר בוול סטריט עודנה מעורבת. נאסד"ק עולה ביותר מ-0.5%, S&P 500 מתקדם ב-0.3% ודאו ג'ונס משיל 0.2%.

תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים נסוגה בשתי נקודות בסיס לרמת 3.691.

מניית אפל  עולה כעת ב-2%, מה שמעלה את המחיר למניה ל-184 דולר למניה. שווי שוק החברה עומד כעת על 2.9 טריליון דולר. בתחילת ינואר בשנה שעברה החברה נשקה לשווי של 3 טריליון דולר במהלך יום המסחר.

מניית בורסת הקריפטו קוינבייס גלובל  צונחת ביותר מ-10% לאחר הדיווח על כך שרשות ניירות ערך האמריקאית תתבע את בייננס ומייסדה.

סולאראדג'  הישראלית עולה בכ-2.5% לאחר שחשפה אפליקציה חדשה לניהול משאבי האנרגיה של רכבים חשמליים.

18:41

נעילה שלילית בבורסות אירופה, לאחר שגם מדד הפוטסי בבריטניה עבר לירידות. קאק ירד ב-1%, דאקס נסוג ב-0.5% ופוטסי השיל כ-0.1%.

בארה"ב נמשכת המגמה המעורבת במדדי וול סטריט. נאסד"ק עולה בכ-0.5%, S&P 500 מתקדם בכ-0.2% ודאו ג'ונס מוסיף לרדת, ב-0.35% בשעה זו.

העלייה במניית פאלו אלטו נטוורקס  מתגברת והיא מזנקת ביותר מ-5%, פלנטיר טכנולוג'יס  מזנקת בכ-6.6% לאחר שחברת הפתרונות הטכנולוגיים דיווחה על חוזה רב שנתי חדש עם מפקדת החלל של ארה"ב על סך 463 מיליון דולר.

מניות אינטל , דל טכנולוג'יס  ומארוול טכנולוג'י  בולטות בירידות בקרב מניות הטק. 

18:27

רשות ניירות ערך האמריקאית הודיעה כי היא תובעת את בורסת הקריפטו בייננס ואת המנכ"ל צ'אנגפאנג ז'או בהאשמות ב-13 סעיפים.

17:10

המסחר בוול סטריט מוסיף להתנהל במגמה מעורבת. נאסד"ק עולה קלות ב-0.2%, S&P 500 מתקדם ב-0.15% ודאו ג'ונס משיל כ-0.1%.

מניית חברת הבריאות אמדיסיס  קופצת ביותר מ-14% לאחר שקיבלה הצעת רכישה מתאגיד אופטום (Optum) על סך של כ-100 דולר למניה.

גם באירופה מגמת המסחר היא מעורבת, קאק יורד בכ-0.4%, דאקס משלי כ-0.2% ופוטסי מוסיף לעלות, ב-0.35% בשעה זו.

16:30

פתיחת מסחר מעורבת בוול סטריט. נאסד"ק ו-S&P 500 מתקדמים קלות בעד 0.1% ואילו דאו ג'ונס משיל כ-0.1%.

מניית פאלו אלטו נטוורקס  שנכנסה היום למדד S&P 500 קופצת בקרוב ל-5%, אפל  עולה לקראת האירוע של ענקית הטק הערב.

14:50

מדד המחירים ליצרן בגוש האירו ירד בחודש אפריל ב-3.2% בקצב חודשי בדומה לצפי המוקדם שעמד על 3.1%-. בהיבט שנתי המדד עלה ב-1%, בניגוד לתחזיות המוקדמות שציפו לעלייה של 5.9%.

בשוק הסחורות, העליות החדות במחירי הנפט ממשיכות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI עולה ב-2.4% ל-73.4 דולר ומחיר נפט מסוג ברנט מטפס ב-2.1% ל-7.77 דולר לחבית.

סעודיה הודיעה על קיצוץ נוסף בייצוא הנפט. איך זה ישפיע על המחירים בעולם? 

13:12

המסחר באירופה ממשיך להתנהל במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני רושם עלייה של 0.1%, מדד הקאק הצרפתי יורד ב-0.1% ומדד פוטסי 100 הבריטי נסחר בעלייה של 0.5%. 

בבריטניה, מדד מנהלי הרכש לתחום השירותים עלה בחודש מאי ל-55.2 נק' כאשר התחזיות המוקדמות צפו כי המדד יעמוד על 55.1 נק'.

בשוק המט"ח, הדולר מתחזק מול האירו ב-0.2% ונסחר סביב 1.069. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.2% ומול הליט"ש הדולר מתחזק ב-0.5%. 

11:01

פורסם נתון מעודכן למדד מנהלי הרכש לתחום השירותים בגוש האירו. המדד (PMI) עמד על 55.1 נק' במאי לעומת צפי ל-55.9 נק'.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של כ-2% במחירי הנפט הגולמי לאחר שסעודיה הודיעה אתמול כי תפחית שוב את תפוקתה היומית ב-1 מיליון חביות ליום החל מהחודש הבא. 

10:25

בורסות אירופה נפתחו במגמה מעורבת. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.1%, בורסת צרפת יורדת ב-0.1% ובורסת לונדון מוסיפה לערכה כמחצית האחוז.

09:54

מדד הניקיי בטוקיו ננעל בעלייה של 2.2%. מדד ההנג סנג מטפס ב-0.8%, הקוספי בכ-0.5% ובורסת שנחאי עולה בכ-0.1%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

מאקרו אירופה: בגרמניה פורסם המאזן המסחרי לחודש אפריל (עודף של כ-18.4 מיליארד אירו) ובשווייץ פורסם כי מדד המחירים לצרכן עלה במאי ב-0.3%, בהתאם לצפי. 

08:20

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות שערים, בהובלת מדד הניקיי שמזנק ב-1.9%. מדד ההנג סנג מטפס ב-0.3%, הקוספי ב-0.5% ובורסת שנחאי עולה בכ-0.1%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת. 

● חושבים שוול סטריט תמשיך לעלות? הסטטיסטיקה לא לטובתכם

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1.5% במחירי הנפט הגולמי. מחירה של חבית נפט אמריקאי עולה ל-72.9 דולר (חוזה ליולי) ומחיר נפט מסוג ברנט מטפס לכ-77 דולר לחבית. זאת לאחר שסעודיה הודיעה אתמול כי תפחית שוב את תפוקתה היומית ב-1 מיליון חביות ליום החל מהחודש הבא. 

לדברי רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי במזרחי טפחות, ההודעה של סעודיה "חשובה ורבת השפעות. מעבר למכסה המוצהרת, יש כאן איתות שלמפיקת הנפט הגדולה במדינות אופ"ק יש גבולות גזרה והיא לא תאפשר למחירים להמשיך לרדת - גם אם הירידה נובעת מקיטון של הביקוש לנוזל. סין טרם שבה לגמרי לאיתנה ומדינות המערב מתמודדות עם ריביות גבוהות והאטה כלכלית, כך שהביקוש לא צפוי להתאושש בקרוב. במצב דברים זה, מוכנה סעודיה לצמצם את הכמות הנסחרת בשוק ובלבד שהמחיר לחבית לא ימשיך לרדת". 

"מעבר לאמירה זו, יש כאן השלכות נוספות. הלא אם מחיר הנפט ישוב לעלות (כפי שראינו בעקבות תגובת המחיר להודעה הסעודית), מדובר בגורם אינפלציוני שיקשה על הריביות לרדת וכך ימשיך להעיב על הביקושים בעולם - כולל לנפט. סעודיה יודעת זאת ותצטרך להתנהל בזהירות בהמשך. כמו כן, ככל שהריבית בארה"ב תצטרך להיות גבוהה יותר, או ירידתה תתעכב, הדולר עשוי להתחזק, מה שיוליך לירידה במחיר הנומינלי של הנפט, הנקוב בדולרים. בנוסף, יש לשים לב שרוסיה, בת הברית של סעודיה בקבוצת OPEC + וממפיקות הנפט הגדולות בעולם, לא התחייבה לעשות צעד דומה ושיקוליה מובנים. גם איחוד האמירויות קיבלה היתר להגדיל את התפוקה בשנה הבאה ולכן הדעות בתוך הקבוצה חלוקות. כשמדובר בקרטל, לכל חברה יש עניין להגדיל את התפוקה אם בעקבות החלטה קבוצתית על צמצום התפוקה המחיר עולה. כל זה מוסיף אי וודאות לשוק הנפט ולא מיטיב עמו. בשורה התחתונה, הודעת סעודיה עשויה לתת בוסט לטווח קצר למחירים, אך כל עוד הביקוש לא מתאושש, לא נראה כי זה יתורגם לעלייה חדה ומתמשכת", כותב מנחם. 

תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ממשיכות לעלות. תשואת האיגרת ל-10 שנים מטפסת לכ-3.72%, ותשואת האג"ח לשנתיים עולה ל-4.54% לאחר שקפצה ביום שישי ב-0.17% ל-4.51%.

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מציינים בסקירתם השבועית כי "חשוב להביט קדימה על התהליכים הכלכליים הצפויים, בפרט בארה"ב. המדיניות המוניטרית המרסנת פועלת בפיגור אחרי הכלכלה הריאלית ומשקי הבית עדיין נהנים מעודפי חיסכון מתקופת הקורונה. מדד האינדיקטורים המובילים מצביע על התמתנות משמעותית או מיתון מתקרב. משבר הבנקים כבר הביא לצמצום באשראי. כאשר סימני המיתון יהיו יותר ברורים (כנראה במחצית השנייה של השנה) שוק האג"ח יגיב על ידי ירידת תשואות".

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק בכ-0.1% מול האירו, הליש"ט והין היפני.

בגזרת המאקרו היום פורסם בסין מדד מנהלי הרכש לתחום השירותים לחודש מאי, שהגיע ל-57.1 נק' לעומת צפי ל-55 נק'. בהמשך היום יתפרסמו גם באירופה ובארה"ב מדדי מנהלי הרכש לתחום השירותים לחודש מאי, בגרמניה יתפרסם המאזן המסחרי ובשווייץ יפורסם מדד המחירים לצרכן.

בהמשך השבוע יפרסם הבנק המרכזי באוסטרליה את החלטת הריבית שלו, ובאירופה יתפרסמו נתוני המכירות הקמעוניות לאפריל.