אלונה בר און: "האחריות של גלובס היא לתווך את המציאות המשתנה"

ועידת ההשקעות של גלובס והפניקס נפתחה הבוקר בנאומה של מו"ל גלובס, אלונה בר און, ובו היא התייחסה למהפכת ה-AI, שמשפיעה באופן ישיר על עולם ההשקעות ועל עתיד התקשורת • "בדומה להשקעות, גם AI זה מונח אינסופי, וכך גם החיבור ביניהם"

אלונה בר און, מו''ל גלובס, בוועידת ההשקעות 2023 של גלובס / צילום: שלומי יוסף
אלונה בר און, מו''ל גלובס, בוועידת ההשקעות 2023 של גלובס / צילום: שלומי יוסף

"גדלתי והתחנכתי בשוק ההון, ולנצח אני אהיה חלק ממנו", כך פתחה אלונה בר און, מו"ל גלובס, את ועידת ההשקעות של גלובס והפניקס בזאפה מידטאון בתל אביב. הוועידה עוסקת בחדשנות בהשקעות, לצד מהפכת ה-AI שצפויה להשפיע רבות על עולם ההשקעות ועולמות תוכן נוספים. 

כיצד בינה מלאכותית משנה את עולם ההשקעות? ועידת ההשקעות של גלובס והפניקס יצאה לדרך

"למפץ הגדול של ה-AI יש הרבה השלכות. לא רק שווי השוק של אנבידיה, אלא גם הועידה הזו שהשתנתה מאד תוך כדי העבודה עליה. מוועידה שהגדרנו במקור כממוקדת ב'השקעות באחריות', היא הפכה לממוקדת בחדשנות ו-AI. גם ככה השקעות זה נושא כל כך רחב, עשיר ומגוון, עם כל כך הרבה השפעות על החיים שלנו", אמרה בר און.

בר און התייחסה גם לאתגרים של התקופה הנוכחית, שמעלים סימני שאלה בנוגע לעתיד ההשקעות. "קודם כל, השאלות הראשונות של התקופה הסוערת הזו, איפה שמים את הכסף? בשוק מקומי? גלובלי? לאן הולכים השווקים? ואז מגיעה החדשנות בהשקעות - עם המהפכה הביזורית וההשקעות בטכנולוגיות חדשות".

החיבור בין השקעות ל-AI הוא אינסופי

בהמשך, הוסיפה בר און התייחסות נוספת למהפכת ה-AI והשפעתה על עולם ההשקעות והניהול. "בדומה ל'השקעות' גם 'AI' זה מונח אינסופי, וכך גם החיבור ביניהם. הוא רלוונטי לניהול תיקים ואופטימיזציית השקעות. הוא רלוונטי לאיתור תבניות שוק וניהול סיכונים, והוא רלוונטי לאוטומטיזצייה של החלטות מסחר. והוא הכי רלוונטי לכל אחד שיושב פה - בהיבט של כוח האדם".

בין האתגרים שהעלתה בר און, היה גם האתגר של קיום תקשורת ועיתונות ברקע ההתפתחות ההולכת וגוברת של הבינה המלאכותית, שמעמידה בסכנה מקצועות רבים, ביניהם גם עיתונות. "בתחום שלנו בגלובס, תקשורת, אומרים שתוך 3 שנים רוב מה שאנחנו עושים היום יתייתר, ושאנחנו צריכים לעבוד עוד יותר קשה עכשיו כדי לבנות יתרונות יחסיים בעולם של AI. וזה קורה בזמן שאנחנו עדיין עסוקים בבניית יתרונות יחסיים מול רשתות חברתיות".

"בוועידה היום יעלו לבמה אנשים מוכשרים מהרבה גוונים ותחומים כדי להנגיש ידע של עולם לא ידוע, שיכלול מעט סימני קריאה והרבה סימני שאלה, אבל יעודד את כולנו להעמיק ולדעת יותר".

בר און סיימה את נאומה במסר לקוראים: "זו האחריות שלנו בגלובס כלפיכם, הקוראים שלנו והקהילה שלנו, לעבוד בתיווך המציאות המשתנה. לשאול את השאלות ולהנגיש את התובנות בצורה הטובה ביותר. זו האחריות שלנו שתצאו מהוועידה יותר מיודעים מכפי שבאתם, ואני מאמינה שאכן כך תרגישו בצאתכם".

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף קבוצת הפניקס ובחסות קבוצת שטראוס