שותף מייסד בקרן גלילות קפיטל: "מי שיאמץ את הטכנולוגיה ראשון ירוויח״

אריק קליינשטיין דיבר בוועידת ההשקעות של גלובס והפניקס על האופן בו תשפיע הבינה המלאכותית על תהליכי העבודה בעולם ההשקעות • לדבריו, אין היום מקצוע בעולם העסקי שלא יהיה מושפע מהבינה המלאכותית היוצרת • ״זאת מגמה מאוד חשובה, ומבחינתי כמשקיע הון סיכון, ההזדמנות פה היא נהדרת״

אריק קליינשטיין, שותף מייסד גלילות קפיטל בוועידת ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף
אריק קליינשטיין, שותף מייסד גלילות קפיטל בוועידת ההשקעות של גלובס / צילום: שלומי יוסף

אריק קליינשטיין, שותף מייסד בקרן גלילות קפיטל, דיבר היום (ד') בוועידת ההשקעות של גלובס והפניקס, על האופן בו תשפיע הבינה המלאכותית על תהליכי העבודה בעולם ההשקעות.

"אנחנו חיים בעידן שבו קצב האימוץ של טכנולוגיות חדשות עולה בצורה אקספוננציאלית. כבר היום אנחנו יודעים שהשימוש בכלים האלה אומץ בצורה מאוד מהירה בכל תחומי החיים- מתעשייה לאקדמיה וגם בחיים הפרטיים. ההנחה שלנו זאת שכל תוכנה ארגונית תעשה שימוש בטכנולוגיה של ChatGPT. יהיה לנו עוזר אישי שזה לא אדם אלא תוכנה שיודעת לקרוא את כל האימיילים שלנו, היא אומנה על הדאטה שלנו, ועל חלק מהמיילים כבר תדע לענות לבד, וזה לא בשמיים".

מנהל ההשקעות של הפניקס: "החברות במרוץ להוכיח לשווקים שהן בצד המנצח של מהפכת ה-Generative Ai" 
דודו זבידה: "ההייטק נעצר והביקושים ירדו, אבל התפוסות במשרדים עדיין חזקות" 
החשב הכללי יהלי רוטנברג: "המשקיעים מתחילים לחזור לשוק הישראלי" 

לדבריו של קליינשטיין, אין היום מקצוע בעולם העסקי שלא יהיה מושפע מהבינה המלאכותית היוצרת. "זאת מגמה מאוד חשובה שמבחינתי כמשקיע הון סיכון, ההזדמנות פה היא נהדרת".

קליינשטיין דיבר על כך שכיום המנועים של מודלי שפה גדולה מוצעים כשירות, אבל העתיד יאפשר לעסקים לפתח את המנועים הפנימיים שלהם ולא רק לאמן את הדאטה על מודל חיצוני - אלא ממש לקחת את המידע שהצבטר בארגון, מידע שלמתחרים לא תהיה גישה אליו ומידע שישמש את הארגון בלבד.

"הולכת להתפתח תחרות של חברות, שיציעו תשתיות לאותם המודלים ובעצם התחרות בין הארגונים תהיה למי יש מנוע פנימי שהוא יותר עשיר, מתוחכם ומדוייק".

קליינשטיין מנה את היתרונות שיאפשר השימוש בכלי בינה מלאכותית "כיום, לכתוב תזת השקעה יותר קל, יש יותר גישה למידע והיכולת לעשות לו סינתזה עלתה משמעותית". לדבריו, כלי הבינה המלאכותית יעזרו לניהול דינאמי ויעיל יותר של תיקי השקעות. "מה שעושה אנליסט במספר שעות יכול ה-ChatGPT לעשות תוך שניות בודדות". הוא הוסיף כי היכולת לקבל החלטות תהיה מהירה יותר ומתוחכמת יותר.

שאלות מוטות מביאות להטעייה במידע

קליינשטיין התייחס גם לאתגרים העומדים בפני התעשייה, וציין את עניין הרגולציה, כשרגולטורים בארצות הברית ובאירופה כבר עובדים על ניסיון לייצר בקרה ופיקוח נאותים.

"התחלנו לקבל טלפונים ממנהלי אבטחת מידע בבנקים הכי גדולים בארה"ב שאומרים- תעזרו לנו, יש עובדים בתוך הבנק שמזינים את השרתים של הבינה המלאכותית במידע רגיש. המודלים לומדים גם מהשאלות שלנו. אם אני אשאל על פלוני אלמוני אם הוא סוחר סמים אותו מודל ידע שאותו אדם חשוד לסחר בסמים וזאת בעיה רצינית במודל".

קליינשטיין התייחס גם להטעייה במידע- אפשר להזין את המודלים הקיימים כיום בשאלות מוטות או כאלו שמכילות מידע שגוי מה שיגרום לכך שיווצרו תשובות שגויות ומוטות גם הן. בנושא סכנת הסייבר, דיבר על כך שתוקפים יכולים לנצל את התשתית של הבינה המלאכותית, ושסביב ההשקעה בפיתוח כלי בינה מלאכותית תגדל גם ההשקעה בתחום הגנת הסייבר ובסטארטאפים שעוסקים בזה.

קליינשטיין התייחס לשאלה מדוע דווקא עכשיו פורצים הכלים של הבינה המלאכותית היוצרת: "עד לפני שנתיים המודלים של הבינה המלאכותית אומנו בסדר גודל של 10 מיליארד פרטי מידע, ChatGPT בגרסתו הנוכחית אומן על 200 מיליארד פרטי מידע. בעבר היה יקר יותר לתחזק את המודל והיום בשל הוזלת מחירי הענן התחזוק אפשרי וזול יותר". לדבריו, עלויות הענן הולכות ויורדות, מה שיאפשר עוד ועוד פיתוח אימון ותחזוק בין היתר של כלי בינה מלאכותית.

"אנחנו חיים בעולם מאוד תחרותי, מי שיאמץ את הטכנולוגיה ראשון ירוויח". 

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף עם קבוצת הפניקס ובחסות קבוצת שטראוס