פרטנר ופלאפון מככבות בהפסקת הפרסומות, בעוד סלקום מתכננת להצטרף אליהן בשבוע הבא

שתי חברות הסלולר מנסות למשוך צרכנים בעזרת פרזנטורים אהובים, אבל דווקא זו שמשקיעה פחות מצליחה יותר - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה שייכת לביטוח 9 ואודי כגן, שמוכיח שהדור הוותיק הוא כר בלתי נדלה לבדיחות

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך
סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך

בשבועות האחרונים מתנהל קרב פרסומי בין חברות הסלולר פרטנר ופלאפון (מקבוצת בזק), בעוד סלקום בזק יושבת על הגדר ומביטה מהצד. לשתיהן פרזנטורים אהובים, אך כל אחת מהפרסומות עוסקת בהצעה מוצרית אחרת, ולנוכחות על המסך יש השפעה תודעתית שונה.

בפרטנר מתרכזים בפריסת הפייבר ברחבי הארץ, ושמים דגש על הערך של מניעת אפליה. להמחשת המסר כוללת הפרסומת מגוון עדות, דתות וגילאים, כמובן משני המינים. זו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע, ונמצאת במקום השני מבחינת אהדה.

לעומת זאת, בפלאפון מתרכזים בהצעת טרייד אין, שהפכה לאחרונה פופולרית יותר. החברות בענף הבינו שמחירים גבוהים עלולים להרתיע לקוחות, ולכן מאפשרות להגיע לסניפיהן עם מכשיר ישן, ולקבל הצעת מחיר נמוכה יותר למכשיר חדש. פלאפון אינה ייחודית בכך, אך היא היחידה שמדגישה זאת.

יהודה לוי בקמפיין פלאפון / צילום: צילום מסך
 יהודה לוי בקמפיין פלאפון / צילום: צילום מסך

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, החברה היא המפרסמת השנייה בגודלה השבוע, עם כ-1.2 מיליון שקל, ובשבוע שעבר השקיעה כ-1.4 מיליון שקל. ואולם, נראה כי עד כה כי הן הקו הקריאטיבי והן ההשקעה הכספית אינם מובילים לתוצאות משמעותיות בדירוג. הפרסומת מתברגת במקום העשירי הן בזכירות, והן באהדה.

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לביטוח 9 ואודי כגן, שמצליח להצחיק גם הפעם עם סימון רמזורים וטרקטורים. למעשה, הפרסומת מוכיחה שהדור הוותיק הוא כר בלתי נדלה לבדיחות, ולא נותר אלא לנחש מה יהיה הכיוון הבא.

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לפלטפורמת הסטרימינג FreeTV של קשת ו-RGE, עם כ-2.1 מיליון שקל - אך זו אינה מתברגת בדירוג. "הרבה מותגים חדשים שחודרים לשוק משקיעים תקציב גדול יחסית בהשקה ומצפים לכבוש את הדירוג, וזה לרוב לא קורה", מסביר אלי משולם, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה. "הסיבה היא בעיקר חזרתיות של מפרסמים חזקים שכל פרסומת שלהם מקפיצה אותם מיידית לתודעה.

"צריך גם לזכור שמלבד קריינות של ארז טל, הפרסומת לא מלווה בפרזנטור בולט או אלמנטים מיוחדים שמושכים תשומת לב. עם זאת, סביר שהמשכיות של הפרסומת תגביר את מידת הזכירות שלה, ואז נוכל לראות אותה משתלבת במדד".

 

ארבעה בנקים

כל חמשת הבנקים הגדולים רשמו השבוע נוכחות בהפסקת הפרסומות, אך הבינלאומי שוב נותר מחוץ למדד.

משקיעים הרבה יותר

ההשקעה בפרסום מזנקת מ-29 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-36 מיליון שקל השבוע.

המשרדים האהובים

שלושת המשרדים שיצרו את הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח ישיר, בשיעור הגבוה פי 2 מהבא אחריו), מקאן (פרטנר) ואדלר חומסקי & ורשבסקי (דיסקונט).

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.