המים מתייקרים: התעריף יעלה ב-3.1% בחודש הבא

לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן, שהגיע לקצב שנתי של 4.6% הודיעה רשות המים על התייקרות מחירי המים • בהתאם לעדכון, החל מחודש יולי תעריף המים לכמות המוכרת יעמוד על 7.9 שקל למ"ק

חשבון המים מתייקר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
חשבון המים מתייקר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תעריף המים יתייקר בשיעור של כ-3.1% החל ב-1 ביולי - כך הודיעה הערב (חמישי) רשות המים. המשמעות עבור משפחה ממוצעת של זוג הורים ושני ילדים היא תוספת של כ-5 שקלים לחשבון המים החודשי, שיגיע כעת ל-140 שקל בממוצע.

עדכון התעריף החצי-שנתי נקבע אוטומטית, בהתאם לשינויים בסל התעריפים, שהרכיב העיקרי בו (85%) הוא האינפלציה. ברשות המים המתינו לפרסום מדד המחירים לצרכן הערב, שהגיע לקצב שנתי של 4.6%, כדי לחשב את שיעור ההתייקרות הסופי של המים. המים היו צפויים להתייקר יותר בחדות, אם מדד המחירים האחרון היה עומד בתחזיות המוקדמות שצפו אינפלציה גבוהה יותר. השפעות נוספות על התייקרות התעריף הגיעו מצד מדד השכר ומחיר החשמל, שעלו גם כן.

עדכון תעריף המים מתבצע פעמיים בשנה, ביולי ובינואר. הפעם נערך עדכון במתכונת מצומצמת, לפי הטייס האוטומטי בלבד ומבלי לכנס את מליאת רשות המים. עדכון התעריף הבא בינואר יהיה מקיף יותר, ויכלול בין השאר הכרה בעלויות של מקורות, תקציבי פיתוח ועוד. הפעם ויתרו ברשות על העדכון המורחב, בשל עבודת בדיקה מצד הרשות לבחינת התייעלות במקורות ובתאגידי המים.

בינואר שעבר תעריף המים התייקר בשיעור של 3.5%, אבל לאחר מכן רוב העלייה הופחתה בעקבות הפחתה בתעריף החשמל. חשמל רב נצרך כדי להפיק את המים ועל כן ההשפעה הנגזרת הרבה שלו על תעריף המים.

בהתאם לעדכון, בעוד שבועיים תעריף המים לכמות המוכרת (התעריף הנמוך) יעמוד על 7.927 שקל למ"ק (במקום 7.661 שקל למ"ק) ואילו התעריף לכל כמות נוספת (התעריף הגבוה) יעמוד על כ-14.549 שקל למ"ק (במקום 14.061 שקל למ"ק).