1,400 מ"ר בקומה 34: לינקדאין מגיעה למגדלי אלון בתל אביב

לגלובס נודע כי לינקדאין שכרה קומה במגדל אלון B, הממוקם באחד הצירים המרכזיים בעיר • על פי הערכות, החברה תשלם 160 שקל תמורת מטר רבוע

מגדלי אלון  בתל אביב. ''היו לנו נדודי שינה'' / צילום: Shutterstock
מגדלי אלון בתל אביב. ''היו לנו נדודי שינה'' / צילום: Shutterstock

חברת לינקדאין שכרה לאחרונה קומה שלמה, בשטח של כ־1,400 מ"ר, במגדל אלון B שבתל אביב, כך נודע לגלובס. על פי ההערכות, החברה תשלם 160 שקל למ"ר. השטח נמצא בקומה ה־34 במגדל, והאכלוס צפוי ביולי 2024. ללינקדאין יש כ־50 עובדים בישראל.

"המחירים עלו ב-50% בשנתיים": מה קרה לשוק הקרקעות במגזר הכפרי?
"נכתוב מחדש את חוק התכנון והבנייה, ראשי ערים לא רוצים לאשר תוכניות": יו"ר ועדת הפנים עולה למתקפה | ראיון 
אירלנד מציעה 84 אלף אירו כדי שתבואו לגור באי מבודד. אבל יש כוכבית 

מגדלי אלון, הנמצאים על ציר המגדלים של רחוב יגאל אלון, הם בני 40 קומות כל אחד, מתנשאים לגובה 163 מטרים ולהם שש קומות חניה תת־קרקעיות ו־13 מעליות בכל מגדל. ב־2010 נמכרה הקרקע שעליה הוקמו המגדלים לחברת ב.ס.ר, וזו הקימה קבוצת רכישה: את מגדל A (הצפוני מבין השניים) רכשו חברות הביטוח מגדל והראל, ואת מגדל B רכשה קבוצת משקיעים פרטיים שכללה עשרות משרדי ראיית חשבון, פרסום, עריכת דין וביטוח. כל קומה במגדלים משתרעת על פני כ־1,400 מ"ר.

"לא נראה משרדי רפאים"

"מגדלי אלון נמצאים על ציר שחווה כבר תקופה התחדשות מואצת ונחשב לאחד המבוקשים בעיר כיום", אומר אושר אוסי, מומחה לתיווך נדל"ן מסחרי בתל אביב והסביבה. "מאז השיא ב־2021 אנחנו חווים האטה במספר העסקאות המתבצעות בתחום. לכן המעבר של לינקדאין למגדלי אלון, היקף העסקה והמחיר, מעט חריגים - בעיקר בתקופת אי הוודאות בתחום.

"מדובר גם בחדשה מעודדת. כפי שציינתי בעבר, אנחנו לא רואים כרגע, ולדעתי גם לא נראה, משרדי רפאים, אבל גם לא נחווה 'בהלה' לשטחי משרדים כמו זו שהייתה כאן ב־2021, ודאי שלא בתקופה הקרובה. אפשר לראות שהשוק חווה התמתנות, והמחיר למ"ר של עסקת לינקדאין מוכיח זאת: אין צניחה של מחירים, אלא תיקון סביר של מחירי 2021, לרמה שלפני העליות הגדולות".

חברת לינקדאין נכנסה לישראל בשנה שעברה באמצעות רכישת חברת Oribi של היזמית המקומית איריס שור, בכ־100 מיליון דולר. חברת Oribi מספקת פלטפורמת אנליטיקס עבור מנהלי קמפיינים ממומנים בלינקדאין, והיא בעצם משמשת כבסיס למרכז הפיתוח של לינקדאין בישראל. על פי הפרטים שנודעו לגלובס, שכירת הקומה במגדלי אלון מהווה התרחבות נוספת של לינקדאין במדינה ואינה קשורה ישירות ל־Oribi עצמה.