מטא מצמצמת משמעותית את שטחי המשרדים בתל אביב: תעזוב את שרונה, ובלנדמרק תאכלס רק 13 קומות

החברה הודיעה לעובדיה על המהלך, שיתבצע עם סיום החוזה מול עזריאלי ב-2025 • מתוך 20 הקומות שתחזיק בלנדמרק, תשכיר בשכירויות משנה שבע קומות • בעזריאלי כבר מחפשים מחליפים

מגדלי שרונה ת''א / צילום: שלומי יוסף
מגדלי שרונה ת''א / צילום: שלומי יוסף

חברת מטא (פייסבוק לשעבר) הודיעה לאחרונה לעובדיה כי תעזוב את המשרדים במגדלי עזריאלי שרונה ב-2025, שנת סיום החוזה מול קבוצת עזריאלי. לצד זה, המעבר למגדלי לנדמרק הסמוכים יהיה מצומצם יותר: במקום לעבור לכל 20 הקומות ששכרה החברה ממליסרון ומאפי נכסים, היא תעבור ל-13 קומות בלבד, ואת היתר תשכיר בשכירויות משנה.

הסיבה לכך ששתי אפליקציות תחבורה עזבו את ישראל | ניתוח
1.3 מיליארד שקל רווח: נחשפים הפרטים על עסקת הענק של עזריאלי

על פניו, מדובר בהתרחבות: הקומות במגדלי לנדמרק גדולות יותר, ו-13 קומות מהוות שטח של כ-33,100 מ"ר בסך הכול - לעומת שטח של 29 אלף מ"ר כיום במגדלי עזריאלי שרונה. אלא שההודעה מראה על צמצום משמעותי בשטחים שמטא מתכננת להחזיק בעתיד.

ראשית, ויתור על שבע קומות מתוך 20 במשרדים העתידיים הוא בהחלט משמעותי - מדובר על שטח כולל של כמעט 18 אלף מ"ר, שעבורם תצטרך החברה למצוא שוכרים אחרים. שנית, עד היום לא הצהירה מטא על כוונתה לוותר על שטחי המשרדים בשרונה, ועל פניו הייתה אמורה להחזיק בשני השטחים במקביל. גורמים שונים אף מציינים כי ביקשה בתחילה להתרחב במגדלי שרונה עצמם, אך כשהבינה שאין לכך היתכנות בשל מחסור בשטחים פנויים, החליטה על שכירת השטחים במגדי לנדמרק.

החברה החלה לבחון כבר לפני כשנה את הסכמי השכירות

נראה כי ההודעה לעובדים הגיעה על רקע התקרבות מועד סיום החוזה מול קבוצת עזריאלי במשרדים הנוכחיים. כפי שפרסמנו כבר בעבר, החברה החלה לבחון כבר לפני כשנה את נושא הסכמי השכירות שלה, על רקע מהלכי צמצום אפשריים. החברה הודיעה לאחרונה על פיטורי 10,000 עובדים בסך הכול מסניפיה בכל רחבי העולם, בשל השינויים בשוק ובעיקר בענף ההייטק, בישראל ובעולם. גל הפיטורים החל באפריל האחרון. יש לזכור כי למטא משרדים גם במגדל רוטשילד 22, שם ממוקמת מחלקת המכירות והשירות לעסקים הישראליים (מטא ישראל), ולגביהם אין שינוי כרגע.

ההודעה של מטא לעובדיה והעזיבה של החברה את המשרדים בעזריאלי שרונה מובילה את בעלת המשרדים להתחיל בחיפושים אחר שוכרים פוטנציאליים חדשים ל־12 הקומות שיתפנו בעוד כשנתיים, אם כי גורמים בשוק המשרדים טוענים כי הביקוש לשטחים בעזריאלי שרונה גבוהים מאוד, והיא לא תתקשה במציאת מחליפים. יש לציין כי לאחרונה עזבו את המגדל כמה חברות נוספות, ובהן חברת סימילרווב - אך צעד זה קרה על רקע קרב משפטי מול עיריית תל אביב־יפו על גובה הארנונה.