צוות ההנהלה הישראלי של ענקית הקולנוע שקרסה יקבל 35 מיליון דולר

סינוורלד, רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם, פושטת את הרגל ומעבירה סופית את השליטה לנושיה • בעקבות עזיבתם את החברה, המנכ"ל מוקי גרידינגר, אחיו וסגנו ישראל גרידינגר, מנהל הכספים ומנהלת המסחר, יקבלו תשלום משותף של קרוב ל-35 מיליון דולר במזומן מהמלווים, לאחר שהחברה תסיים את הליכי צ'פטר 11 בחודש הבא

אולם קולנוע של סינוורלד. בעיגול: מוקי גרדינגר / צילום: שאטרסטוק, סיון פרג'
אולם קולנוע של סינוורלד. בעיגול: מוקי גרדינגר / צילום: שאטרסטוק, סיון פרג'

סינוורלד, רשת בתי הקולנוע השנייה בגודלה בעולם בניהולם של האחים הישראלים מוקי וישראל גרידינגר, פושטת את הרגל ומעבירה סופית את השליטה לנושיה, אבל לפחות עבור כמה מבכיריה הסוף לא יהיה מר מאוד. 

שלושה אקזיטים ענקיים בשנה: תחום חוות השרתים לוהט. אלה הישראלים שנהנו מכך | ניתוח
רוצים לדעת מה יקרה בשוק הדיור? הנתון המדאיג שמסתתר בדוחות

בעקבות עזיבתם את החברה, המנכ"ל מוקי גרידינגר וצוות ההנהלה הכולל את אחיו וסגנו ישראל גרידינגר, את מנהל הכספים ניסן כהן ואת מנהלת המסחר הראשית רננה טפרברג, יקבלו תשלום משותף של קרוב ל-35 מיליון דולר במזומן מהמלווים, לאחר שהחברה תסיים את הליכי צ'פטר 11 (בקשה להגנה מפני הליכי פירוק חברה על-ידי נושים) בחודש הבא - כך דיווח ה"פייננשל טיימס". חלק מהתשלום יתקבל מיד עם תום הליכי צ'פטר 11, וחלק בתום שנה לעזיבתם.

תהליך הקפאת ההליכים עתיד להסתיים ביולי, ונושי סינוורלד  מתכננים למנות צוות הנהלה חדש שינהל את ההחלמה של ענקית בתי הקולנוע ממגפת הקורונה ונטישת הלקוחות לפלטפורמות סטרימינג שיחד גבו ממנה מחיר כבד.

בספטמבר 2022 הגישה סינוורלד בקשה לפשיטת רגל, לאחר שחזרתו האיטית של הקהל לבתי הקולנוע לא הצליחה לגרום לה להתאושש. במרץ דיווח ה"פייננשל טיימס" כי המלווים מתכננים להדיח את צוות ההנהלה, וכי בקשת האחים גרידינגר - שהקרן המשפחתית שלהם החזיקה בכ-5% ממניות החברה - להחזקת מניות בישות החדשה במהלך המשא-ומתן נדחתה. לפי ה"פייננשל טיימס", מקורבים לחברה הסבירו כי הפיצוי הכספי המכובד מגיע כדי שהצוות החדש יוכל להשתמש במומחיות ובקשרים העסקיים של קודמיו בתקופת המעבר. 

כשהמגפה הכתה, התעשייה קרסה

סינוורלד, המחזיקה ב-751 בתי קולנוע המפוזרים ב-10 מדינות, ביניהן בריטניה וארצות-הברית, היא רשת הקולנוע השנייה בגודלה בעולם - מעליה נמצאת רק AMC. באמצעות סדרה של רכישות מבוססות-חוב, שכללה את סינוורלד הבריטית ב-2014 ואת Regal Cinemas בארה"ב ב-2018, האחים גרידינגר הפכו את רשת בתי הקולנוע המשפחתית שלהם לענקית עולמית.

ב-2019 עמדה החברה על שווי של 5 מיליארד דולר, ולקראת עסקה עם סינפלקס הקנדית שהיתה מציבה את סינוורלד כשחקנית מספר אחת בעולם הקולנוע. אבל כשהמגפה הכתה, התעשייה קרסה, והעסקה עם סינפלקס בוטלה. סינוולרד נשארה עם חובות בהיקף של כ-8.8 מיליארד דולר, שבשלב זה היוו אתגר בלתי אפשרי.