הריבית החדשה של מרגי החדש מסייעת לפייבוקס להתברג בתודעת הצופים

הקרב על הלקוחות בין הגופים הפיננסיים מורגש היטב גם בהפסקת הפרסומות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שלוש הפרסומות המושקעות ביותר לפי נתוני יפעת בקרת פרסום - סופר־פארם, יונדאי ו־FreeTV - כלל אינן מתברגות בדירוג

מרגי בקמפיין פייבוקס / צילום: צילום מסך
מרגי בקמפיין פייבוקס / צילום: צילום מסך

לפני כשבועיים וחצי יצאה אפליקציית פייבוקס של דיסקונט ושופרסל במהלך יוצא דופן, שבו היא מציעה למשתמשים ריבית של 3% על היתרה - בשונה מהמקובל כיום בענף הבנקאות.

היעדר הריבית על העושר אינו נושא חדש, אך החודש הוא זינק לכותרות. זאת בזכות הודעת בנק לאומי כי החל מ־1 ביולי יעניק ריבית של 1% על היתרה בעו"ש, והמפגש שזימן נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, עם מנכ"לי הבנקים הגדולים שבו ביקש מהם לנקוט במדיניות דומה.

 

הנושא קיבל ביטוי גם בהפסקת הפרסומות, כאשר פייבוקס בחרו בזמר יהונתן מרגי להוביל את הקמפיין שלהם - כיוון שמצביע על הרצון לפנות קודם כל לצעירים. הפרסומת הראשונה שהציגה את מרגי ה"חדש" לא נכנסה לדירוג, אך השנייה - שעלתה כעבור כשבוע, ושמרה על השפה הפרסומית - רושמת ביצועים טובים יותר.

הפעם מרגי מאזין לפודקאסט פיננסי, לא נותן שיערבבו אותו, דובר מתמטיקה ברמת שפת אם ועוקץ את המתחרים ("בגבינה יש לי יותר"). התוצאה: הפרסומת מתברגת במקום השביעי בזכירות והרביעי באהדה.

גם הפרסומות של דיסקונט ושופרסל מתברגות השבוע, במקומות החמישי והתשיעי בהתאמה מבחינת זכירות. עם זאת, הפרסומת הזכורה ביותר שייכת למתחרה שאותו הם עוקצים - בנק לאומי - שמתרכז בנגישות המנכ"ל.

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
 גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

הפעם, לא רק אימא של גל תורן יכולה לקבל את המספר של חנן פרידמן אלא כולם, ועל היעדרה של מרגלית צנעני "מפצים" באכילת מפרום. הפרסומת מתברגת במקום השלישי באהדה, ואילו הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9 ואודי כגן, שכבר שבוע שני מסמן בהצלחה רמזורים וטרקטורים.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לסופר־פארם, עם כ־1.5 מיליון שקל. במקום השני נמצא מותג הרכב יונדאי, עם כ־1.3 מיליון שקל עבור קמפיין "באים, סוגרים, בלי משחקים". במקום השלישי - פלטפורמת הסטרימינג FreeTV של קשת ו־RGE, עם השקעה של כ־1.2 מיליון שקל במסר "בקרוב תרגישו חופשי".

קמפיין יונדאי / צילום: צילום מסך
 קמפיין יונדאי / צילום: צילום מסך

שלוש הפרסומות הללו אינן מתברגות בדירוג. לדברי אלי משולם, סמנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, "כשאין 'שפיץ' מיוחד או אם השפה הפרסומית עדיין לא מספיק מזוהה עם המותג, לוקח זמן לחדור לתודעה הצרכנית, גם כשההשקעה הכספית גדולה".

אוהבים או לא אוהבים
הפרסומת של שופרסל לבובות דיסני היא השנייה בדירוג האהדה, אולם המהלך זכה לביקורת ברשתות בעיקר בשל גודלן המזערי. במילים אחרות, לא בכדי הן לא נראו בפרסומת.

ללא תזוזה
ההשקעה בפרסום זהה השבוע לזו של השבוע שעבר: 36 מיליון שקל.

המשרדים האהובים
גליקמן־שמיר־סמסונוב אחראי לשתי הפרסומות האהובות ביותר, של ביטוח 9 ושופרסל. במקום השלישי, ובשיעור נמוך בהרבה, נמצא מקאן תל אביב עם בנק לאומי.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.