הקיפאון בשוק ממשיך לפתות את קרנות הנדל"ן: תימורה השלימה גיוס של 500 מיליון שקל לקרן הראשונה שלה

תימורה תמנף את ההשקעה לכדי פורטפוליו נכסים בסך של 1.5 מיליארד שקל ותתמקד ברכישה, בהשבחה ובניהול של נכסי תעסוקה, תעשייה ולוגיסטיקה • הקרן כבר רכשה שלושה נכסים בסכום של כ־ 240 מיליון שקל

דודי נג'מי ועו''ד גיא שעיה, מנכ''לי קרן תימורה / צילום: אלון יחזקאל
דודי נג'מי ועו''ד גיא שעיה, מנכ''לי קרן תימורה / צילום: אלון יחזקאל

קרנות הנדל"ן ממשיכות לגייס כספים על רקע ההאטה בענף: קרן תימורה השלימה גיוס של 500 מיליון שקל לקרן הראשונה שלה, שתתמקד ברכישה, בהשבחה ובניהול של נכסי תעסוקה, תעשייה ולוגיסטיקה בישראל. מדובר בקרן אקוויטי (קרן השקעות פרטית), אשר מתכננת למנף את הסכום הזה לכדי פורטפוליו נכסים בסך של 1.5 מיליארד שקל. תקופת ההשקעה היא לארבע שנים, ומאחר שהקרן פועלת כשנה, נותרו עוד שלוש שנים.

תימורה כבר החלה, הלכה למעשה, ברכישת נכסים בשנה האחרונה. ביולי שעבר, רכשה בניין משרדים ברעננה, תמורת 110 מיליון שקל, ובמאי, כפי שפורסם כאן לראשונה, רכשה שני נכסים באזור התעשייה של לוד, בסכום כולל של 131.5 מיליון שקל.

את הגיוס הראשון לקרן הראשונה השלימה תימורה בתוך כשנה, והשתתפו בו גופים מוסדיים כמו כלל ביטוח, בנק מזרחי טפחות וקרנות הפנסיה של עמיתים. מהקרן נמסר כי היא "פועלת בשלב זה לאיתור עסקאות נוספות ונמצאת בשלבים שונים של משא ומתן".

את תימורה מובילים כמנכ"לים משותפים דודי נג'מי ועו"ד גיא שעיה, אשר גם ייסדו אותה. כיו"ר הקרן מכהן עודד שמיר, ובתפקיד יו"ר ועדת ההשקעות מכהן רועי יקיר. עו"ד יונתן אלטמן, שנמנה גם הוא עם מייסדי הקרן, מכהן כחבר ועדת ההשקעות.

המנכ"לים המשותפים של תימורה, דודי נג'מי ועו"ד גיא שעיה, מסרו בעקבות השלמת הגיוס: "אנחנו מודים למשקיעים שלנו על הבעת האמון, ומאמינים כי באמצעות הצוות המעולה שבנינו והניסיון הרב של דירקטוריון חברת הניהול של הקרן, נוכל להביא בשורות מעניינות לשוק הנדל"ן בישראל בעתיד וכמובן תשואות טובות למשקיעים".

נראה שקרנות הנדל"ן מנצלות את הצלחת הגיוסים שלהן כדי להפוך את ההאטה בשוק ליתרון עבורן: קבוצת ריאליטי, לדוגמה, קרובה להשלים גיוס של 2 מיליארד שקל לקרן הנדל"ן החמישית שלה, ומגדירה זאת כצעד שיאפשר לה "לנצל הזדמנויות בשוק ולפעול במהירות להשבחת הנכסים".