בורסות עולם | סיקור שוטף

אירופה ננעלה בירידות; הבנק המרכזי של אוסטרליה בהחלטה מפתיעה

הבורסה בפריז ירדה בכ-0.2% ומדד הדאקס השיל מערכו כ-0.3% • באוסטרליה החליט היום הבנק המרכזי להשאיר את גובה הריבית במדינה ללא שינוי, ברמה של 4.1%, לעומת צפי לעלייה נוספת בריבית ל-4.35% • היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock
הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

18:56

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים קלות. מדד הדאקס הגרמני ירד ב-0.3%, מדד הפוטסי 100 השיל מערכו כ-0.1% ובורסת פריז השילה מערכה כ-0.2%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מזנקים בכ-2%. מחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 71 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 76 דולרים נכון לשעה זו.

בשוק המט"ח, הדולר מתחזק ב-0.1% מול האירו, מול הליט"ש, הדולר נחלש ב-0.3% ומול הין, הדולר נחלש ב-0.1%.

17:09

בורסות אירופה נסחרות במגמה מעורבת. מדד הסטוקס 600 עולה ב-0.2%, הפוטסי הבריטי נסחר ביציבות והדאקס הגרמני נסחר בירידות קלות של 0.3%. 

15:23

המדדים באירופה נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מזנקים בכ-2%. מחירה של חבית מסוג נפט אמריקאי עולה ב-1.8% ונסחר סביב 71 דולרים. מחירה של חבית מסוג ברנט עולה בכ-1.7% ונסחר סביב 76 דולרים.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%. מול הליט"ש, הדולר נחלש בכ-0.2% ומול הין, הדולר נחלש בשיעור דומה.

13:43

נמשכת המגמה המעורבת באירופה. הפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%, הדאקס הגרמני יורד ב-0.3% ובורסת פריז יורדת ב-0.1%.

בסקירה השבועית של בנק הפועלים התייחסו בתחילת השבוע לנתוני האינפלציה בגוש האירו שפורסמו בסוף השבוע האחרון והתייחסו להערכות לגבי החלטת הריבית הקרובה: "אומדן ראשון לנתוני האינפלציה לחודש יוני הראו שבעוד ששיעור האינפלציה השנתי ירד זה החודש השלישי ברציפות, מרמה של 6.1% במאי ל- 5.5% ביוני, אינפלציית הליבה דווקא עלתה. ב-12 החודשים האחרונים מדד הליבה עלה בשיעור של 5.4%, עלייה קלה לעומת רמה של 5.3% בחודש הקודם. נשיאת ה- ECB אמנם הביעה סיפוק מהנתונים החדשים, אך הדגישה שיש עוד דרך לא קצרה עד להשגת יעד האינפלציה של 2% לשנה. מרבית ההערכות בשווקים הן שהבנק המרכזי יעלה את הריבית החודש, ושעד סוף השנה תירשם עליית ריבית נוספת לרמה של 4.0%".

12:00

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה מעורבת. הדאקס והפוטסי נסחרים ביציבות והבורסה בפריז עולה ב-0.1%.

בגזרת המאקרו, הבוקר פורסמו נתוני הסחר בגרמניה. בחודש מאי, הייבוא בגרמניה עלה ב-1.7% בקצב חודשי, לעומת התחזיות המוקדמות שציפו לעלייה של 3.1%. במקביל, הייצוא בחודש מאי ירד ב-0.1% בקצב חודשי כאשר הצפי המוקדם חזה עלייה של 0.3%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%. מול הליט"ש, הדולר נסחר ביציבות ומול הין, הדולר נחלש ב-0.1%.

בשוק הקריפטו, המסחר מתנהל במגמה מעורבת. מחיר הביטקוין עולה בכ-1% ונסחר סביב 30,932 דולר. מחיר האת'ריום יורד ב-0.6%.

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. בטוקיו ננעל המסחר בירידה של כ-1% במדד הניקיי.

בורסת אוסטרליה רשמה עלייה של כ-0.4% לאחר החלטת הבנק המרכזי. מדד הנג סנג רושם עלייה קלה. מדד הקוספי יורד בכ-0.3%, ובשנחאי המגמה מעורבת.

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. מדד הניקיי בטוקיו יורד בכ-0.9% ומנגד ההנג סנג רושם עלייה קלה. מדד הקוספי יורד בכ-0.2%, ובשנחאי המגמה מעורבת. 

בארה"ב התקיים אתמול יום מסחר מקוצר והיום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי. 

● המיליארדר שכבר השקיע 140 מיליארד דולר ב־AI מנסה שוב את מזלו

אתמול ננעל היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות קלות במדדי המניות המרכזיים. מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה מזערית והנאסד"ק טיפס בכ-0.2%. מניות יצרניות הרכבים החשמליים קפצו, לאחר שטסלה דיווחה אתמול כי מסרה 466,140 כלי רכב ברבעון השני וייצרה 479,700 רכבים. אנליסטים ציפו למסירות של כ-448 אלף כלי רכב על ידי טסלה ברבעון. 

באוסטרליה החליט היום הבנק המרכזי להשאיר את גובה הריבית במדינה ללא שינוי, ברמה של 4.1%. ההחלטה הייתה בניגוע לצפי כלכלנים שצפו עלייה נוספת בריבית שם ל-4.35%. 

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואות על אג"ח ממשלתיות חזרו לעלות אתמול בסיום, לאחר שירדו במהלך המסחר. התשואה על האג"ח ל־10 שנים עלתה קלות לרמה של 3.85%, והתשואה על אג"ח לשנתיים טיפסה לכ-4.93%. 

בשוק הסחורות נרשמות כעת עליות קלות במחירי החוזים על הנפט. מחיר חבית נפט מסוג ברנט סביב 75 דולר, ומחיר חבית מסוג WTI עומד על כ-70 דולר.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מתייחס בסקירתו לשוק הנפט, ומזכיר כי "בפגישת חברי OPEC+ בחודש יוני, ערב הסעודית החליטה על הפחתה מרצון של תפוקת הנפט שלה. אך חברי הקבוצה לא קיימו החלטה זו ובחודש מאי תפוקת הנפט של OPEC+ ירדה רק בכחצי מיליון חביות ביום. אם יממשו התחייבותם להפחית את תפוקת הנפט בהתאם למכסות העדכניות, הרי שצפויה ירידה משמעותית בהיצע הנפט, שעשויה להביא לעלייה במחירו במחצית השנייה של 2023. צמצום היצע הנפט הגלובלי עלול להביא לירידה ברמת המלאים המסחריים ברחבי העולם. אך אם תחול האטה בפעילות הכלכלית בסין, בדגש על הצריכה הפרטית, או אם הכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון קל, אזי מחירי הנפט עשויים לרדת".

ביום רביעי ב-21:00 שעון ישראל יתפרסמו בארה"ב הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה, במסגרתה הוחלט להשאיר את גובה הריבית ללא שינוי. ביום שישי יתפרסמו בארה"ב נתוני שוק העבודה לחודש יוני.