בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות הטכנולוגיה הובילו עליות בנעילה בוול סטריט; טסלה קפצה בכ-3%

מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.9%, הדאו ג'ונס עלה בכ-0.2% ומדד S&P 500 רשם עלייה של כ-0.4% • באירופה ננעל המסחר בירידות • השבוע בעונת הדוחות בארה"ב - בנק אוף אמריקה, טסלה ונטפליקס יפרסמו את התוצאות הכספיות לרבעון

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

מניות הטכנולוגיה הובילו עליות בנעילה בוול סטריט. מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.9%, הדאו ג'ונס עלה בכ-0.2% ומדד S&P 500 רשם עלייה של כ-0.4%.

עליות בולטות רשמו בין השאר טסלה , אנבידיה , אינטל, AMD , פאלו אלטו נטוורקס , וולס פארגו, ג'י.פי מורגן צ'ייס  ובקרב המניות הישראליות קמטק , וויקס , פייבר , מאנדיי , למונייד, פורסייט ונאייקס.

21:23

מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.8%, הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.2% ומדד S&P 500 רושם עלייה של כ-0.4%.

כלכלני גולדמן זאקס פרסמו סקירה תחת הכותרת "הנרטיב משתנה". כעת מעריכים בבנק ההשקעות כי הסיכוי שכלכלת ארה"ב תגלוש למיתון ירד ל-20% בלבד. בין השאר מציינים שם את עוצמת שוק העבודה, החזרה של מפעלים לאמריקה, הריבאונד בשוק הדיור והקלה בתנאים הפיננסיים לצד שיפור בסנטימנט הצרכנים. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רושמים ירידות של כ-1.5%. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 74.2 דולר, וחבית נפט מסוג ברנט נסחרת סביב 78.7 דולר.

20:00

מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.7%, הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.2% ומדד S&P 500 רושם עלייה של כ-0.3%.

עליות בולטות רושמות בין השאר טסלה, אינטל , קרניבל, AI  ונטפליקס 

מניית פורד מוטורס  צונחת לאחר שהחברה הכריזה על הוזלה דרמטית של הטנדרים החשמליים F-150 שלה. גם ריביאן  יורדת בחדות בעקבות הודעת פורד. 

מניית איי.טי אנד טי  ממשיכה לאבד גובה, בין השאר על רקע הורדת דירוג המלצה על ידי כלכלני סיטי. גם ורייזון קומיוניקיישנס  רושמת ירידה חדה. 

מנגד, מניית ילפ  מזנקת בעקבות העלאת דירוג המלצה למניה על ידי כלכלני גולדמן זאקס. 

18:46

מגמה חיובית בוול סטריט כעת. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.7%, הדאו ג'ונס מטפס בכ-0.2% ומדד S&P 500 רושם עלייה של כ-0.3%.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות סולאראדג' מאנדיי , פייבר , סנטינל וואן , וויקס , קמטק , למונייד  ופאגאיה.

באירופה ננעל המסחר בירידות. מדדי הפוטסי והקאק נסוגו בכ-0.3% וב-0.2% בהתאמה ומדד הקאק נפל ב-1.2%. 

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי נסחרות במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח 10 שנים יציבה סביב 3.82% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.75%.

17:00

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.3% ואילו הדאו ג'ונס שומר על יציבות. מדד S&P 500 רושם עלייה מזערית.

מניית פורסייט  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה היום על הסכם עם אלביט מערכות . על פי ההסכם, אלביט תמסחר את פתרון התוכנה של פורסייט, באופן בלעדי וגלובלי, באופן של רישיון תוכנה. הפתרון של פורסייט יוצע ללקוחות הקצה של אלביט כמרכיב במערכות סיוע מתקדמות לנהג לבטיחות נהיגה, וכן כפתרון לפלטפורמות חצי אוטונומיות ואוטונומיות בשווקי בטחון ובטחון פנים המשמשות כלי רכב צבאיים וביטחוניים בלתי מאוישים. פורסייט צופה הכנסות של עד 4 מיליון דולר, על פני תקופת ההסכם (5 שנים), עם הכנסות מובטחות מינימליות בסך 1 מיליון דולר במהלך תקופה זו.

במסגרת עונת הדוחות בוול סטריט השבוע יפרסמו דוחות, בין השאר, בנק אוף אמריקה , מורגן סטנלי  ולוקהיד מרטין (בשלישי); טסלה , גולדמן זאקס, IBM ונטפליקס ביום רביעי, ו-TSMC וג'ונסון אנד ג'ונסון ביום חמישי.

16:32

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עולה בכ-0.3% ואילו הדאו ג'ונס שומר על יציבות.

עליות בולטות רושמות בין השאר טסלה , אנבידיה  ואפל .

חברת סטרטסיס  עדכנה היום כי דירקטוריון החברה החליט על כניסה לדיונים בנוגע למיזוג עם חברת 3D Systems. הדירקטוריון דוחה את הצעת הרכש החלקית המעודכנת של ננו דיימנשן.

15:03

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים. מדד הדאקס יורד ב-0.6%, בורסת לונדון משילה מערכה כ-0.3% והבורסה בפריז צוללת בכ-1.4%.

בשוק האג"ח, תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי נסחרות בירידות. התשואה על אג"ח 10 שנים נסחרת סביב 3.78% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.72%.

שוק הקריפטו נסחר בירידות שערים. מחיר הביטקוין יורד בכ-0.7% ונסחר סביב 30,106 דולרים. מחיר האת'ריום משיל מערכו כ-1.5%.

בשוק הסחורות, מחירי החיטה מזנקים בכ-3% לאחר שדווח כי רוסיה מתנגדת להאריך את הסכם ייצוא התבואה מאוקראינה. 

14:03

המגמה השלילית באירופה נמשכת.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נסחר ביציבות מול האירו. מול הליש"ט, הדולר מתחזק בכ-0.1% ומול הין, הדולר נחלש בכ-0.4%.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מתייחס לנתוני התמ"ג שפורסמו הבוקר בסין: "צמיחת התוצר אמנם הואצה של סין מ-4.5% בארבעת הריבעים האחרונים ברביע הראשון ל-6.3% ברביע השני של 2023, אך זה חלש בהרבה מהציפיות בשוק של כ-7% ויותר. ההאצה "לכאורה" ברביע השני משקפת בעיקר השפעות טכניות של אפקט בסיס עם יציאת רביע חלש של נתונים של הרביע השני של 2022 עקב סגרים בערים הגדולות. במונחים רבעוניים, שלא מושפעים מאפקט של בסיס חלש בשנת 2022, קצב הצמיחה הרבעוני הואט מ-2.2% ברביע הראשון של 2023 ל-0.8% ברביע השני".

עוד מוסיף בפמן כי "הנתונים, ובכלל זה נתונים חודשיים, מצביעים על כך שהתאוששות עקב "הפתיחה המחודשת" הואטה ברביע השני. לשם המחשה, למרות ששיעור האבטלה העירוני נותר נמוך בהשוואה לחלק ניכר מהשנים האחרונות, הוא המשיך לעלות ביוני ועדיין מצביע על חולשה מחודשת בשוק העבודה, עם שיעור האבטלה של צעירים שטיפס לשיא של 19.7%. על הרקע הזה, אין זה מפתיע שקובעי המדיניות מודאגים ויעשו מאמצים בכדי לחזק את הכלכלה. אבל הצעדים עד כה, בעיקר צעדים קטנים בתחום הריבית, לא סיפקו תרומה משמעותית לכלכלה. לפיכך, תחזית הצמיחה השנתית לשנת 2023 מופחתת מ-6.0% ל-5.5%". 

12:25

הבורסות באירופה נסחרות בירידות שערים. מדד הדאקס יורד בכ-0.4% והבורסה בלונדון משילה מערכה כ-0.2%. 

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

במסחר המוקדם בארה"ב בולטות לחיוב טסלה , אנבידיה , ואקטיוויז'ן בליזארד .

בשוק האג"ח, התשואות על אג"ח ממשלת ארה"ב נסחרות בירידות קלות. התשואה על האג"ח ל־10 שנים עומדת על 3.80% והתשואה על האג"ח לשנתיים עומדת על 4.73%. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בירידות של כ-1%. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 74.5 דולר וחבית נפט מסוג ברנט נסחרת סביב 79 דולרים.

ד"ר גיל בפמן, מתייחס בסקירתו השבועית למגמה במחירי הנפט: "מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב. צעדים נוספים של הפחתת תפוקת הנפט של ערב הסעודית עלולים להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, זאת על אף הצפי לגידול מסוים בתפוקת הנפט של ארה"ב. במידה וכלכלת ארה"ב לא תיכנס למיתון במחצית השנייה של 2023, והתאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית תסתמן בהמשך, בפרט בסין, הדבר יתמוך בביקושים לנפט".

עוד מוסיף בפמן כי "מעבר לכך, רכישות הנפט על ידי ממשלת ארה"ב, במטרה להגדיל חזרה את המלאי האסטרטגי, יתמכו גם כן בביקושים. המשך היחלשות הדולר מהווה גורם נוסף הצפוי לתרום לזחילה של מחיר הנפט, הנקוב בדולרים, כלפי מעלה. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של סביב כ-78-88 דולר לחבית".

11:02

מגמה מעורבת באירופה. מדד הדאקס יורד בכ-0.2%, הפוטסי 100 נסחר סביב רמות הבסיס, ובורסת פריז יורדת בכ-0.6%.

מאקרו אירופה: מדד המחירים לצרכן באיטליה נותר ללא שינוי בחודש יוני בקצב חודשי, בהתאם לתחזיות המוקדמות. בהסתכלות שנתית, האינפלציה ירדה ל-6.4% בהתאם לצפי המוקדם.

10:17

המסחר באירופה נפתח במגמה שלילית. מדד הדאקס יורד בכ-0.3%, הבורסה בלונדון יורדת בכ-0.2% והבורסה בפריז משילה מערכה כ-0.7%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק הפורקס, הדולר נחלש ב-0.1% מול האירו. מול הליש"ט הדולר נסחר ביציבות ומול הין, הדולר נחלש בכ-0.1%.

07:56

באסיה, הבורסה ביפן סגורה היום לרגל יום המרינה. שאר המדדים המרכזיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת. מדד ההנג סנג עולה ב-0.3%, בורסת שנחאי יורדת ב-1.2%, ומדד הקוספי יורד ב-0.6%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים הבוקר בירידות שערים.

לפחות בטווח הקצר, הנאסד"ק עדיין לא הגיע לשיא 
הראלי בוול סטריט מבלבל משקיעים: מה הם צריכים לעשות עם הכסף 

בשוק האג"ח, איגרות החוב הממשלתיות בארה"ב נסחרות הבוקר במגמה מעורבת. התשואה על אג"ח ל־10 שנים נסחרת ביציבות סביב 3.81% בעוד שהתשואה לשנתיים עולה קלות ונסחרת סביב 4.77%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נסחר מול האירו והליש"ט ביציבות. מול הין, הדולר נחלש ב-0.1%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים הבוקר בירידות של כ-1%. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על 74.6 דולר, ומחירה של חבית ברנט נסחרת בכ־79.2 דולר.

בבנק לאומי ציינו בסקירת הנפט השבועית כי "מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בעיקר מהחלטות של קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב. במקביל, במידה וכלכלת ארה"ב לא תיכנס למיתון במחצית השנייה של השנה והתאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית תמשך, לצד רכישות הנפט על ידי ממשלת ארה"ב, במטרה להגדלת המלאי האסטרטגי, יתמכו בביקושים לנפט".

בגזרת המאקרו, התמ"ג בסין לרבעון השני של השנה עלה ב-0.8% בקצב רבעוני, כאשר התחזיות המוקדמות ציפו לעלייה מתונה יותר של 0.5%. בהסתכלות שנתית התמ"ג עלה ל-6.3% כשהצפי המוקדם עמד על 7.3%. במקביל, הייצור התעשייתי בסין עלה בחודש יוני ב-4.4% בקצב שנתי - מעל התחזיות המוקדמות שציפו כי הנתון ירד ל-2.7%.

בהמשך היום צפויים להתפרסם מדד המחירים לצרכן באיטליה ומדד הייצור של האמפייר סטייט בארה"ב.

במסגרת עונת הדוחות בוול סטריט השבוע יפרסמו דוחות, בין השאר, בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי ולוקהיד מרטין (בשלישי); טסלה, גולדמן זאקס, IBM ונטפליקס ביום רביעי, ו-TSMC וג'ונסון אנד ג'ונסון ביום חמישי.