וורן באפט מגדיל את ההימור על דלקים מזהמים

רווחי חטיבת ברקשייר האת'וויי אנרג'י, הכפילו את עצמם תוך 5 שנים והגיעו לשיא של 3.9 מיליארד דולר ב-2022 • באפט ממשיך לראות את מגזר האנרגיה אטרקטיבי בזכות הערכת השווי הנמוכה יחסית לפוטנציאל הרווחי

וורן באפט, בעל השליטה בברקשייר הת'אוויי / צילום: Reuters, NARCH/NARCH30
וורן באפט, בעל השליטה בברקשייר הת'אוויי / צילום: Reuters, NARCH/NARCH30

על אף החמצת הסנטימנט כלפי מגזר הנפט והגז, וורן באפט ממשיך להאמין בדלקים פוסיליים, וברקשייר הת'אווי מגדילה את התיק בהשקעות נוספות.

גיל שויד: "הרצון לרשום חברות בישראל נשחק בחודשים האחרונים" 
זרועות התמנון של מיקרוסופט מגיעות לעוד שווקים: מה היא רוצה? 

ההחלטות של המשקיע המפורסם בעולם בשלבים המוקדמים של המגיפה להשקיע במגזר הנפט והגז התבררו כמשתלמות כאשר המגזר רשם רווחי שיא בשנת 2022, וברקשייר הת'אווי גרפה מיליארדי דולרים. בעוד שרוב המשקיעים היו מממשים את הרווחים שלהם בשלב זה, כשמחירי הסחורות צונחים, באפט רואה בצניחה הנוכחית הזדמנות אסטרטגית להשקיע עוד במגזר האהוב עליו.

מוקדם יותר החודש הסכימה ברקשייר להוציא 3.3 מיליארד דולר כדי להגדיל את חלקה במסוף לייצוא גז נוזלי של חברת דומיניון אנרג'י. השנה היא גם הגדילה את החזקתה ב-Occidental Petroleum Corp ב-15% והגדילה את החזקותיה בחמש חברות סחורות יפניות מובילות - Itochu, Marubeni, Mitsubishi, Mitsui ו- Sumitomo - ליותר מ-8.5% בכל אחת מהחברות.

התמיכה של באפט במגזר ממשיכה על רקע חששות מצד משקיעים רבים מהסיכון של ירידה בביקוש לדלקים מאובנים בעשורים הבאים, והסנטימנט השלילי העולה כלפי השפעת התעשייה על האקלים, שהובילו חלק גדול להימנע מהשקעות בתחום. גם התשואות הנמוכות של סקטור האנרגיה לפני המגיפה, שחווה אז ביצועים פיננסיים חלשים, מרתיע את המשקיעים.

לפי בלומברג, נראה שבאפט ממשיך לראות את מגזר האנרגיה אטרקטיבי בזכות הערכת השווי הנמוכה יחסית לפוטנציאל הרווחי: המגזר נסחר בהערכה נמוכה יחסית של מחיר לרווח (P/E) בהשוואה למגזרים אחרים במדד S&P 500. בנוסף, מגזר האנרגיה ידוע בכך שהוא מייצר תזרים מזומנים משמעותי למניה.

בנתיים, חטיבת האנרגיה של ברקשייר האת'ווי עוסקת במאמצי לובינג כדי לתמוך בהעברת הצעת חוק בטקסס, שמטרתה להביא לכך שהמדינה תקצה לפחות 10 מיליארד דולר להשקעה בבניית תחנות כוח מופעלות בגז טבעי.

ברקשייר האת'וויי אנרג'י מציגה: רווחי שיא של כ-3.9 מיליארד ד' 

אם כי, כדאי לשים לב לדקויות. למשל, חברות כמו Occidental Petroleum, Cove Point LNG וחברות מסחר גדולות ביפן מחזיקות בנכסים שיהיו שחקנים משמעותיים בעתיד האנרגיה, ללא קשר לכיוון בו תעשיית האנרגיה תלך במעבר האנרגיה הפוטנציאלי. ברקשייר גם נותרה בעלת המניות השלישית בגודלה בשברון, למרות קיצוץ ממניותיה בכ-21% במהלך הרבעון הראשון של 2023, שמכרה בכ-13 מיליארד דולר.

בבלומברג מציינים גם כי מעבר להחזקות המניות של באפט, ברקשייר האת'וויי אנרג'י, שבבעלותה חברות שירות, מתקני ייצור חשמל וקווי תמסורת, נמצאת בעמדה חזקה. הרווחים של החטיבה, בפיקוח יורשו המיועד של באפט, גרג אבל, הגיעו לשיא של 3.9 מיליארד דולר ב-2022, וכך כמעט הכפילו את עצמם תוך חמש שנים. ברקשייר אמורה לדווח על תוצאות הרבעון השני ב-5 באוגוסט.