הצעת חוק לפיצול תפקיד היועצת המשפטית לממשלה הונחה על שולחן הכנסת

לפי ההצעה, שהונחה על שולחן הכנסת יומיים בלבד לאחר שבוטלה עילת הסבירות, הסמכות להחליט על הגשת כתב אישום או לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש ממשלה ושרים תהיה בידי פרקליט המדינה בלבד • הליכוד: ההצעה לא תואמה עם ראשי הקואליציה, והיא אינה עומדת על הפרק

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יואב דודקביץ , "ידיעות אחרונות"
היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יואב דודקביץ , "ידיעות אחרונות"

יומיים בלבד לאחר שבוטלה עילת הסבירות, הונחה היום (ד') על שולחן הכנסת הצעת חוק שנועדה לפצל את תפקיד היועצת המשפטית לממשלה. לפי ההצעה שמוביל ח"כ אלי דלל, הסמכות להחליט על הגשת כתב אישום או לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש ממשלה ושרים תהיה בידי פרקליט המדינה בלבד. לפי ההצעה, החוק יחול מהכנסת הבאה.

המשרוקית של גלובס מציגה: כל מה שרציתם לדעת על החוק שמטלטל את המדינה | שאלות ותשובות 
קשה להיות מופתעים מצונאמי האזהרות הכלכליות למצב בארץ | פרשנות

בדברי ההסבר מצוין כי מטרת החוק היא למנוע את ניגוד העניינים המובנה והמוסדי בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, המייעץ לממשלה ובמקביל מחליט על חקירות פליליות והעמדה לדין. "ריחוק ואובייקטיביות נדרשים לאמון הציבור", כך נכתב.

ח"כ דלל הגיב בטוויטר על הדברים וכתב: "צר לי שאני נאלץ להתעסק עם זה הערב, אך חשוב להבהיר: החוק הוגש מלפני מספר חודשים, אלא שהיום קיבל 'פ' מהלשכה המשפטית של הכנסת, ולכן עלה לאתר. אין כוונה לקדם אותו או כל חוק אחר שקשור למערכת המשפט. מעבר לכך, גם כתוב בחוק שבמקרה שהחוק היה עולה ועובר, הוא היה חל על הכנסת הבאה".

מהליכוד נמסר בתגובה: "הצעת החוק הפרטית לפיצול סמכויות היועמ"שית שהוגשה הערב הונחה במזכירות הכנסת לפני שבועות. ההצעה כלל לא תואמה עם ראשי הקואליציה, וראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה שותף לה. הצעות חוק מסוג זה לא יקודמו ללא אישור ראשי הקואליציה, ועל כן היא אינה עומדת על הפרק".

את ההצעה הגישו 11 חברי כנסת מהליכוד, וזאת בנוסף לדלל. על החוק חתומים: עמית הלוי, דן אילוז, בועז ביסמוט, טלי גוטליב, ניסים ואטורי, שלום דנינו, קטי שטרית, אליהו רביבו, צגה מלקו וחוה אתי עטייה.