עסקת ענק: חד-הקרן הישראלי ראפיד רוכש את חברת PayU ב-610 מיליון דולר

ההודעה על העסקה מגיעה לאחר התבטאויות של החברה לאחרונה, שהצהירה כי היא מחפשת באופן אקטיבי אחר הזדמנויות רכישה של חברות תשלומים מובילות • הרכישה תאפשר לראפיד להרחיב את פעילותה ל-100 מדינות

מייסדי ראפיד: עומר פריאל (מימין), אריק שטילמן וארקדי קרפמן / צילום: דיוויד גראב
מייסדי ראפיד: עומר פריאל (מימין), אריק שטילמן וארקדי קרפמן / צילום: דיוויד גראב

ראפיד (Rapyd), פלטפורמת התשלומים הדיגיטלית המתחרה בסטרייפ ובפייפאל, הודיעה היום (ג') על רכישת חברת PayU GPO מידי חברת ההשקעות פרוסוס (Prosus) ההולנדית, בסכום של 610 מיליון דולר.

עינת גז שלחה לדובי פרנסס מכתב התראה לפני הגשת תביעת לשון הרע 
ענקיות הטכנולוגיה מדברות הרבה על AI, אבל עדיין לא מצליחות לתרגם את זה לרווח
הפרויקט השאפתני של סם אלטמן: קריפטו עם טכנולוגיה ביומטרית 

ההודעה על העסקה מגיעה לאחר התבטאויות של החברה לאחרונה, שהצהירה כי היא מחפשת באופן אקטיבי אחר הזדמנויות רכישה של חברות תשלומים מובילות. רכישה זו תאפשר לראפיד להרחיב את פעילותה ל-100 מדינות, באמצעות יותר מ-1,200 שיטות תשלום והיתר לפעילות פיננסית ב-41 מדינות.

אריק שטילמן, מנכ"ל ומייסד שותף בחברה, מסר כי "החזון שלנו הינו להמשיך לבנות ולבסס את מעמדה של ראפיד כמובילה בתחומה. ההתרחבות הגלובלית שלנו נמשכת ללא הפסקה עם קצב צמיחה של כמעט 100% בשנת 2023". 

עוד אמר שטילמן כי "הסינרגיה עם PayU מאפשרת לנו לפעול באמצעות טכנולוגיה חדשנית יותר, הרחבת מעגל הרישיונות העולמי והגדלת שווקי הפעילות". 

ראפיד גייסה עד היום 960 מיליון דולר, כשהשווי האחרון שהונפק לה באוגוסט 2021 עמד על 8.75 מיליארד דולר.  

החברה הנרכשת, PayU, היא חברת תשלומים מקבוצת פרוסוס - קבוצת אינטרנט בינלאומית לצרכנים. הקבוצה מתמקדת בבניית עסקים במגוון תחומים, ביניהם עסקי תשלומים וטכנולוגיה פיננסית, הפועלים בשווקים גדולים כמו הודו וברזיל.

PayU מפתחת ומספקת פתרונות תשלום לצרכנים ולעסקים קטנים, ובין היתר היא מספקת גישה לשירותי אשראי ובנקאות בשווקים שספקי שירותים פיננסיים מסורתיים מתקשים בהם. לפי החברה, היא פועלת בכ-30 שווקים גלובליים הנמצאים בצמיחה ומספקת שירותים למיליוני צרכנים ולמעלה מ-450 אלף סוחרים. בחברה יש כ-1,000 עובדים, והם צפויים כולם להשתלב בראפיד.  

ראפיד יוצגה בעסקה על ידי עורכי הדין שלמה לנדרס ודן פישר ממשרד גורניצקי GNY.