עינת גז שלחה לדובי פרנסס מכתב התראה לפני הגשת תביעת לשון הרע

מנכ"לית פאפאיה גלובל מאיימת לתבוע את המשקיע, בשל טענות שהפנה כלפיה בתקשורת סביב החלטתה להעביר את כספי הפקדונות של החברה מחוץ לישראל • רק בשבוע שעבר, שלחה גז לפרנסס מייל בו היא מאשימה אותו בשליחת הודעות ״ספאם״ מטעם קרן ההון סיכון Group 11 בראשה הוא עומד

עינת גז, מנכ''לית פאפאיה גלובל / צילום: יונתן בלום
עינת גז, מנכ''לית פאפאיה גלובל / צילום: יונתן בלום

עינת גז, מנכ"לית פאפאיה גלובל, חד־קרן ישראלי המפתח מוצרים לניהול משכורות עבור עובדים בחברות גלובליות, שלחה היום (ב') מכתב התראה למשקיע דובי פרנסס לפני הגשת תביעת לשון הרע בגין מספר התבטאויות של פרנסס נגדה. גז דורשת התנצלות פומבית וכן פיצוי כספי בסך 620 אלף שקל.

ענקיות הטכנולוגיה מדברות הרבה על AI, אבל היא עדיין לא רווחית
הפרויקט השאפתני של סם אלטמן: קריפטו עם טכנולוגיה ביומטרית
עינת גז מול דובי פרנסס: מה חשבו בקהילת ההייטק על הוויכוח בין היזמת למשקיע

מכתב ההתראה מפרט כי ראשית הדברים בציוץ שפרסמה גז בחשבון הטוויטר שלה לפני כחצי שנה, שבו סיפרה על החלטתה להעביר את כספי הפיקדונות של חברת פאפאיה גלובל אל מחוץ לישראל; זאת, לאור התבטאויות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיהן הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמוקרטיה ובכלכלה.

במכתב מתוארות שלל התגובות של פרנסס לדבריה של גז, ביניהן גם בראיון לערוץ 13 שהשתתף בו באותו היום ממש, שם טען כי החלטתה של גז היא "גחמה אישית שנעשית תוך ניצול כספיהם של משקיעים מן הציבור כביכול". פרנסס טען באותו הראיון כי גז משתמשת בכספי המשקיעים מטעמים פוליטיים ומבלי שהסכימו לכך, כך לפי הכתוב.

עוד מפרט המכתב כי בחודש מרץ, עם קריסת בנק SVB, פרסם דובי פרנסס פוסט בחשבון הלינקדאין שלו, שבו טען כי ישנן חברות שהן חדי־קרן ישראליות שבראשן "יזמים/יות מאוד נחרצים וורבליים שהעבירו לשם מיליארדי דולרים לאחרונה, כחלק ממהלך להוציא כספים מישראל כדי להביע עמדה ולהילחם ברפורמה המתהווה".

בראיון שנערך כחודש לאחר מכן, טען פרנסס כי המהלך של הוצאת כספי פאפאיה גלובל מישראל נעשה על־ידי עינת גז ללא התייעצות עם אף גורם לפני כן. בנוסף, נכתב כי פרנסס טען באותו הראיון כי מטרתה של גז בהוצאת הכספים מישראל היא "לייצר לחץ על הבנקים ולהביא למצב שבו בנקים קורסים". מדברים אלה השתמע כי פרנסס קשר את גז ואת מהלכה להוצאת הכספים מישראל לקריסת הבנק.

גז האשימה את פרנסס גם בשליחת הודעות "ספאם"

הוויכוח הפומבי בין גז לפרנסס איננו עניין חדש, וכבר בחודש ינואר השנה הוא הגיע לכותרות, בין היתר בשל הסיטואציה הרגישה: פרנסס הוא משקיע בחברה שגז היא המנכ"לית והמייסדת שלה.

לגלובס נודע כי רק בשבוע שעבר גז שלחה לפרנסס מייל, בו האשימה אותו בשליחת הודעות "ספאם" מטעם קרן ההון סיכון Group 11, בראשה הוא עומד. באותו המייל כתבה גז כי היא ממשיכה לקבל את הניוזלטרים של הקרן, זאת אף שהיא ביטלה את השתתפותה ברשימת התפוצה. עוד כתבה גז כי לפי החוק הישראלי, כל הודעת ספאם יכולה לגרור קנס של 1,000 שקל, ולטענתה היא מקבלת את הניוזלוטר על בסיס יומיומי. היא כתבה כי טרם תגיש תביעה נגד Group 11, וכי היא מצפה לפיצוי.

גז חתמה הודעה זו בהצהרה על כך שמדובר בהתקשרות רשמית טרם פתיחה בהליכים משפטיים מצידה, ושאזהרה נוספת לא תישלח.