ארה"ב אישרה את מכירת קלע דוד לפינלנד תמורת 316 מיליון אירו

מערכת קלע דוד מפותחת במשותף על ידי מנהלת "חומה" במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת חברת רפאל • המערכת מיועדת ליירוט איומים מתקדמים בהם טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל"טים

מערכת קלע דוד / צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון
מערכת קלע דוד / צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון

כשלושה חודשים לאחר שהתבצע שימוש ראשון במערכת קלע דוד, במהלך מבצע מגן וחץ מול הג'יהאד האסלאמי, מחלקת המדינה האמריקאית הודיעה הערב (ד') לשר הביטחון יואב גלנט, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אייל זמיר, וראש מפא"ת תא"ל (במיל') דר דני גולד, על החלטת הממשל לאשר את עסקת המכירה של קלע דוד לפינלנד תמורת 316 מיליון אירו (יותר מ-1.2 מיליארד שקל). ראש מנהלת "חומה" במפא"ת, משה פתאל, מוביל את התהליך מול משרד ההגנה הפיני.

את מערכת קלע דוד מפתחות במשותף מנהלת "חומה" במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת חברת רפאל ומיועדת ליירוט איומים מתקדמים בהם טילים בליסטיים, טילי שיוט, כלי טיס ומל"טים.

במסגרת העסקה, ישראל תמכור לפינלנד את מערכת קלע דוד, כולל מיירטים, משגרים ומכ"מים, תוך התבססות על המערכת הישראלית. הגרסה הפינית תיוצר בשיתוף פעולה בין התעשיות השותפות בישראל ובארה"ב, בהובלת חברות רפאל ורייתאון לבין תעשיות בפינלנד למשימות מוגדרות, ותחובר למערך השליטה והבקרה הפיני.

"בזכות פיתוחים פורצי דרך כמו מערכת קלע דוד שמפתחים טובי המוחות במערכת הביטחון, אנו מחזקים את קשרינו עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל", מסר שר הביטחון יואב גלנט. "אני מודה לממשל הפיני ולעמיתי שר ההגנה האקאנן על האמון במערכת הביטחון ובתעשייה הביטחונית הישראלית ובטוח כי עסקה זו תהווה עליית מדרגה בשיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות שיתרום להתמודדות טובה יותר למול האיומים הגלובליים והאזוריים. אני מודה גם לעמיתי מזכיר ההגנה, הגנרל לויד אוסטין ולממשל האמריקני על תמיכתם בעסקה חשובה זו".

יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ: "אנו מברכים על האישור האמריקאי למכירת מערכת קלע דוד לפינלנד ומודים למשרד הביטחון על קידום הפרויקט. מערכת קלע דוד המתקדמת מעוררת עניין רב בעולם ואנו גאים מאד בפיתוחה. מערכת קלע דוד מבצעית כבר בישראל, תשדרג את יכולות ההגנה האווירית של פינלנד ואנו צופים עסקאות נוספות בהמשך".