הבשורה הישראלית לקשישים היפנים ושיתוף הפעולה עם דרום קוריאה

חברת TytoCare, המספקת מכשור רפואי לבדיקות רפואיות מרחוק, חתמה עם ענקית הביטוח היפני סומפו על עסקה שהיקפה מוערך במיליוני דולרים • נציגי סטארט-אפים מדרום קוריאה הגיעו ארצה לתוכנית האצה של חודשיים • והדוד מהמונופול הגיע לתל־אביב • אירועים ומינויים

איל באום, ינון דולב ודדי גלעד מטייטו קר וסומפו / צילום: ישראל הדרי
איל באום, ינון דולב ודדי גלעד מטייטו קר וסומפו / צילום: ישראל הדרי

הפתרון הישראלי לאבחון ולבדיקות רפואיות מרחוק מגיע ליפן: חברת TytoCare חתמה על הסכם שיתוף פעולה מסחרי עם חטיבת Light Vortex, זרוע הפעילות הדיגיטלית של ענקית הביטוח היפנית סומפו. המהלך התאפשר בזכות מרכז החדשנות של סומפו בארץ, והחברות קיבלו אישור רגולטורי מה-PMDA, הסוכנות היפנית לתרופות ומכשור רפואי. היקף העסקה מוערך במיליוני דולרים.

4 מתוך 4: תרופה ישראלית נוספת מקבלת אישור FDA
הפרסומות הזכורות והאהובות | ראש השנה מתקרב, אבל הפסקת הפרסומות מתרכזת בדברים אחרים
קניתי | ניסיתי לארגן יומולדת לילד. זה נגמר בבית חולים

לפי ההסכם, סומפו, בשיתוף החברה היפנית Allm, תטמיע את פתרון הרפואה מרחוק שפיתחה טייטו קר, תוך התמקדות במטופלים מבוגרים בבתי אבות ובשוק הסיעוד. לאחר מכן צפוי השת"פ להתרחב למרפאות אזוריות, בתי ספר ומוסדות.

סומפו מפעילה ביפן רשת בתי אבות סיעודיים הכוללת 28.5 אלף חדרים. בנוסף היא מפעילה כ-60 מרכזי יום לקשיש וכ-500 מרכזים שמהם ניתן לקבל שירותים בבית המטופל. במדינה קיים מחסור בכוח אדם סיעודי, בעוד שיעור בני ה-65 ומעלה הוא מהגבוהים בעולם - יותר מ-30%, לעומת 10%-15% בישראל.

טייטו קר הוקמה ב-2012 על ידי דדי גלעד (שמכהן כמנכ"ל) ועופר צדיק. החברה גייסה 205 מיליון דולר, ופועלת מלבד ישראל גם בארה"ב, אנגליה, שוויץ, אוסטרליה ואיטליה. הפתרונות של החברה מאפשרים לבצע שמונה בדיקות שכיחות: חום, לב, דופק, ריאות, גרון, אוזניים, בטן ועור.

"זיהינו שתחום הרפואה מרחוק עתיד לצמוח ביפן, והבנו שאין פתרונות טובים לאפשר זאת", מספר ינון דולב, מנכ"ל מרכז החדשנות של סומפו בישראל. "לאחר שקיימנו שיחות עם טייטו קר שלחנו עשרה מכשירים לרופאים ביפן לשימוש וקבלת פידבק. להפתעתנו, הם השיבו שגם ללא קשר לעניין הרפואה מרחוק, למכשיר יש איכויות גבוהות יותר מהציוד הסטנדרטי ביפן.

"זה נתן לנו מוטיבציה להמשיך בתהליך - בצענו התאמה של המוצר ליפן, כולל ממשק משתמש ביפנית, והכנסנו אותו לשני בתי אבות של סומפו ביפן. בנינו את יחסי האמון בין המנהלים של שתי החברות - והתקדמנו לסגירת העסקה".

ה"אחות" היזמית של ישראל

שיתוף פעולה ישראלי-דרום קוריאני בתחום הבריאות: נציגי סטארט-אפים מדרום קוריאה הגיעו לארץ לחודשיים, במסגרת תוכנית האצה של שתי המדינות, בהובלת חברת הייעוץ Investable Solutions. המטרה: יצירת עסקאות, הכלים: מנטורינג ומפגשים, שהראשון בהם התקיים במשרדי UST Spark.

"ניתן לראות את שתי המדינות כאחיות, במובן זה ששתיהן נעדרות משאבים טבעיים, ונאלצות להסתמך על חדשנות ויכולות טכנולוגיות על מנת לקדם את עצמן", ציין במפגש ירון ברסקי, שותף בקרן RMG, המשקיעה בעיקר בביופארמה. "לשיתוף הפעולה ביניהן יש פוטנציאל גדול, מכיוון שהתעשייה הישראלית מצטיינת במו"פ בעוד שהקוריאנית מתמחה ב-scale (יישום טכנולוגיות בקנה מידה גדול)".

ברונו מרוניין, ירון ברסקי, סנגיון ג׳ונג, סונגמין קים, הייסונג לי, יוסי קוניין, אהרון רוטנברג, איל קים, מעין שחר / צילום: יח''צ
 ברונו מרוניין, ירון ברסקי, סנגיון ג׳ונג, סונגמין קים, הייסונג לי, יוסי קוניין, אהרון רוטנברג, איל קים, מעין שחר / צילום: יח''צ

מעין שחר, מנהלת שותפויות אסטרטגיות ב-UST Spark, סיפקה עצה: "בשלבים ראשוניים של עסקה, בעת עבודה על פיילוט או הוכחת קונספט (POC), כסף חייב להחליף ידיים. אם סטארט-אפ מספק POC בחינם, הוא עלול 'להיתקע' אצל אדם שאינו אחראי על קבלת ההחלטות בחברה.

"לעומת זאת, כאשר כסף יוצא מחברה, זה בדרך כלל אומר שכמה אנשים אישרו זאת, ולכן רמת המחויבות גבוהה בהרבה, שכן כל אחד מהם יישא באחריות לתוצאות. בקיצור - אל תעבדו בחינם ותבקשו תמורה עבור פיילוט או הוכחת קונספט, אפילו אם הסכום סמלי".

הדוד מהמונופול הגיע לת"א

מחירו של ציור קיר גדול שיצר אמן הפופארט אלק מונופולי (אלק אנדון) יכול להגיע לחצי מיליון דולר, אבל לאחרונה הוא יצר ציור כזה בחינם על מלון דיוויד קמפינסקי, שממוקם על קו הטיילת של תל אביב.

מאז המשבר הכלכלי של 2008 מצייר מונופולי, 37, את הדמות האיקונית של הדוד עם כובע הצילינדר ממשחק המונופול, שמסמלת עבורו את סגידת החברה המודרנית לעושר ולשגשוג. דמויות נוספות שבהן הוא משתמש להעברת מסרים הן ריצ'י ריץ (הילד העשיר) וסקרוג', הדוד העשיר של דונלאד דאק - בין היתר ניתן לראות אותם בציוריו במיאמי, לוס אנג'לס, דובאי ומיקונוס. רשימת הלקוחות הפרטיים שלו כוללת את רוברט דה נירו, מיילי סיירוס, סנופ דוג, סת' רוג'ן ואחרים.

גיא קלימן ואלק אנדון / צילום: קמפינסקי ת''א
 גיא קלימן ואלק אנדון / צילום: קמפינסקי ת''א

"אלק אנדון אוהב את ישראל, והביקור הנוכחי שלו היה השני בחודש האחרון", מסביר גיא קלימן, מנכ"ל קמפינסקי. "הוא התחבר מאוד לארץ, והחליט להחזיר אהבה בדרך הכי טבעית לו - תרומה של ציור גרפיטי. גלריית עדן, שמייצגת אותו בישראל, פנו אליי וביררו אם נהיה מוכנים להקצות לו שטח של 40 מ"ר על אחד מקירות המלון.

"בשיחה הטלפונית שקיימנו הבהרתי לו שאני מעוניין ביצירה עם מסר חיובי, וכעבור 5 דקות הוא שלח אליי סקיצה שכללה את הדוד מהמונופול וריצ'י ריץ מנופפים לשלום לעוברים ולשבים בדרכם לים. כבר באותו הלילה הוא הגיע למלון מצויד ב-30 פחיות צבע, וכעבור 6 שעות השלים את היצירה".

חדשות טובות

עובדי כלל ביטוח, התורמת לארגון לתת כ-360 אלף שקל בשנה, נרתמו לאריזת כ-6,000 חבילות מזון לראש השנה, במסגרת שני ימי ההתנדבות שנערכו במטה החברה בפארק עתידים ת"א.