מחשב העל שסידר לטסלה המלצה אופטימית במיוחד ושלח את המניה לעלייה של 10%

בית ההשקעות מורגן סטנלי הקפיץ את מחיר היעד למניית טסלה ב-60% • הסיבה: מחשב-העל של החברה שנמצא בפיתוח ועשוי לשנות את כל תמהיל ההכנסות שלה

טסלה / צילום: Associated Press, David Zalubowski
טסלה / צילום: Associated Press, David Zalubowski

מניית טסלה  זינקה אמש (ב') ב-10%, לאחר שענק ההשקעות מורגן סטנלי פרסם תחזית אופטימית להמשך. כך, האנליסטים של בית ההשקעות הקפיצו את מחיר המטרה למניה ב-12-18 החודשים הבאים ב-60% מ-250 דולר ל-400. בסיום המסחר אתמול עמד מחיר מניית טסלה על 273.6 דולר. ב"וול סטריט ג'ורנל" ציינו כי יעד המחיר החדש הוא השורי ביותר בוול סטריט, על פי נתוני FactSet.

תחזית משרד האנרגיה: כמה מכוניות חשמליות יהיו בישראל ב-2025? 
"סופר מרושע": ביוגרפיה חדשה של אילון מאסק חושפת את הסכסוך עם ביל גייטס 

הזינוק במניה הוסיף כ-80 מיליארד דולר לשווי השוק של טסלה, שעמד בסיום המסחר אתמול על 868.3 מיליארד דולר. כעת חברת הרכב החשמלי היא השביעית בגודלה בעולם, והיא עקפה את חברת האחזקות של וורן באפט, ברקשייר הת'אווי. אם טסלה תעמוד במחיר היעד של מורגן סטנלי, שווי השוק שלה יגיע לכ-1.3 טריליון דולר.

בבית ההשקעות ציינו כי הסיבה לאופטימיות הוא מחשב-העל שטסלה מפתחת בחמש השנים האחרונות, שעשוי להוסיף 500 מיליארד דולר לשווי החברה. מטרתו של המחשב, המכונה "דוג'ו", היא לנתח כמויות גדולות של נתונים חזותיים בעזרת AI כדי לאמן את כלי הרכב החשמליים לנהיגה אוטונומית. בין היתר, טסלה משתמשת בסרטונים ובנתונים מכלי רכב של לקוחותיה כדי לשפר תוכנות קיימות ולפתח תכונות חדשות.

אבן הבניין הראשונה של מחשב-העל, אוסף של ארונות עם אלפי שבבים, עלה לרשת ביולי האחרון. באותו החודש ציין המנכ"ל והמייסד אילון מאסק כי טסלה מתכננת להשקיע יותר ממיליארד דולר בפיתח דוג'ו עד סוף 2024. "דוג'ו מתמחה בעיבוד נתונים חזותיים והוא כלי מותאם לפתרון פעולות אוטונומיות, בין אם זה עבור כלי רכב, מפעלים או רובוטים דמויי אדם. המחשב מוסיף את טסלה לרשימה של חברות שגם פיתחו פתרונות מחשוב משלהם", כתבו האנליסטים.

יתרון בשוק שיהיה שווה 10 טריליון דולר

לפי מורגן סטנלי, הדוג'ו יעזור להאיץ את הפיתוח של הרובוט לנהיגה עצמית של החברה (robotaxis), ובמקביל טסלה תוכל גם למכור תוכנה וחומרה לצדדים שלישיים. בנוסף, מחשב העל גם יאפשר לה למכור מנוי חודשי ללקוחותיה, שיציע, למשל, מערכות לנהיגה אוטונומית, שירותי טעינת רכבים, תחזוקה, שדרוגי תוכנה, תוכן ואחרים שיפותחו בעתיד.

האנליסטים השוו את הפוטנציאל של דוג'ו ל"אותם כוחות שהניעו" את שירותי הענן של אמזון (AWS) להפוך למנוע צמיחה משמעותי של החברה. "המשקיעים התלבטו זמן רב אם טסלה היא חברת רכב או חברת טכנולוגיה. אנחנו מאמינים שהיא גם וגם, אבל רואים שמעכשיו הערך הגדול ביותר יגיע מהכנסות מתוכנה ושירותים", כתבו. לדבריהם, דוג'ו אמנם נמצא בשלב מוקדם בפיתוחו אך הוא יהיה מסוגל לפתוח בפני טסלה "שווקים חדשים, ואנו מאמינים שהיישומים שלו בטווח הארוך יכולים להתרחב מעבר לתעשיית הרכב". בבית ההשקעות ציינו כי מחשב העל עשוי להעניק לטסלה "יתרון א-סימטרי" בשוק שיכול להיות שווה 10 טריליון דולר.

מניית טסלה  זינקה ב-153% מתחילת השנה, איך היא עדיין רחוק ממחיר השיא שלה בנובמבר 2021, שעמד על כ-414 דולר.