הריסה ובנייה בת"א: "הכתובת תורמת מאוד למחיר; פרויקט בדוד המלך זה עוד 5% לפחות"

באחד האזורים המבוקשים בתל אביב ייהרס בית בן 3 קומות עם 7 דירות, ובמקומו ייבנה בניין עם 8 קומות ו-15 דירות • היזם קיבל 7 דירות, כאשר מחיר של דירת 4 חדרים מתחיל מ-7.5 מיליון שקל • מה קיבלו הדיירים?

הפרויקט ברחוב דוד המלך בתל אביב / הדמיה: 3dvision
הפרויקט ברחוב דוד המלך בתל אביב / הדמיה: 3dvision

סיפור הפרויקט:

אזור כיכר רבין נחשב לאחד המבוקשים ביותר בתל אביב, ולאחד המתחדשים ביותר: בלב רובע 4, ובאזור שבו מתבצעות בימים אלו עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה, מקודמים בימים אלו שלל מיזמי התחדשות עירונית. אחד מהם, פרויקט תמ"א 38/2 שבמסגרתו ייבנה בניין חדש בן 8 קומות ו־15 יחידות דיור, יתבצע במרכז רחוב דוד המלך, המבוקש בפני עצמו. לפי פרטי הפרויקט, נראה כי שם הרחוב הולך לפניו, ומאפשר לקדם אותו ביתר קלות.

הריסה ובנייה בהרצליה: "נפרדנו מהבניין בכאב גדול, אבל אנחנו שלמים עם המהלך"
תמ"א 38 בחולון: "כרגע אנחנו נמצאים בתוך אתר בנייה, אבל רואים את ההתקדמות בעיניים"

"הכתובת תורמת מאוד למחיר", אומר מיכאל סטיינדלר, דייר בבניין ואחד מהאחראים על קידום פרויקט ההתחדשות של הבניין. "אם היינו גרים ברחובות צדדיים כמו צייטלין או במודליאני, עם כל הכבוד להם - זה היה אחרת. כשמדובר על דוד המלך, השם עושה את ההבדל: זה רחוב מבוקש, מרכזי, אהוב מאוד, ולדעתי זה מעלה את המחיר ב־5% לפחות, ייתכן שגם ב־7%־8%. זה כמו לקדם התחדשות עירונית בשדרות רוטשילד: בכתובות האלה קל יותר להסתדר, וכשהעוגה גדולה יותר, קל יותר לחלק אותה בין כולם ולקדם את הפרויקט במהירות.

"היו כמה יזמים שהציע לנו הצעות, ואנחנו התלהבנו מאוד מהרצינות של חברת אנשי העיר, מההצעה עצמה, שנראתה לנו נכונה מאוד ומתאימה למציאות הקיימת. פגשנו אנשים רציניים שמבינים עניין, עם ניסיון. זו גם חברה בת של יזם גדול, עם גב כלכלי חזק - וזה דבר חשוב, אתה ישן טוב יותר בלילה. הכול מתקדם יפה, ואני אופטימי. כשמדובר בתמ"א 38, אם עושים הכול בשכל - כולם מרוויחים".

התמורה ליזם:

שבע דירות שיוכל למכור. מחירי השיווק: דירות ארבעה חדרים מ־7.5 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה, עם מרפסת וחניה.

לו"ז:

ההסכם נחתם בדצמבר 2020; בימים האחרונים התקבל היתר בנייה. הצפי לביצוע העבודות בפרויקט הוא שלוש שנים.

סוג הפרויקט: תמ"א 38/2

המצב הקיים: בניין אחד בן שלוש קומות, עם שמונה דירות

היזם: אנשי העיר מקבוצת רוטשטיין

אדריכלות: משרד קון וסרמן אדריכלים

עו"ד הדיירים: עו"ד ארי אליעז ממשרד אליעז דנוס

עו"ד היזם: עו"ד ירדן אהרוני