הריסה ובנייה בהרצליה: "נפרדנו מהבניין בכאב גדול, אבל אנחנו שלמים עם המהלך"

בניין ישן בן שש דירות, מהראשונים ברחוב הנדיב בהרצליה, ייהרס, ובמקומו ייבנה בניין חדש בן 19 דירות • הדיירים יקבלו דירה גדולה ב-12 מ"ר מהדירה המקורית, עם מרפסת שמש, שתי חניות תת־קרקעיות ומחסן

פרויקט הנדיב במרכז העיר הרצליה / הדמיה: ויופוינט
פרויקט הנדיב במרכז העיר הרצליה / הדמיה: ויופוינט

סיפור הפרויקט:

בניין ישן, עם שש דירות בלבד, שהיה מהראשונים ברחוב הנדיב במרכז הרצליה, התמודד עם קשיים תכנוניים רבים בדרך להתחדשות עירונית. ב־2017 נכנסה לתמונה חברת אמפא ישראל, במקום היזם הקודם, ושינתה לגמרי את התכנון.

הסכם ממון זה לא מספיק: ביהמ"ש בוחן אם יש הפרדה רכושית בפועל
עסקה בשבוע | "הנוף משנה הכול": שתי דירות נמכרו במרחק 250 מטר מהכותל

"כשאמפא לקחה על עצמה את הפרויקט, הדברים החלו לזוז ונוצרה מערכת יחסים יפה מאוד מול החברה והנציגים שלה", מספר דודי מנחם, אחד הדיירים בבניין. "זכינו לקשר רצוף מנציגת החברה, לכל דבר שרצינו. קיבלנו שכר דירה נדיב, כ־8,600 לחודש, וקיבלנו תחושה שלא באים לדפוק אותנו. זה סכום ראוי לאזור שלנו. הם גם אפשרו לנו למכור את המזגנים והמטבחים לפני ההריסה, ואפילו לראות אותם מקפידים להפריד בין חומרי הבניין במהלך ההריסה, לטובת מחזור, עשה לנו טוב.

פרויקט הנדיב במרכז העיר הרצליה - ההווה והעתיד / הדמיה: הדמיה ויופוינט, צילום: עופר פוקס
 פרויקט הנדיב במרכז העיר הרצליה - ההווה והעתיד / הדמיה: הדמיה ויופוינט, צילום: עופר פוקס

"הייתה התרגשות רבה. מדובר על אנשים שגרים 25 ו־30 שנה בבניין, שש משפחות בלבד, בשטח גדול, עם גג רעפים של פעם. לנו בדירה הייתה עליית גג מקסימה, הילדים של כולם גדלו שם, עם הנדנדות והעצים המיוחדים. היינו כמו משפחה. דאגנו גם לעצים, בכיתי מאוד עליהם כי חששתי שייפגעו - אבל מצאנו להם בית. ביום ההריסה בכינו יחד אני ואשתי, נפרדנו מהבניין בכאב גדול מאוד. אבל אנחנו שלמים עם המהלך, בעיקר כי אנחנו מרגישים שלא סילקו אותנו מהבית".

התמורה ליזם:

13 דירות, עם שתי חניות תת־קרקעיות לכל דירה ומחסן. מחירי השיווק בפרויקט: דירת גן בשטח 130 מ"ר + 200 מ"ר גינה - 6.25 מיליון שקל; דירת 5 חדרים בשטח 130 מ"ר + מרפסת, החל מ־4.65 מיליון שקל; דירת 6 חדרים בשטח 160 מ"ר + מרפסת החל מב־5.8 מיליון שקל.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה, גדולה יותר ב־12 מ"ר מהדירה המקורית, עם מרפסת שמש, שתי חניות תת־קרקעיות ומחסן. נוסף על כך, כל דייר "עולה קומה" ביחס לדירה המקורית.

לו"ז:

היתר בנייה התקבל באפריל 2023. הבנייה החלה באוגוסט 2023, והצפי לסיומה - אוגוסט 2025.

סוג הפרויקט: תמ"א 38/2

המצב הקיים: בניין ישן בן שש דירות

היזם: אמפא ישראל

החברה המבצעת: מ.מ חברה לעבודות בנייה

אדריכלות: משרד גיא מאיר אדריכלים.

עו"ד היזם: עו"ד אורי אביגד ממשרד עמית פולק מטלון ושות'

עו"ד הדיירים: עו"ד יאיר רמאן