פורטפוליו | ראיון

הוא למד משפטים ואז משחק. היום הוא אחראי ל-50% משוק הקורקינטים השיתופיים בארץ

"קראו לי להקים את LIME ישראל כשהייתי בן 29. שבועיים אחר כך קראו לי להקים את הפעילות בקופנהגן, עם 400 קורקינטים ו-30 עובדים, תוך שבוע - ועשיתי גם את זה" • שיחה קצרה עם איתי ראב"ד, מנכ"ל LIME ישראל

איתי ראב''ד, מנכ''ל LIME ישראל / צילום: דרור סיתהכל
איתי ראב''ד, מנכ''ל LIME ישראל / צילום: דרור סיתהכל

אישי: נשוי לשני + 1, גרים בתל אביב
מקצועי: מנכ"ל חברת הקורקינטים השיתופיים LIME ישראל

ילדות ומשפחה: נולדתי בתל אביב. אמי הייתה סמנכ"לית בחברה ממשלתית. אבי, יורם ראב"ד, היה ממקימי משרד עורכי הדין שבלת. הוא ייעץ לראש הממשלה אריאל שרון, ואני זוכר ארוחות צהריים בחוות השקמים כשהייתי בן 10. הייתי תלמיד בינוני להפליא, אבל צופיפניק מכור. למדתי בצופים המון על מנהיגות, ניהול פרויקטים ותפעול אנשים. 

פורטפוליו | מ-8200 להקמת בית החולים הווירטואלי הראשון בישראל: הרופאה שמתכננת להעביר 50% מהמטופלים לווידאו
פורטפוליו | "כל מי שאני מכירה מסביבי בהייטק מכין אלטרנטיבות ובודק דרכונים" 
פורטפוליו | המנכ"לית שעשתה הסבה בגיל 50: "כולם הרימו גבות, אבל הרגשתי שזה ה־20 החדש"

צבא: הייתי לוחם ומדריך ביחידה ללוחמה בטרור, הדרכתי מאות לוחמים ונכנסתי לזה כל כולי. הדרכתי בעיקר יחידות מיוחדות ואני ממשיך כיום במילואים.

השכלה גבוהה: לאבא שלי הייתה בדיחה קבועה שהילדים יכולים ללמוד מה שהם רוצים - מסחרי, פלילי או עסקי. עשיתי תואר ראשון במשפטים ותקשורת, נכנסתי גם להתמחות, אבל מהר מאוד הבנתי שזה לא המקום שלי.

שינוי כיוון: טסתי ללמוד משחק בלונדון. חצי שנה למדתי עקרונות משחק בסיסיים והבנתי שגם זה לא בשבילי וחזרתי. החלטתי לבדוק את עולם התקשורת והצטרפתי למשרד יחסי הציבור והייעוץ האסטרטגי שלום תל אביב. עסקתי שם בעיקר בניהול משברים וזה היה מעניין, אבל עדיין חסרה לי היכולת לקום בבוקר ולהגיד שזה מה שאני רוצה לעשות.

LIME: חבר סיפר לי שחברת אופניים חשמליים רוצה להיכנס לישראל. הגשתי קורות חיים, פגשתי בחור בריטי בבית קפה שאמר שהם מחפשים מנהל תפעול ונתן לי כמה קבצים לקרוא. עוד לא היו להם בכלל עובדים בישראל, הייתי הראשון בשטח. אמרו להקים את LIME ישראל ואני, ילד בן 29 - הקמתי. שבועיים אחר כך קראו לי להקים את הפעילות בקופנהגן - ועשיתי גם את זה, עם 400 קורקינטים ו-30 עובדים תוך שבוע. לקחו אותי כי שידרתי שאני שובר קירות, שהאוטומט שלי זה בולדוזר. כשחזרתי לארץ בסוף 2018 כבר היה כאן מנכ"ל לפעילות הישראלית. התחלתי ב-LIME ישראל כמנהל תפעול, קודמתי לסמנכ"ל תפעול ובשנתיים האחרונות אני מנכ"ל LIME ישראל.

מי אנחנו: LIME היא חברה אמריקאית שקמה לפני שש שנים כחברת אופניים שיתופיים, עברה לאופניים חשמליים ובהמשך - לקורקינטים שיתופיים. אנחנו כיום החברה הגדולה בעולם בתחום זה, עם פעילות ביותר מ־300 ערים, בהן ברלין, רומא, פריז, לונדון, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו וניו יורק.

נתח השוק שלנו בישראל עומד על כ־50%, עם כ־21 מיליון רכיבות מתחילת הפעילות. עד היום השתמשו בקורקינטים שלנו בישראל יותר ממיליון משתמשים שונים, ומספר השימושים היומי פר קורקינט כאן הוא הגבוה בעולם. בקיץ יש לנו 27-25 אלף רכיבות ביום, בחורף כ־17 אלף רכיבות ביום. תל אביב היא העיר שבה יש הכי הרבה רכיבות גלובלית, אחרי לונדון, פריז ורומא.

הרכבת הקלה: הרכבת הקלה תעביר את השימוש בקורקינטים ל"קילומטר האחרון". 45% מהנסיעות כיום הן אל מקום העבודה ובחזרה ממנו - והרכבת אמורה להפחית את הנתון הזה. נצטרך ללמוד איך להתאים את עצמנו לעולם החדש.

תאונות: לפי נתוני הלמ"ס לשנים 2022-2021, ב-95% מתאונות הקורקינטים שהנפגעים בהן נזקקו לטיפול רפואי היו מעורבים כלים פרטיים, שאחראים על כ-90% מהנסיעות בארץ. אבל זה קורה גם בגלל שאין פיקוח על הפרטיים מבחינת גיל המשתמשים והמהירות המותרת. בלונדון כבר הורידו מהכבישים את הקורקינטים הפרטיים והשאירו רק את השיתופים. בישראל צריך לעשות RESET, גם אם זה אומר להוציא זמנית את הקורקינטים הפרטיים מהחוק ולהחזיר רק אחרי שמסדירים תקינה, רגולציה ואכיפה.

באר שבע: זו עיר שמאוד מלהיבה אותי, יש שם אוניברסיטה ואלפי סטודנטים. מנגד, יש שם גם חשש מאוד גדול לגניבת מתכות, מעצם העובדה שהכלים שלנו עומדים לא נעולים ברחוב. אנחנו בקשר עם העירייה כדי לנסות איך הכי כדאי להיכנס לעיר.

פריז: חבל שזה קרה (פריז הורידה השנה במשאל תושבים את הקורקינטים השיתופיים מהרחובות- ד"א), אנחנו ממשיכים לפעול שם באופניים חשמליים והביקוש בשמים. פריז עלולה לחוות עכשיו כניסה של קורקינטים חשמליים פרטיים ולא מפוקחים.

שני: הכרתי את אשתי ב-LIME. היא עבדה שם עד לפני כשנתיים בתפקיד מקביל לשלי כמנהלת תפעול, והתקדמה בהמשך לניהול מוצר במטה העולמי. התחתנו כשהיא עוד הייתה בחברה, יש לנו תמונות מהחתונה על קורקינטים. כיום היא VP מוצר בסטארט־אפ התוכן סטרים אלמנטס.

תחביבים: אוהב לנגן ולצאת לטיולי קמפינג.

מבט לעתיד: רואה את עצמי ממשיך להוביל מוצר, LIME או אחר, שיש לו אימפקט חיובי.