מקורות חתמה על שיתוף פעולה עם רשות המים של סינגפור

עפ"י מזכר ההבנות, מקורות ומועצת התשתיות הציבורית של סינגפור התחייבו לקדם חדשנות ומו"פ ע"י פרויקטי מחקר משותפים בנושאי אתגרי מים, לשתף מומחיות טכנולוגית קיימת כדי לייעל את הטיפול במים, ולשתף פעולה בתחום אבטחת הסייבר

מימין לשמאל: מנכ''ל מקורות עמית לנג, סמנכ''ל ההנדסה יוסי יעקבי ומנכ''ל PUB גו סי הו / צילום: מקורות
מימין לשמאל: מנכ''ל מקורות עמית לנג, סמנכ''ל ההנדסה יוסי יעקבי ומנכ''ל PUB גו סי הו / צילום: מקורות

חברת מקורות הממשלתית, המספקת כ-70% מצריכת המים בישראל, חתמה על מזכר הבנות מול "מועצת התשתיות הציבורית" (PUB) של סינגפור. PUB היא חברת המים הלאומית של סינגפור, הדואגת לאספקת מים לעיר-המדינה בדרום-מזרח אסיה. 

"יש אפסייד בשוק הישראלי": מנהלי השקעות ממליצים איפה כדאי לשים את הכסף 
התוכניות להקמת קו המטרו M2 יאושרו. איפה הוא יעבור? 

על-פי מזכר ההבנות, מקורות ו-PUB התחייבו לקדם חדשנות ומו"פ על-ידי פרויקטי מחקר משותפים בנושאי אתגרי מים. הם התחייבו גם לשתף מומחיות טכנולוגית קיימת אחת עם השנייה כדי לייעל את הטיפול במים, ולשתף פעולה בתחום אבטחת הסייבר שהכרחית כדי לשמור על אספקת מים תקינה גם תחת מתקפות ברשת.

סינגפור, כעיר-מדינה, סובלת ממחסור במקורות מים טבעיים. 40% מצריכת המים שלה מיובאת משכנתה מצפון מלזיה, והיתר מגיע מאגירת מי גשמים ב-17 מאגרים ברחבי סינגפור, התפלת מים והשבת מי ביוב. ישראל לעומתה מנהלת משק מים סגור לגמרי, כאשר חלק הולך וגובר מצריכת המים כבר אינו ממקורות טבעיים כמו הכנרת ומי התהום, אלא מהתפלה של מי הים.

עמית לנג, מנכ"ל מקורות, מסר כי "שותפות זו עם PUB היא עדות למחויבות המשותפת של הארגונים שלנו להניע חדשנות וקיימות בניהול מים. ביח, ניצור עתיד בהיר יותר ובטוח יותר בתחום המים עבור המדינות שלנו והעולם בהתאמה". 

גו סי הו (Goh Si Hou), מנכ"ל PUB, מסר: "שינויי האקלים יציבו אתגרים מוגברים עבור חברות מים כמו PUB ומקורות. מזכר זה יספק את הפלטפורמה לשתף וללמוד שיטות עבודה מומלצות זה מזה באמצעות שיתוף מומחיות הנדסית וטכנולוגית. אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה עם מקורות".