המהפך של אמזון לחנות הכלבו בשדרה החמישית בניו יורק

אמזון חשפה לאחרונה את המשרדים החדשים שלה במנהטן, בבניין שהיה פעם חנות הדגל של רשות הכלבו לורד אנד טיילור • השיפוץ שעשתה לבניין ממחיש עד כמה מסובך להמיר מבנה לבניין משרדים

חנות Lord & Taylor בשדרה החמישית בניו יורק לפני השיפוץ / צילום: Shutterstock
חנות Lord & Taylor בשדרה החמישית בניו יורק לפני השיפוץ / צילום: Shutterstock

אמזון חשפה בשבוע שעבר את המשרדים החדשים שלה במנהטן, בבניין שהיה פעם חנות הדגל של רשות חנויות הכלבו לורד אנד טיילור. השיפוץ שעשתה לבניין ממחיש עד כמה מסובך להמיר מבנה לבניין משרדים.

היא היתה כוכבת גדולה. למה היום כל התקשורת מתנערת ממנה? 
בדיקת גלובס | מחירי השכירות עולים ועוד ימשיכו לעלות. אלה הערים המובילות 

החנות בשדרה החמישית היא בת יותר מ־100 שנה, והפיכתה לבניין משרדים מודרני הייתה כרוכה באתגרים רבים. אמזון הייתה צריכה להוסיף חדרי שירותים, מטבחים, מעליות חדשות ומדרגות שיהיו רחבות מספיק לקלוט את שטף העובדים.

הייתה גם בעיה של מחסור באור יום. הקומות משתרעות על שטח של יותר מ־5,000 מ"ר בממוצע, כך שחלקים גדולים מהבניין רחוקים מחלון. אז בחברה החליטו להוסיף גרם מדרגות עם צמחים ומנורות שמחקות אור יום, כדי ליצור אשליה של חצר.

קומות גדולות כמו אלה של לורד אנד טיילור מסתמנות כמכשול משמעותי בשעה שחברות ויזמים מנסים לשפץ בנייני משרדים ומסחר ישנים בדאון טאון של ערים באמריקה.

יש יזמים שמוסיפים חצרות פנימיות כדי להוסיף חלונות, אבל במקרה של לוד אנד טיילור זה היה עולה ביותר מדי שטח יקר, אומר קייל אליוט, שותף במשרד האדריכלים WRNS Studio, שהיה אחראי לשינוי.

גרם המדרגות הציעה חלופה. האדריכלים גם הוסיפו למשרד חדרי ישיבות שפחות זקוקים חלונות, והוסיפו עוד שתי קומות על הגג.

אמזון קנתה את הבניין בסכום של 978 מיליון דולר מ־WeWork במרץ 2020. הבנייה עצמה החלה בערך שנתיים אחר־כך. 

כ־2,000 עובדים על כ־55 אלף מ"ר

כ־2,000 עובדים, בערך חמישית מכוח־האדם של החברה באזור ניו יורק - אמורים לעבוד בבניין, שנפתח בחודש יולי, אמר סגן הנשיא לענייני נדל"ן גלובלי, ג'ון שוטלר. בבניין יותר מ־55 אלף מ"ר.

מוקדם יותר השנה הורתה אמזון לעובדים לחזור לעבוד מהמשרדים לפחות שלוש פעמים בשבוע. המשרד החדש במנהטן אמור לפתות את אלה שמסתייגים מלחזור למשרד. בין היתר תהיה פה מרפסת גג עם כיסאות נדנדה, פארק לכלבים, קפטריה ולאונג'ים.

החברה רכשה את הבניין לאחר שזנחה את התוכניות להקים קמפוס משרדים בקווינס. בחודש מרץ, החברה עצרה את בנייתו של בניין משרדים בוושינגטון הבירה.

חנות לורד אנד טיילור, שנבנתה בסגנון הרנסנס האיטלקי, נפתחה ב־2014. בתחילת 2019, Hudson’s Bay Co, בעלת הרשת באותו זמן, מכרה את הבניין ל־WEWORK תמורת 850 מיליון דולר. חברה חללי העבודה המשותפים תכננה להפוך חלק גדול ממנו למטה הראשי שלה, אבל בסופו של דבר מכרה אותו לאמזון. רשת לורד אנד טיילור סגרה את החנות הפיזית האחרונה שלה ב־2021.