מבול של השקות רכבים מתוכנן לסוף השנה ואלה המרוויחים הגדולים

החשמלית החדשה פיאט 600E תשווק בארץ לקראת סוף השנה • אנחנו לקראת "צוואר בקבוק" בהשקת מותגי רכב חדשים בישראל • קבוצת גילי הסינית מרחיבה את נוכחותה בארץ • ועוד חדשות מענף הרכב

כלי רכב חדשים בנמל חיפה / צילום: Shutterstock
כלי רכב חדשים בנמל חיפה / צילום: Shutterstock

ענף הרכב נערך ל"צונאמי" של קמפיינים פרסומיים להחדרת מותגי רכב חדשים ברבעון האחרון של השנה. גורם בכיר בענף הפרסום אומר לגלובס כי "נוצר צירוף נסיבות תקדימי, שבמסגרתו שורה ארוכה של מותגי רכב חשמליים חדשים, רובם מסין, עתידים להשיק בישראל קמפיין החדרה בתוך חלון זמנים צר בין אוקטובר 2023 לינואר 2024".

בלעדי | המתווה שמקדמת הממשלה: המס לרכבים חשמליים יתמתן, הרכבים המזהמים ישלמו את המחיר 
מכונית הדגל של פורשה מספקת ריגושים מוטוריים מפעם 

לדבריו "החדרה של דגם רכב חדש ובודד לשוק היא משימה מורכבת ויקרה בפני עצמה, לאור אופיו של המוצר. אולם החדרה של מותג רכב חדש ובלתי מוכר לצרכן הישראלי היא משימה מורכבת יותר משמעותית. הסיטואציה הנוכחית, שבה מספר יבואנים צפויים להכניס לשוק ארבעה־חמישה מותגים חדשים במקביל, שחלקם מתחרים זה בזה ישירות, היא תקדימית בשוק הרכב הישראלי ובענף הפרסום בפרט".

הוא מעריך כי ההיקף המצרפי של התקציבים החדשים, שיוקצו ברבעון האחרון כדי ליצור נוכחות שוק משמעותית למותגי הרכב החדשים, יעמוד על כ־5־8 מיליון דולר ואולי יותר. חלק מהמימון צפוי להגיע מיצרני הרכב עצמם. להערכתו ההחדרה צפויה להיות מלווה בקמפיינים "חדשניים" בכל ערוצי המדיה, בדגש על הערוצים הדיגיטליים, במטרה "להתגבר על הרעש החיצוני של המתחרים".

גל היבוא לפני עליית המס

"צוואר הבקבוק" של השקת מותגי הרכב החדשים בישראל נובע בין השאר מה"דד ליין" של חודש ינואר הקרוב, שבו יעלה מס הקנייה על רכב חשמלי מ־20% ל־35%. כדי להקדים את עליית המס נערכים כיום היבואנים הרלוונטיים לייבא לישראל מלאים ראשוניים של המותגים החדשים, ולשחרר אותם ממכס לפני סוף השנה כדי ליהנות ממחירי החדרה תחרותיים.

ברשימת מותגי הרכב החדשים, שצפויים להיות מושקים בישראל בין אוקטובר לינואר (כולל), נמצא מותג הפרימיום החשמלי Zeekr של קבוצת גילי הסינית, שמיובא על ידי קבוצת יוניון; מותג הפרימיום החשמל הסיני XPENG, שמיובא על ידי קרסו מוטורס; מותג הפרימיום החשמלי של NIO הסינית, שמיובא על ידי דלק רכב; מותג הקומפקט־פרימיום החשמלי SMART של קבוצת גילי, שמיובא על ידי כלמוביל; מותג הרכב החשמלי Forthing של קבוצת דונגפנג הסינית, שמיובא על ידי UMI; מותג הפרמיום החשמלי Vinfast מוייטנאם, שמיובא על ידי B-EV וקרסו; ומותג הרכב החשמלי NETA של הוזון הסינית, שמיובא על ידי קבוצת בליליוס.

זאת, לצד קמפיינים חדשים למותגים שכבר יש להם נוכחות בישראל, בהם SERES ו־VOYAH כמו גם BYD, שצפויה להשיק דגמים אסטרטגיים חדשים. כאמור כל המותגים הללו צפויים "להסתער" בחודשים הקרובים על ערוצי המדיה וחלקם כבר החלו בקידום וביצירת מודעות "שקטה" בערוצים הדיגיטליים, עוד לפני פרסום המחירים.

פולסטאר ישיק בישראל קרוס־אובר פרימיום חדש ו־SUV חשמלי יוקרתי

ברבעון השני של 2024 צפוי מותג הפרימיום פולסטאר (Polestar) של קבוצת גילי הסינית, להרחיב את נוכחותו בישראל עם שני דגמים אסטרטגיים שימוצבו מעל לדגם פולסטאר 2, שהוא הדגם היחיד שמשווק כיום בישראל.

הדגם החדש הראשון, שיהיה עם תקינה אירופאית מלאה, הוא הקרוס־אובר קופה החדש, פולסטאר 4. אורכו של הרכב 4.84 מ', גובהו 1.54 מ' והוא ניצב על בסיס גלגלים באורך 3 מ' ומציע תא מטען בנפח 500 ליטר.

הרכב יגיע לאירופה ולישראל בשתי תצורות הנעה: עם מנוע יחיד בהספק 272 כ"ס וסוללה של 94 קילוואט־שעה, שאמורה לספק טווח של עד כ־600 ק"מ ב־WLTP. ועם שני מנועים בהספק משולב של 544 כ"ס וטווח של עד כ־560 ק"מ. שני הדגמים ניצבים על פלטפורמה חשמלית מתקדמת, שתומכת בטעינה בקצב של עד כ־200 קילוואט. המחירים באירופה צפויים לנוע בין כ־60 ל־65 אלף יורו.

במקביל, צפוי להגיע הקרוס־אובר הגדול "פולסטאר 3", שאמור להתחרות בצמרת הדגמים החשמליים של ב.מ.וו, מרצדס ועוד. על פי המחיר באירופה, מחירו המשוער בארץ עשוי לנוע סביב 500 אלף שקל.

בדרך לארץ: פיאט 600 החשמלית החדשה

קבוצת סמלת תתחיל לשווק עד סוף השנה את החשמלית החדשה פיאט 600E. המכונית, במתכונת של קרוס־אובר עירוני קומפקטי, נמתחת לאורך 4.17 מ', גובה 1.52 מ' והיא ניצבת על בסיס גלגלים באורך 2.56 מ'.

בשלב הראשון היא יוצאת לשוק עם מנוע בהספק 256 כ"ס וסוללה בקיבולת מעשית של כ־51 קילוואט־שעה, שמספקת טווח של עד 409 ק"מ ב־WLTP. יש לה תא נוסעים אופנתי עם מערך פיקוד דיגיטלי ותא מטען בנפח 360 ליטר.

פיאט 600E / צילום: יח''צ
 פיאט 600E / צילום: יח''צ

בישראל היא צפויה להתחרות בפלח המרכזי של השוק, במחיר משוער בטווח של 150־170 אלף שקל. המכונית מיוצרת כיום באירופה ובעתיד היא תיוצר במפעל המתקדם שבונה כיום היצרנית במרוקו.