עסקה בשבוע | בלעדי

שלוש קומות, בריכה ומרפסת ענקית: בכמה נמכרה וילה יוקרתית בלב תל אביב?

הווילה שוכנת בלב פרויקט היוקרה וילה רוטשילד, מתפרסת על פני 563 מ"ר וכוללת שלוש קומות מגורים, מרפסת גג ענקית ובריכה • שמאי מקרקעין: "המחיר הוא לא מפתיע ומסתדר עם פרויקטים מגה יוקרתיים אחרים. זו עסקה לחלוטין יוצאת דופן ונדירה"

השוק: בימים שבהם שוק הנדל"ן מצוי בהאטה ואף בקיפאון - במיוחד באזור תל אביב והמרכז - נראה כי ישנו שוק נפרד של עסקאות מעטות וייחודיות בסכומים דמיוניים. כך לדוגמה לפני כמה שבועות פרסמנו בגלובס כי איש העסקים פטריק דרהי, בעלי חברת HOT, נמצא בתהליך לרכישת בית שמעון מזרחי, שבבעלות יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל, שמעון מזרחי, בסכום של כ-110 מיליון שקל.

העסקה: וילה יוקרתית לשימור בשדרות רוטשילד 64 בלב תל אביב, נמכרה ב-77.2 מיליון שקל בסוף אוגוסט. הווילה שוכנת בלב פרויקט היוקרה וילה רוטשילד, שטחה 563 מ"ר, והיא כוללת שלוש קומות מגורים, גג פתוח בשטח 190 מ"ר עם מרפסת רחבה, שבעה מקומות חניה תת קרקעיים, וחצר רחבת היקף בשטח 377 מ"ר עם שער משוחזר בכניסה. יש לה גינה פרטית ובריכה בחלק האחורי.

הווילה עברה שיפוץ מקיף לפי מגבלות השימור וברמת גימור גבוהה, בתכנון בר אוריין אדריכלים. על מנת להוסיף חניון תת קרקעי היה צורך לתלות את המבנה על כלונסאות לצורך שימורו כפי שהוא. לצידה של הווילה עומדים שני בנייני יוקרה למגורים בני שש קומות.

ההיסטוריה: הווילה לשימור מכונה בית עווד. היא נבנתה על ידי האדריכל יוסף ברלין ב-1926 בסגנון אקלקטי, ובגלל הסגנון הייחודי היא הוכרזה לשימור - כולל מגבלות השימור מתוקף תוכנית 2650ב' של תל אביב. בשנות ה-80 פעלה במקום המסעדה הסינית יין יאנג של השף ישראל אהרוני ואיש העסקים מודי בן ש"ך. ב-2006, כשהחלו בקידום פרויקט וילה רוטשילד, עברה המסעדה למיקום אחר.

חדר אמבטיה בווילה ברוטשילד / צילום: דן מילר DHM סטודיו
 חדר אמבטיה בווילה ברוטשילד / צילום: דן מילר DHM סטודיו

המוכרים: פרויקט היוקרה הכולל את הווילה ואת הבניינים ברוטשילד 62 ו-66, נבנה בשותפות החברות בולוורד-טרה ורוטשילד 66. מבנה הווילה הבודד בפרויקט הנה בבעלות חברת רוטשילד 66 של איש העסקים אהוד בן ש"ך ומשקיע זר. מבדיקת "גלובס" עולה כי הווילה נמכרה בתוך כעשרה חודשים מתחילת השיווק לזוג תושבים שחיים על קו ישראל-לונדון. את העסקה ייצגו מצד החברה עורכי הדין חגי שמואלי ולי מאור ממשרד ארנון, תדמור-לוי.

אחד החדרים בווילה ברוטשילד / צילום: דן מילר DHM סטודיו
 אחד החדרים בווילה ברוטשילד / צילום: דן מילר DHM סטודיו

הערכת שמאי: "מדובר בנכס ייחודי לכל הדעות, גם מבחינת הגודל המשמעותי שלו ושכולל בריכה בפריים לוקיישן בלב תל אביב", אומר שמאי המקרקעין והמשפטן ארז כהן. "מבחינה שמאית סכום העסקה של כ-137 אלף שקל למ"ר בנוי ללא מרפסות גג והחצר. זה סכום של מגה יוקרה שאפשר לראות בעסקאות בודדות שהיו בתל אביב בפנטהאוזים על הים".

"בנכסים כאלה המחיר הוא לא מפתיע ומסתדר עם פרויקטים מגה יוקרתיים אחרים. הסברה או הטענה בשוק היא שאין באמת מחיר לנכסים כאלה בגלל הקושי לעשות השוואה ובוודאי משום מאפייני הפרויקט הייחודיים. בהשוואה למשל למחיר למ"ר בדירות היוקרה בבנייני המגורים לצד הווילה, המחיר גבוה משמעותית - הדירות שם נמכרו לאורך השנים סביב 80-100 אלף שקל למ"ר.

חדר מדרגות בווילה ברוטשילד / צילום: דן מילר DHM סטודיו
 חדר מדרגות בווילה ברוטשילד / צילום: דן מילר DHM סטודיו

"זו עסקה לחלוטין יוצאת דופן ונדירה, אין הרבה נכסים כאלה. בנווה צדק בתל אביב היו בתים ווילות שנמכרו במחיר דומה למ"ר, ואפילו במקרה אחד במחיר גבוה ממחיר הרכישה כאן, אולם אלו עסקאות נדירות".