"קראו לדמות בשמי": המנכ"לית שבזכותה "פאודה" הגיעה ל-yes

כילדה בבית הספר היא נדרשה לשבת סמוך ללוח כדי לראות משהו. כשאמרו לה שהיא צריכה משקפיים, היא סירבה בכל תוקף: "המספר שלי טס עם השנים, אבל יש הרבה פתרונות לילדים שאני יודעת עליהם היום" • שיחה קצרה עם גלי ניר, מנכ"לית קופר ויז'ן ישראל

גלי ניר / צילום: רמי זרנגר
גלי ניר / צילום: רמי זרנגר

אישי: בת 49, פרודה + 3, גרה באבן יהודה

מקצועי: מנכ"לית קופר ויז'ן (CooperVision) ישראל

ילדות ומשפחה: נולדתי בבלגיה להורים יוצאי קיבוץ, שעברו לחו"ל בעקבות הרצון של אבא שלי ללמוד וטרינריה. אמא שלי למדה שם אדריכלות פנים. כשהייתי בת 5 חזרנו לארץ ואחרי שנה בתל אביב עברנו לירושלים, לשכונת בית הכרם. למדתי בבויאר, הייתי תלמידה טובה מאוד בבית ספר מאוד הישגי ותחרותי. במובנים מסוימים זה הוביל אותי לרשום את הילדים שלי לבית ספר דמוקרטי בניסיון לשמר להם את חדוות הלימודים.

הוא למד משפטים ואז משחק. היום הוא אחראי ל-50% משוק הקורקינטים השיתופיים בארץ 
מ-8200 להקמת בית החולים הווירטואלי הראשון בישראל: הרופאה שמתכננת להעביר 50% מהמטופלים לווידאו
המנכ"לית שעשתה הסבה בגיל 50: "כולם הרימו גבות, אבל הרגשתי שזה ה־20 החדש"

קצרת רואי: מגיל 7 בערך כולם שמו לב שאני מסתכלת על הלוח בכיתה ממש מקרוב. אמא לקחה אותי לבדיקה ואמרו שאני צריכה להרכיב משקפיים, אבל סירבתי בכל תוקף. עלתה האופציה לשים עדשות, זה היה חדשני מאוד אז, הייתי בין הראשונות בארץ, אבל אמא שלי זרמה עם הרעיון וכך אני מרכיבה עדשות כבר יותר מ־40 שנה. המספר שלי כמובן טס למעלה עם השנים, כי לא היו אז הפתרונות שיש כיום. היום, מתוקף תפקידי כמנכ"לית קופר ויז'ן ישראל, אני יודעת שאפשר למנוע מילד שמאובחן עם קוצר ראייה בגיל צעיר הידרדרות למספרים הגבוהים.

צבא ולימודים: הייתי מש"קית ת"ש בבט"ר עציון, רוב הזמן בשטח, והיה לי שירות קשוח בשיא האינתיפאדה הראשונה. השתחררתי עם תחושת חוסן וידיעה שאני יכולה להתמודד עם הרבה דברים. אחרי השחרור הייתי עוזרת תקציבאית בחברת AB DATA שעסקה בדאטה בייס מרקטינג. שם נחשפתי לראשונה לעולם השיווק והחלטתי ללמוד תואר ראשון במנהל עסקים במכללה למנהל. לאחר מכן המשכתי לתואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק באוניברסיטת תל אביב.

תחילת הקריירה: אחרי תחנה קצרה בקודאק כעוזרת מנהלת שיווק עברתי לתפקיד של מנהלת בשיווק בנסטלה, באגף הגלידות. זה היה בשבילי בית ספר לניהול. לתפקיד הסמנכ"לית הראשון שלי מוניתי בסביבות גיל 30, במטרנה. הגעתי לשם מיד אחרי משבר רמדיה, בתקופה של משבר אמון עמוק בקטגוריה כולה. הצלחנו להתאושש מזה עם מהלך שיווקי מורכב, שניסה להראות שתחליף החלב של מטרנה הכי קרוב לדבר האמיתי, עם הסלוגן "הכי קרוב לאמא".

פאודה: נשארתי במטרנה שש שנים, עד שקיבלתי הצעה לעשות מעבר חד לעולם התקשורת כסמנכ"לית שיווק ב־yes. הייתה לי הזכות לעשות שם קמפיין עם השחקנים ג'יימס גנדולפיני וסטיב בושמי כשהבאנו את HBO. יצא שגם הבאתי ל־yes את "פאודה", לאחר שאבי יששכרוף, חבר ילדות קרוב שלי, נתן לי לקרוא את התסריט. כמחווה אבי נתן את השם "גלי" לדמות שגילמה נטע גרטי בעונה הראשונה.

משיווק לניהול: בגיל 40 החלטתי שאני רוצה לעבור משיווק לניהול, וקיבלתי הזדמנות ראשונה כמנכ"לית חברת תוספי התזונה ומוצרי הבריאות אלטמן. התאהבתי בעולמות הבריאות, שמאפשרים לשלב יכולות ניהוליות עם תחושת משמעות.

פסק זמן: אחרי אלטמן לקחתי שנת חופש. הקריירה שלי רצה בלי הפסקה מגיל 20, ובשנה הזאת עשיתי את כל הדברים שלא הספקתי קודם, כמו לימודי בישול וצורפות. לא חששתי ליפול מהגלגל, כי ידעתי שיש לי מה להציע. היה לי חשוב להכיר את עצמי בלי טייטל.

קופר ויז'ן: בשלוש השנים האחרונות אני מנכ"לית קופר ויז'ן ישראל, חברה גלובלית שמייצרת ומשווקת עדשות מגע ומשקפיים תחת המותג מייסייט. אני מנהלת את האופרציה בישראל וגם את אסטרטגיית ההשקה של משקפי מייסייט באירופה. למעשה, יש היום ממש מגפה של מיופיה, קוצר ראייה, ואומרים שעד 2050 כמחצית מהאוכלוסייה תסבול מכך. קוצר הראייה מושפע מאלמנטים גנטיים, אבל יש הרבה דברים שניתן לעשות כדי למנוע הידרדרות של הראייה, בהם גם בחירה בעדשות מגע או משקפיים שמאטים את הארכת גלגל העין. ניהול מיופיה חייב להפוך לסטנדרט טיפולי בישראל.

ניהול נשי: נשים הן 50% מהאוכלוסייה ובמדד ת"א 35 אין שום אישה מנכ"לית. זו מציאות לא מתקבלת על הדעת. אני לא יכולה לספור כמה פעמים נכנסתי לחדר ישיבות ושאלו אותי איפה המנכ"ל. אני רואה יתרון לניהול נשי, שמסוגל לחבר מתוך מקום של שותפות ואמפתיה, לא מתוך אגו. כבר הוכח שניהול נשי יכול גם להביא תוצאות עסקיות מצוינות על בסיס ניהול סיכונים וקבלת החלטות מושכלת.

מבט לעתיד: רואה את עצמי ממשיכה להתפתח בעולמות הבריאות, הם מאוד מתאימים לי.