התעלומה נפתרה: זה הרוכש הסודי ששילם 70 מיליון דולר על פנטהאוז נחשק בלונדון

ב-2021 נקנה פנטהאוז בלונדון תמורת 57.6 מיליון ליש"ט • כעת נחשף בבלומברג כי הרוכש הוא המיליארדר הרוסי-ישראלי מעמק הסיליקון, יורי מילנר • לפי בלומברג, הרכישה מתקבלת כסימן חיובי לגבי המצב של שוק הנדל"ן היוקרתי של לונדון, שרק לאחרונה החל להתאושש מטלטלת הברקזיט

רובע סאות'וורק בלונדון. בעיגול: יורי מילנר / צילום: shutterstock, AP (Evan Agostini/Invision)
רובע סאות'וורק בלונדון. בעיגול: יורי מילנר / צילום: shutterstock, AP (Evan Agostini/Invision)

אחד הפנטהאוזים הנחשקים בלונדון נרכש על ידי אזרח ישראלי, כך נחשף השבוע על ידי בלומברג. ב-2021 נקנה הפנטהאוז תמורת 57.6 מיליון ליש"ט (שווה ערך ל-70.3 מיליון דולר), על ידי ישות שבסיסה באיי קיימן, אך זהות הקונה מאחוריה לא הייתה ידועה עד כה. כעת, נחשף בבלומברג כי מדובר במיליארדר הרוסי-ישראלי מעמק הסיליקון, יורי מילנר.

חדשות רעות למי שמתכנן רילוקיישן: פורטוגל רוצה לבטל את הטבות המס
התורים חזרו, המכונות לא עובדות וברשות האוכלוסין בוחנים שוב מרתון דרכונים

המגדל נמצא ברובע סאות'וורק, שבשנים האחרונות הצטרף לאזורי היוקרה של לונדון. מדובר במבנה זכוכית א-סימטרי שזכה לכינוי "האגרטל', ורושם יותר מכירות של בתים בעלות של למעלה מ-5 מיליון ליש"ט מכל כתובת אחרת במדינה.

עוד צוין בבלומברג כי הנכס נקנה למטרות השקעה. המוטב של הנאמנות הוא קרן צדקה למטרות מדעיות והומניטריות, והדירה מושכרת כשההכנסה עוברת לעמותה. עוד צוין כי בני הזוג מילנר חתומים על ה-Giving Pledge, שבמסגרתו בעלי הון מתחייבים לתרום את רוב הונם למטרות פילנתרופיות. לפי הדיווח מילנר מחזיק גם בנכסים בארה"ב, שם רכש בעבר בית תמורת 100 מיליון דולר בלוס אלטוס, קליפורניה.

בנוסף, בבלומברג מציינים כי הרכישה מתקבלת כסימן חיובי לגבי המצב והסיכויים העתידיים של שוק הנדל"ן היוקרתי של לונדון, שרק לאחרונה החל להתאושש מטלטלת הברקזיט. ערכי הבתים ברובעים האמידים יותר של לונדון עלו ב-2.3% ב-12 חודשים שהסתיימו באוגוסט, בניגוד למגמה רחבה יותר של ירידה כלכלית.

מילנר הוא יליד מוסקבה, ומחזיק באזרחות ישראלית מאז 1999. ב-2014, לאחר סיפוח האי קרים, הוא עזב את רוסיה לצמיתות, ובשנה שעברה, לאחר פלישת פוטין לאוקראינה, וויתר על אזרחותו הרוסית. במגזר הטכנולוגיה מילנר נחשב למנהיג בולט שביקש להרחיק את החברה שלו מרוסיה בעקבות המלחמה. לפי מדד המיליארדרים של בלומברג, יש לו שווי של כ-3.8 מיליארד דולר.

הרבה מהונו נצבר בשנים שאחרי המשבר הפיננסי, אז הפך לאחד ממשקיעי הטכנולוגיה המצליחים והבולטים בעולם, באמצעות חברת ההשקעות שלוDST global. מילנר ידוע בעיקר בזכות השקעות מוקדמות בענקיות טכנולוגיה כמו מטא  (Meta Platforms Inc). ואייר בינבי  (Airbnb Inc), בהן השקיע באמצעות קרן ההשקעות שלו, DST Global. לפי הדיווח של בלומברג, במסמכים שהוגשו לאחרונה על ידי MFRD Property Holdings, מילנר רשום כאדם בעל שליטה "משמעותית" על הישות שרכשה את הדירה.