"מחכים ללא ציוד ומים": המילואימניקים הוזנקו בבוקר, הרכבות הגיעו רק אחה"צ

משרד התחבורה טוען שהתחב"צ מופעלת לפי צרכי משרד הביטחון, אבל ברשתות החברתיות תועדו כיצד חיילים תלויים ברצון הטוב של אנשים להתארגן להסיעם • בין הקריאות ברשתות החברתיות נשאל "מדוע המילואימניקים שנקראו לדרום צריכים להגיע בטמרמפים? איפה התחבורה הציבורית?"

רכבת ישראל / צילום: Shutterstock, Markus Mainka
רכבת ישראל / צילום: Shutterstock, Markus Mainka

רק שעות לאחר תחילת המלחמה והקפצת אנשי המילואים במשרד התחבורה החלו להוציא רכבות מיוחדות כדי להסיע חיילים. במשרד טוענים שמפעילים את התחבורה לפי צרכי משרד הביטחון אלא שבתיעודים ברשתות החברתיות נראים מאות חיילים שממתינים לתחילת הפעלת התחבורה הציבורית, לאחר שנקראו להגיע. גם פוסטים ברשתות החברתיות תיארו כיצד חיילים לא מצליחים להגיע לדרום וכיצד הם תלויים בטרמפים וברצון הטוב של אנשים להתארגן להסיעם.

סיקור שוטף | מתקפה משולבת של חמאס על ישראל: עשרות מחבלים חדרו לעוטף, לפחות 100 הרוגים ישראלים
הסעות לחיילים, וצמצום השירות האזרחי: כך תתנהל התחבורה הציבורית בימים הקרובים
אלו הנחיות פיקוד העורף שצריך להכיר
בכיר במכון למחקרי ביטחון: "חמאס תיכנן זאת זמן רב, עקפו אותנו בסיבוב"
מנהיגים בעולם מגנים ומצהירים: "לישראל יש הזכות המלאה להגן על עצמה"

"אנשי מילואים נקראו לגיוס מהבוקר כשברור שרכבת תהיה רק בצאת החג, הם מחכים ללא ציוד ומים" כתב אחד, ואחר תהה "מדוע המילואימניקים שנקראו לדרום צריכים להגיע בטמרמפים? איפה התחבורה הציבורית?" הרשתות מלאות ביוזמות אזרחיות של הסעת חיילים "זה טירוף שאין רכבות ותחבורה ציבורית כבר שעות ארוכות", נכתב באחת מהן. בארגון צרכני התחבורה הציבורית 15 דקות כתבו כי "הסעות מיוחדות, אוטובוסים, רכבות או כל מה שיעזור לאנשים טובים להגיע ולהגן על המדינה. אנחנו במצב חירום! מגייסים בלי לתת אפשרויות הגעה נורמליות".

במשרד התחבורה הודיעו בשעות הצהריים כי בתום הערכת מצב "המנכ"ל הנחה בדיון את גורמי המקצוע במשרדו כי יש להיערך לכלל התרחישים, בהתאם להנחיות פיקוד העורף וכוחות הביטחון", אך רכבות מיוחדות להסעת חיילים החלו לצאת רק החל מהשעה 17:00, שעות ארוכות לאחר שחיילים נקראו לבסיסים.

ברכבת ישראל הודיעו כי "רכבת ישראל ומשרד התחבורה ובתיאום עם צה"ל, (ולאחר מספר שעות של בדיקות התשתית והמסילה), מפעילה החל משעה 17:00 לערך רכבות מיוחדות מצפון לדרום עבור חיילי צה"ל, לפי דרישה וביקושים". וכן הודיעו כי "תנועת הרכבות בתחנות אופקים, נתיבות ושדרות לא תחודש עד להודעה חדשה".

גורם במשרד התחבורה טוען כי המשרד היה ערוך לשינוע שעות קודם לכן, אבל הבקשה, לדבריו, הגיעה באיחור.