העיתונים הבוקר באירופה: "טרוריסטים מחמאס טבחו באזרחים בישראל"

רוב שערי העיתונים באירופה מתמקדים בחטיפתם של עשרות אזרחים, כולל נשים, ילדים וקשישים לתוך רצועת עזה • "מתקפת חמאס מזעזעת את ישראל: מאות הרוגים ובני ערובה מוחזקים", היא כותרת מהדורת יום ראשון של העיתון "גרדיאן" • "התקפה בלתי נסבלת", נכתב ב"לה פריזיאן" הצרפתי

כוחות צה''ל סמוך לשדרות, אתמול / צילום: Reuters, Ilia Yefimovich
כוחות צה''ל סמוך לשדרות, אתמול / צילום: Reuters, Ilia Yefimovich

מתקפת הפתע של חמאס אתמול (ש') והמלחמה המתנהלת בדרום כבשו הבוקר את רוב שערי העיתונים באירופה, והתמקדו בחטיפתם של עשרות אזרחים, כולל נשים, ילדים וקשישים לתוך רצועת עזה באלימות קשה ובמספר ההרוגים הרב בצד הישראלי. מנהיגים אירופיים, ביניהם האחראי על יחסי החוץ באיחוד האירופי ג'וספ בורל, קנצלר גרמניה, נשיאת הנציבות האירופית ונשיא צרפת הביעו "זעזוע" מהמעשים. בורל קרא אתמול "לשחרר את כל בני הערובה".

סיקור שוטף | ישראל במלחמה: צה"ל עדיין פועל להשיג שליטה ביישובי העוטף, מרגמות נורו מלבנון 
פרשנות | מלחמת חמאס בישראל היא חלק ממאבק גלובלי להפיל את "הסדר העולמי" בהנהגת ארה"ב

בבריטניה, העיתונים התמקדו בסיפורים האנושיים קורעי-הלב של החטופים הישראלים ומשפחותיהם, שרובם התפרסמו בתקשורת הישראלית. "מתקפת חמאס מזעזעת את ישראל: מאות הרוגים ובני ערובה מוחזקים", היא כותרת מהדורת יום ראשון של העיתון "גרדיאן". "זהו העימות הקטלני ביותר בין ישראל לבין הקבוצה האיסלמיסטית חמאס עד כה", נכתב. ה"דיילי מייל" מציג את סיפורה של צעירה ישראלית שתועדה כשהיא נחטפת על אופנוע לתוך הרצועה. הכותרת הראשית היא "אל תהרגו אותי!".

ב"סאנדיי טיימס" נכתב כי מדובר ב"סצינות מחלום בלהות": "טרוריסטים של חמאס, חמושים בקלצ'ניקוב, גוררים שבויים ישראלים דרך הגינות הקטנות המטופחות של עיירה ישראלית... הם נחטפו ונלקחו לעזה, שם הם מוצגים בפני המון מריע". "יותר מ-50 חטופים ישראלים נלקחו לפי ההערכות לרצועת עזה", מציין העיתון. ה"טלגרף" מכנה את אירועי יום אתמול כ"9/11 הישראלי", ומציין בכותרת הראשית שלו כי "טרוריסטים מחמאס טובחים בישראל בעוד ישראל המומה".

בעיתונות הבריטית בולט ההבדל בין המינוח שבו משתמש הגרדיאן להציג את חמאס (קיצוניים, מיליטנטים איסלמיסטים), לבין הטלגרף והטיימס שמכנים אותם "טרוריסטים". זאת, למרות שהארגון מוגדר רשמית על ידי הממשלה כארגון טרור. שר החוץ הבריטי ג'יימס קלוורלי, כתב אתמול: "חמאס אינו 'לוחמים', חמאס אינו 'קיצוניים', חמאס הוא טרוריסטים. אין מלים אחרות לתאר את הברוטליות של שיגורי הרקטות ואת התקפות הטרור נגד אזרחים".

המלחמה בדרום ישראל ומעשי הטרור אתמול מככבים גם בעמודים הראשונים של עיתונים אחרים ברחבי היבשת. "התקפה בלתי נסבלת", נכתב ב"לה פריזיאן" הצרפתי על רקע תמונה של תושבי עזה חוגגים על טנק שנפגע ליד גדר המערכת. "מלחמה במזרח התיכון, התקפה משמעותית על ישראל" נכתב ב"די ולט" הגרמני. "חמאס מטיל טרור על ישראל ומצית מלחמה טוטאלית", נכתב ב"אל מונדו" הספרדי, בעוד ה"טאגסשפיגל" הגרמני מציג תמונה של בית שנפגע מרקטות תחת הכותרת: "התקפה על ישראל".