לידיעת שומרי השבת: כך תקבלו עדכונים מצילי חיים במהלך הסופ"ש

לאחר שביום שבת האחרון, כאשר החלה ההתקפה האכזרית של החמאס על יישובי הדרום, אזרחים רבים שומרי שבת היו מנותקים ממידע קריטי, בסוף השבוע הקרוב יופעלו גלים שקטים בהם ניתן יהיה לקבל עדכונים • אלו התדרים והערוצים בהם יפעל השירות

תושבי אשקלון בכניסה למקלט בעת מטח רקטות / צילום: Reuters, Ronen Zvulun
תושבי אשקלון בכניסה למקלט בעת מטח רקטות / צילום: Reuters, Ronen Zvulun

מלחמת "חרבות ברזל" החלה במתקפת הפתע האכזרית של ארגון הטרור חמאס ביום שבת בבוקר, מה שגרם לדתיים, מסורתיים וחרדים להיות מנותקים מהמידע למשך שעות רבות. בדומה לסבבים קודמים ולמלחמות, גופי התקשורת במדינת ישראל ממשיכים לפעול - והגופים הרשמיים מרכזים את הערוצים והתדרים שיפעלו במתכונת "גל שקט", משמע עדכונים הכרחיים לציבור.

"מה שקרה לא תואם שום תוכנית מגירה": כך נערכים בתי החולים להמשך הלחימה 
הסמנכ"ל נרצח, המפעל ננטש: "זו לא מלחמה, זה לא מבצע, זה אסון" 

הרשות השנייה מפרסמת את תדרי הגל השקט שיפעלו במהלך השבת, הן בעידן פלוס והן בתדרי הרדיו עבור ציבור שומרי המסורת, הציבור הדתי והציבור החרדי. במקרה של אזעקה, חדירת מחבלים או כלי טיס עוינים ועוד, תשמע בתדרים הללו התראה בקריאה להיכנס למרחב המוגן.

התדרים שיפעלו במערך עידן פלוס וברדיו ברדיו קול חי ורדיו קול חי מיוזיק יפעלו באזורים מרכז, גוש דן וירושלים. רדיו קול ברמה, יפעל באזורי מרכז, גוש דן וירושלים. מבחינת תדרי הגל השקט ברדיו: רדיו "קול ברמה" בתדרים - 107.6 FM, 105.7 FM, 104.3 FM, 92.1 FM , רדיו "קול חי" בתדרים - 102.5 FM , 93 FM , 92.8 FM , רדיו דרום בתדר 101.5 FM.

גם בתאגיד השידור הציבורי מעדכנים בגל השקט הפעיל שלהם, בצל האירועים הביטחוניים. "כאן מורשת", הן בעידן פלוס והן תדרי הרדיו, הופכים בלילות ובמהלך השבת - לגל שקט. במסגרת הזו, בתחנת הרדיו כאן מורשת - בתדרים 90.5, 90.8, 92.5, 100.7 - יופעל גל שקט בשידור שיופר רק בהודעות מתפרצות של פיקוד העורף על אודות אזעקות ברחבי הארץ. מדובר בגל שקט ארצי ולא רק לאזור מסוים, משמע בתחנה ישמעו הודעות באשר לאזעקות בכל אחד מיישובי הארץ, ולא רק באזור ההאזנה.

בנוסף, במקרה של אירוע משמעותי שמחייב עדכון מידי של הציבור, מעבר להתראות פיקוד העורף, יאוחדו השידורים מייד עם כאן רשת ב. בתאגיד השידור הציבורי מעדכנים כי הגל השקט יפעל בכל לילה מחצות ועד 5 בבוקר, ובשבתות - עם סיום השידורים ביום שישי בשעה 17:00 ועד לאחר צאת השבת בשעה 19:00.

ערוץ 14, ערוץ שלא פועל בשבת בשגרה, הודיע כי לבקשת פיקוד העורף והרבנות הראשית לישראל - הערוץ ישמש כגל שקט למען ציבור שומרי השבת. לפי הודעת הערוץ, במהלך השבת אם יהיה צורך יעלו אנשי פיקוד העורף לשידור ויעבירו הנחיות מצילות חיים. בגל בשקט ייתן מענה גם לציבור כבדי השמיעה, וההנחיות יעלו גם בשקופיות טקסט. הרבנים הראשיים לישראל פסקו כי מותר להשאיר את הערוץ דלוק מלפני כניסת השבת.