התודעה משתנה: העיתונאים שצייצו על הזוועות שראו

צה"ל כינס 200 עיתונאים להקרנה של סרט קשה לצפייה, שמציג את הזוועות שביצעו מחבלי חמאס בעוטף • "הרבה אנשים פשוט לא היו מסוגלים לצפות"

בית בקיבוץ כפר עזה / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN
בית בקיבוץ כפר עזה / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

כחלק ממסע ההסברה, צה"ל כינס אתמול (ב') 200 עיתונאים זרים סרט קשה לצפייה בן 45 דקות, שמציג את הזוועות שחוללו מחבלי חמאס בעת מתקפה הפתע בשבת השחורה. מדובר במהלך חריג של ישראל, שכבר הספיק להכות גלים ברשתות. עיתונאים שכותבים בחשבונות ה-X (טוויטר לשעבר) שלהם על קטעים שראו, לעיני מיליוני עוקבים, זוכים לאינספור צפיות.

מדור חדש | תוכנית המגירה של ארה"ב וההסבר הצרפתי לדחייה בפלישה הקרקעית 
WSJ | "הרגתי 10 בידיים חשופות": מצלמות הגוף של הטרוריסטים חשפו את מימדי הזוועה 

יותם קונפינו, עיתונאי פרילנסר דני, שעובד עם USAtoday וכלי תקשורת בדנמרק, לא הפסיק להתראיין ולכתוב ב-X מאמש. באחד מהציוצים שלו, כתב: "זה עתה ראיתי צילומים גולמיים שלא יתוארו של הטבח של חמאס... מחבל חמאס צורח 'אללה אכבר' כשהוא מנסה בטירוף לערוף את ראשו של אדם מת עם את חפירה". אמש הציוץ הזה קיבל מיליון צפיות. היום הוא כבר עומד על 10 מיליון כמעט. בציוץ שסיכם את השרשור כתב: "עוד כל כך הרבה סצנות אבל אני מקווה שהבנתם את העיקר... אם למישהו יש ספק לגבי מה שקרה, אני באמת לא יודע מה לומר יותר".

היו "הרבה התנשפויות רמות באולם, בכי, והרבה אנשים פשוט לא היו מסוגלים לצפות", סיפר העיתונאי של FRANCE 24, אנדי היליאר, על מי שנכח בהקרנה, שנמשכה 45 דקות.

"עיתונאים דומעים כשצה"ל מראה להם צילומים ממעשי הטבח של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, המראים אזרחים וחיילים שנורו, נדקרו, עונו ונשרפו רק בגלל שהם יהודים", אמר אנדרו ניל, יו"ר המגזין הבריטי The Spectator ומגיש The Andrew Neil Show, ושלעבר עורך ה"סאנדיי טיימס" ויו"ר Sky TV. לניל יש 1.2 מיליון עוקבים בטוויטר.