לביידן יש חזית חדשה במזרח התיכון ובגרמניה כבר לא מאמינים למספרים של חמאס

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביידן נמצא תחת שוקל לתקוף מיליציות פרו-איראניות במזרח התיכון, מחלוקות במפלגת הלייבר הבריטית סביב התמיכה בישראל ועד כמה אמינים מספרי ההרוגים והפצועים המגיעים מעזה? • כותרות העיתונים בעולם, מדור חדש

 על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלואמיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והיום: לחץ בארה"ב לתקוף מיליציות פרו-איראניות, מחלוקות במפלגת הלייבר הבריטית סביב התמיכה בישראל וכמה אמינים מספרי ההרוגים בעזה. 

המדינה המפתיעה שתומכת בישראל ומה מדאיג את וושינגטון
תוכנית המגירה של ארה"ב וההסבר הצרפתי לדחייה בפלישה הקרקעית
WSJ | רשת ההברחה שמזרימה נשק וסמים לגבול ישראל ומאיימת לייצר חזית חדשה במלחמה   

1ביידן שוקל לתקוף מיליציות פרו-איראניות במזרח התיכון

הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן עומד בפני לחץ פנימי הולך וגובר לתקוף מיליציות הקשורות לאיראן, שתקפו בימים האחרונות כוחות אמריקאיים בבסיסים בעיראק ובסוריה, לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט". גורמים ביטחוניים הבהירו כי הנשיא האמריקאי "צריך לאזן" בין הצורך להגן על כוחות אמריקאים הנמצאים תחת אש, לבין הסיכון כי הפעולה תגרור עימות נרחב יותר. כ-20 חיילים אמריקאים לפחות נפצעו בהתקפות טילים ומל"טים על בסיסים עם נוכחות אמריקאית באזור.

מתוך ה"ווושינגטון פוסט", מאת דן למות. לקריאת הכתבה המלאה.

2מפלגת הלייבור הבריטית "נקרעת מבפנים" בשל המלחמה בעזה

מפלגת הלייבור הבריטית שבאופוזיציה, המובילה בסקרי דעת הקהל, נמצאת ב"משבר חריף" בעקבות התמיכה של מנהיג המפלגה קיר סטארמר בצד הישראלי במלחמה מול חמאס בעזה. כך מדווח הבוקר ה"דיילי מייל", וכן עיתונים אחרים בממלכה המאוחדת. סטארמר, שהחליף את ג'רמי קורבין בעל העמדות האנטישמיות בראשות המפלגה, נפגש עם יותר מתריסר חברי מפלגה בניסיון לנטרל את הכעס. ארבעה בכירים במפלגה שוקלים להתפטר מתפקידי "שרי צללים" במחאה על המדיניות שהוא מוביל, שלדבריהם תומכת בישראל בצורה חסרת פרופורציה. "מצב הרוח בקרב חברי הפרלמנט המוסלמים הוא נורא", מצוטט גורם במפלגה.

מתוך ה"דיילי מייל", מאת הרייט ליין וקומאל ג'פאר. לקריאת הכתבה המלאה.

3עד כמה אמינים מספרי ההרוגים והפצועים המגיעים מעזה?

יותר מ-400 ילדים נהרגים או נפצעים בעזה מדי יום לפי דיוווחי UNICEF (קרן החירום הבין-לאומית של האו"ם לילדים), אך עד כמה אמין המספר הזה? זו השאלה בכותרת הידיעה שמתפרסמת הבוקר בעיתון הגרמני "טאגסשפיגל", המציין את העובדה כי המספרים מסופקים על ידי משרד הבריאות העזתי הנמצא בשליטת חמאס, אך עוברים "בדיקה" על ידי נציגויות האו"ם ברצועה. "בשבוע שעבר, למשל", מציין העיתון, "מספרים כוזבים על מספר המתים בבית החולים בעזה הופצו במהירות".

מתוך ה"טאגסשפיגל", מאת מקסי בייגנג. לקריאת הכתבה המלאה.

4האיחוד ינסה להבהיר לאוקראינה שהיא לא נדחקה לשוליים 

העיתון הבלגי "לה סואר", מדווח כי פסגת מנהיגי האיחוד שתתכנס היום ומחר בבריסל תנסה למצוא דרך לגשר על חילוקי הדעות ו"להוציא הודעה מוסכמת" בנוגע לצורך ב"הפסקות אש הומניטריות" בעזה. האיחוד מפולג בין מדינות כמו ספרד, סלובניה ואירלנד, התומכות בהצהרה חריפה נגד ישראל, לבין גרמניה, אוסטריה וצ'כיה התומכות בהצהרה "רכה" מבחינת הביקורת על ישראל ודורשות לשחרר מיידית את החטופים. בנוסף, מנהיגי האיחוד "יצטרכו להראות לאוקראינה שהיא לא נדחקה למקום השני" בעקבות המלחמה בישראל, ולאחר ששורת מנהיגים אירופיים ביקרו בישראל בימים האחרונים.

מתוך "לה סואר", מאת ורוניק למקין. לקריאת הכתבה המלאה.