איראנים מתאבלים על מותה של חיילת ישראלית והדוגמה הדנית של נתניהו

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן מתאבלים על מותה של סמלת שיראל חיים פור ז"ל שנפלה ב-7 באוקטובר והייתה ממוצא איראני, התקשורת בדנמרק עוסקת בדוגמה הדנית שנתן נתניהו, והחות'ים בתימן קוראים להחרים מוצרים אמריקאיים • כותרות העיתונים בעולם, מדור חדש 

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הכתוב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והפעם: קריאות בקרב החות'ים במערב תימן להחרים מוצרים אמריקאים ישראלים, גורמים במשרד החוץ הבריטי מבקשים להחרים את השתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס AI Saftey Summit שיתקיים מחר ובחמישי השבוע, ועוד סיפורים.

בתאילנד מדווחים על 22 חטופים, והאנטישמיות בגרמניה מרימה ראש
 אוקראינה עלולה לשלם על התמיכה בישראל, והאזהרה של יועץ ה-CIA
סקרים מלמדים: רוב האירופאים דווקא תומכים בזכות של ישראל להגן על עצמה 

1 איראנים מתאבלים על מותה של חיילת ישראלית

ברחבי איראן מתאבלים על מותה של סמלת שיראל חיים פור ז"ל, שנפלה ב-7 באוקטובר. שיראל הייתה ממוצא איראני, והידיעה על מותה הורגשה על ידי הקהילה האיראנית ברחבי העולם. בציוץ אחד שעלה ב-X שיתף משתמש: "כאיראני אמריקאי אני בוכה על שיראל חיים פור, צעירה איראנית-ישראלית תמימה שנטבחה על ידי ברברים של חמאס", והוסיף "בדיוק כפי שאנו מתאבלים על אובדן ארמיטה באיראן, אנו מתאבלים גם על אובדן שיראל בישראל". בפרידה מרגשת בישראל, סבה של שיראל שר שיר אהבה יהודי מסורתי ושיר חתונה בסגנון פרסי לצעירה שלעולם לא תזכה לעמוד מתחת לחופה.

מתוך איראן אינטרנשיונאל, ערוץ טלויזיה בשפה הפרסית שבסיסו בלונדון. לקריאת הכתבה המלאה. 

2סערה במשרד החוץ הבריטי סביב השתתפות נתניהו בכנס AI

כנס AI Saftey Summit יתקיים מחר (ד') ובחמישי השבוע בפארק בלצ'לי שבבקינגהמשייר, אנגליה, וגורמים רשמיים במשרד החוץ הבריטי הציעו להדיר ממנו את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר המהלכים האחרונים של ישראל בעזה, כך דיווח אמש ה"דה טיימס". לטענתם, נוכחותו של נתניהו עלולה להוות הסחת דעת. בתגובה, שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי ומזכירת המדע והטכנולוגיה מישל דונלן כעסו על ההצעה, המנוגדת לתמיכת הממשלה בישראל. "התשובה הייתה מאוד נחרצת: הם באים", אמר גורם במשרד החוץ.

מתוך דה טיימס, מאת מארק סלמן ודויד צ'רטר. לקריאת הכתבה המלאה. 

3התקשורת בדנמרק עוסקת בדוגמה הדנית שנתן נתניהו

התקשורת בדנית לא פספסה את האזכור "הדני" במסיבת העיתונאים שקיים אתמול (יום ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בשפה האנגלית עם עיתונאים זרים. בתשובה לשאלה של עיתונאי אוסטרלי האם ישראל נוקטת בענישה קולקטיבית כלפי הפלסטינים לנוכח מספרם ההרוגים האזרחיים הגבוה, השיב נתניהו בדוגמה ממלחמת העולם השנייה.

העיתון הדני השמרני ברלינסקה מצטט אותו ומספר את סיפור המתקפה האווירית של חיל האוויר המלכותי של בריטניה ב-1944 על מטה הגסטאפו הנאצי בקופנהגן. במסגרת התקיפה הזו נפגע בטעות בית ספר בעיר ו-84 ילדים מצאו את מותם. "זה לא היה פשע מלחמה", מצוטט נתניהו בעיתון. "זו לא פעולה שבגינה הואשמה בריטניה. זה היה אקט מלחמתי לגיטימי עם תוצאות טרגיות. איש לא אמר בזמנו לבעלות הברית 'אל תחסלו את הנאציזם' בגלל השלכות טרגיות מן הסוג הזה".

מתוך ברלינסקה, מאת קלינקה אומן אגר. לקריאת הכתבה המלאה. 

4312 תקריות אנטישמיות בארה"ב

אמש פרסם הוושינגטון פוסט כי לאחר ההודעות האלימות באוניברסיטת קורנל ביום ראשון, ארגון יהודי בבית הספר בשם קורנל הלל מבקש מהתלמידים והצוות להימנע מלהגיע למרכז קורנל לחיים יהודיים "מתוך זהירות".

זאת לאחר ההודעות שהופנו לקהילה היהודית בקורנל, האחרונים בשורה של תקריות שהטרידו את קמפוסי המכללות מאז פרוץ המלחמה בחמאס. עוד צוין כי הליגה נגד השמצה בארה"ב דיווחה כי נרשמו סך של 312 תקריות אנטישמיות מאז 7 באוקטובר, כולל תקריות של הטרדה, ונדליזם ותקיפה. מדובר בעלייה של כמעט 400% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אמרה הליגה.

מתוך הוושינגטון פוסט, מאת מאהם גבייד. לקריאת הכתבה המלאה. 

5החות'ים בתימן קוראים להחרים מוצרים אמריקאיים

החות'ים תוקפים את ישראל לא רק מן האוויר אלא לכאורה גם בזירה העסקית. העיתון התימני הפרו-חות'י, א-ת'וורה ("המהפכה") מדווח כי החל מהיום בערב ישנה קריאה באזורי השפעתם של החות'ים במערב תימן להחרים חברות ומוצרים אמריקאיים וישראליים. על פי העיתון, אשר מערכתו ממוקמת בבירה צנעא, הוועדה העליונה לקמפיין הלאומי לתמיכה באל-אקצא במדינה, קוראת לציבור ולבעלי עסקים להקפיד על הימנעות ממכירה או רכישה של מוצרי חברות אמריקאיות או כאלה המשתפות פעולה עם ארה"ב. באחת הכתבות שעוסקות בנושא באתר האינטרנט של העיתון מצורם תצלום מסופרמרקט מקומי ועליו שלט הקורא להחרים את קוקה קולה ופפסי למען תושבי עזה.

מתוך א-ת'וורה. לקריאת הכתבה המלאה.