בתאילנד מדווחים על 22 חטופים, והאנטישמיות בגרמניה מרימה ראש

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: השפעות גל האנטישמיות בברלין, העדרותה המסתורית של ערב הסעודית מהמלחמה, 22 תאילנדים חטופים על ידי חמאס וברוסיה מנסים לשחרר את האזרחים שלהם שנחטפו • כותרות העיתונים בעולם, מדור חדש

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בינלאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הכתוב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

והיום: מה עובר על היהודים החיים בברלין לנוכח גל האנטישמיות, מדוע ערב הסעודית לא משחקת תפקיד חשוב ביותר במלחמה, ועוד שלושה סיפורים.

אוקראינה עלולה לשלם על התמיכה בישראל, והאזהרה של יועץ ה-CIA
סקר בצרפת: רוב גדול בציבור תומך בישראל ובזכותה "להגן על עצמה"  

1 22 תאילנדים נחטפו על ידי חמאס

היום דיווח הבנגקוק פוסט כי סך הכל 22 תאילנדים נלקחו כבני ערובה על ידי חמאס, זאת לאחר שדווח אתמול כי שלושה נוספים נמנים בין החטופים. במסיבת עיתונאים, ראש ממשלת תאילנד, סרתה ת'וויסין, אמר כי למשרד החוץ יש אישור לשלושת המקרים הנוספים. עוד נכתב בדיווח כי במקביל לשיחות שמנהלים גורמים תאילנדים כדי לשחרר את בני הערובה התאילנדים, עובדים תאילנדים השוהים כעת בישראל התבקשו לפנות במהירות לרשויות תאילנד ולהירשם לפינוי.

ת'וויסין נשאל האם לדעתו פועלים תאילנדים היוו מטרה של חמאס, וענה כי הוא לא מאמין כך מכיוון שתאילנד לא הייתה מעורבת בסכסוך ישראל-חמאס. "אנחנו לא יעד לאף קבוצה. אנחנו יותר כמו קורבנות המלחמה", אמר.

מתוך הבנגקוק פוסט. לקריאת הכתבה המלאה. 

2 עיתונאית ניו יורק פוסט כותבת על זוועת הטבח

"ראיינתי נמלטים איראנים מהכלא הידוע לשמצה של טהרן למתנגדי משטר, כולל אח ואחות צעירים שעונו זה מול זה. אבל לבני אדם עדיין יש את היכולת לזעזע - אם אפשר לקרוא למחבלי החמאס בני אדם", כתבה אמש העיתונאית קלי ג'יין טורנס בניו יורק פוסט, שנחשפה לסרטון שהציג צה"ל בפני התקשורת העולמית. "אף אחד מאיתנו לא רצה לראות מראות כאלה. אבל אף אחד מאיתנו לא יוותר על ההזדמנות. העולם צריך לדעת מה קרה כיוון שאפילו ארגוני חדשות 'מכובדים' מסרבים לומר את האמת על אותו יום נורא", אמרה, והוסיפה: "אני אהיה רדופה זמן רב על ידי מה שקרה ב-7 באוקטובר. כולם צריכים להיות".

מתוך הניו יורק פוסט, מאת קלי ג'יין טורנס. לקריאת הכתבה המלאה. 

3 מוסקבה מנסה לשחרר את האזרחים החטופים שלה

חמאס מנסה לאתר שמונה אזרחים רוסים-ישראלים מבין בני הערובה בעזה, לאחר בקשתה של מוסקבה לשחרר אותם, נכתב אמש ב"דה מוסקו טיימס". העיתון מציין כי לרוסיה יש יחסים טובים עם הארגון, שאותו היא לא מחשיבה כ"ארגון טרור", וכעת היא מפעילה מאמצים דיפלומטיים כדי לנסות ולשחרר את אזרחיה המוחזקים בעזה. "קיבלנו רשימה של אזרחים בעלי אזרחות כפולה", אמר בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, לפי דיווח של סוכנות הידיעות RIA נובוסטי. "אנחנו מחפשים את האנשים האלה… וכשנמצא אותם, נשחרר אותם".

מתוך דה מוסקו טיימס. לקריאת הכתבה המלאה. 

4 לאן נעלמה ערב הסעודית?

"בכל הנוגע למדיניות חוץ וניהול משברים, הסעודים נראים חסרי תועלת", נכתב במגזין פורן פוליסי על רקע התנהלות ערב הסעודית מאז פרוץ המלחמה. הסיבה לכך, נכתב, היא שהסעודים במצוקה: מבחינת ביטחון, הם נשארים תלויים לחלוטין בארה"ב - "אותה מדינה שמגבה את ישראל בפעולותיה בעזה, ואותה מדינה שנדמה היה כי יורש העצר מוכן להגיע עימה להסכם, רק לפני שבועות אחדים". למרות שמוחמד בן סלמאן ויועציו עשו שינויים משמעותיים וחיוביים בתוך ערב הסעודית, כעת, במקום להיות השחקן החשוב שהיא מתיימרת להיות, הסעודים עסוקים בהצהרות ובפגישות. הדרך שלה לממש את שאיפתה ולהיות הממלכה החשובה במזרח התיכון עוד ארוכה, נכתב.

מתוך פורן פוליסי, מאת סטיבן א. קוק. לקריאת הכתבה המלאה. 

5 האנטישמיות מרימה ראש בגרמניה

כתבה השער של המגזין הגרמני דר-שפיגל האחרון עוסקת בהופעתו של גל האנטישמיות החדש שהופיע במדינה. על השער עצמו יש ארבעה צילומי פורטרט של יהודי החיים בגרמנית עם הכותרת "אנחנו מפחדים" בגרמנית. המרואיינים השונים מספרים כיצד חייהם בגרמניה השתנו לגמרי בשלושת השבועות האחרונים, ואיך פעולות יומיומיות כמו עבודה, קניות או טיול ברחוב הפכו לאור המצב החדש למאתגרות יותר.

חנה שולה כץ, יהודיה-אמריקאית שמתגוררת בברלין בחמש השנים האחרונות, מספרת כיצד בשבועות האחרונים שוטרים מאבטחים את חזרות המקהלה היהודית שבה היא חברה. "תמיד חשבתי שהמדינה פה מאבטחת את מוסדות יהודיים כי היא רוצה בזה, אבל עכשיו לראשונה אני מבינה שזה כי היא צריכה", אומרת כץ, הנוהגת להסתובב עם תליון של מזוזה ומגן דוד על הצוואר. "אני לא יכולה לוותר עליו כי אז אני מרגיש לא לבושה", היא מספרת - אבל מודה שבאחרונה החלה לכסות אותו. "מעולם לא הרגשתי יותר יהודיה מאשר בימים אלה".

מתוך דר שפיגל, מאת קתרין אלגר, אסיה היידר, גידו מינגלס והנס שראדר. לקריאת הכתבה המלאה.