מדוע הפכו סטארבקס ומקדונלד'ס ליעד של ההפגנות הפרו־פלסטיניות?

רשתות המזון מקדונלד'ס וסטארבקס הפכו ליעד של מפגינים פרו-פלסטינים באירופה • האשמות נגדן הן מדיניות פרו־ישראלית, תמיכה בצבא הישראלי והודעת גינוי חריפה למעשי הטבח הברבריים של חמאס ב-7 באוקטובר

הפגנה פרו־פלסטינית שבוע שעבר בברלין / צילום: ap, Markus Schreiber
הפגנה פרו־פלסטינית שבוע שעבר בברלין / צילום: ap, Markus Schreiber

במהלך הפגנה פרו־פלסטינית גדולה בברלין בסוף השבוע האחרון, נעצרו מאות מפגינים מול סניף של "סטארבקס", והחלו לירוק בהמוניהם על חלונות הראווה של החנות ולצעוק באלימות כלפי לקוחות שיצאו ממנה.

באותו היום בלונדון, מפגינים פרו־פלסטינים תקפו באלימות לקוחות שיצאו מתוך סניפי מקדונלד'ס. כמה ימים לפני כן שיחררו פעילים פרו־פלסטינים עכברים צבועים בצבע דגל פלסטין בסניף של רשת המזון המהיר האמריקאית בלונדון.

הסיבה לכך ששתי החברות הפכו ליעד של מפגינים היא האשמות שלהן במדיניות פרו־ישראלית. לגבי מקדונלד'ס למשל, סיפור על כך שהרשת חילקה המבורגרים בחינם לחיילים במדים הפך לקריאה להחרים את הרשת הבינלאומית בנימוק שהיא תומכת בצבא הישראלי.

לגבי סטארבקס, ארגון העובדים האמריקאי של החברה פרסם הודעה פרו־פלסטינית שהתעלמה מהקורבנות הישראלים. ההודעה עוררה את זעם ההנהלה. הודעה רשמית שלה גינתה בחריפות את מעשי הטבח הברבריים של חמאס. היא גם פנתה לביהמ"ש כדי לאסור על איגוד העובדים לפרסם הצהרות נוספות. בנוסף, צוין ברשתות החברתיות, הבעלים של סטארבקס הוא יהודי. כל אלו הספיקו כדי ליצור מיליוני שיתופים לקריאות להחרים את החברה וסניפיה. התגית #boycotstarbucks מופיעה ביותר מ־2.5 מיליון פוסטים בטיקטוק בלבד.