אפליקציית התקשורת שמוצעת בחינם לכל כיתות הכוננות

כ-600 יישובים החלו לעבוד עם האפליקציה Synch של מיפ, שמחליפה את מכשירי הקשר הישנים • "אנשים אמרו לי שאם היו משתמשים בה בזמן האירוע, מצבם היה אחר", מספר המנכ"ל חיים טייכהולץ • ישראל מתגייסת

חמ''ל באחד היישובים שמשתמש באפליקציה של מיפ / צילום: אלביט מערכות
חמ''ל באחד היישובים שמשתמש באפליקציה של מיפ / צילום: אלביט מערכות

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

העבודה על פיתוח אפליקציית Synch של חברת התקשורת מיפ, חברה בת של אלביט מערכות, החלה כבר לפני חמש שנים, אלא שאז המיקוד היה מעט שונה. "הרעיון היה להחליף את מכשיר הקשר, טכנולוגיה בת 50 שנה שלא ממש התפתחה. רצינו לקחת את כל מערכות הענק המתוחכמות שאנחנו עובדים איתן - כמו בתי חולים, שדות תעופה ונמלים - ולהנגיש אותן לשוק האזרחי", מספר חיים טייכהולץ, מנכ"ל מיפ.

ישראל מתגייסת | הוא מנהל 200 דירות Airbnb ברחבי הארץ, ואת כולן נתן בחינם למפונים
ישראל מתגייסת | ארבע החברות שהקימו חמ"ל ומגייסות מיליוני שקלים עבור חיילים

"אחרי אירועי ה-7 באוקטובר הגיעו אליי המון פניות מאנשים שמכירים את המערכת, וביקשו להשתמש כחלק מהתארגנות אזרחית. הבנו שאנחנו יכולים באמצעות האפליקציה לתרום בצורה משמעותית, והחלטנו להעמיד את המערכת לרשות כל מי שצריך, ללא תשלום.

"את מה שקרה ממש לא צפינו: המערכת הפכה להיות ויראלית, ולמעשה הוטמעה בהמון כיתות כוננות תוך שלושה שבועות. היום כ-600 יישובים כבר עובדים עם האפליקציה, וכל יום מתווספים עוד ועוד יישובים".

חיים טייכהולץ, מנכ״ל מיפ תקשורת / צילום: אלביט מערכות
 חיים טייכהולץ, מנכ״ל מיפ תקשורת / צילום: אלביט מערכות

סניק עובדת על רשת אלחוטית, כאשר הייחוד שלה הוא "אופק של יכולות שהופכות אותה לרלוונטית במשימות של הגנה אזרחית. למשל, שיתוף מקום על מפה - אצלנו כל חבר רואה את שאר החברים על מפת הכוננות, וככה נוח ומדויק יותר לנהל את הכוחות. בנוסף, יש באפליקציה את עמדת החמ"ל, שדרכה אפשר לשלוט בניהול הקבוצה".

מעדכנים בהתאם לצרכים

האפליקציה יכולה להיות מחוברת למצלמות אבטחה, לרחפנים וכן לכוחות צבאיים ומשטרתיים. "היא מאוד מאובטחת ומוצפנת ברמה גבוהה, כי אנחנו חייבים לעמוד בסטנדרטים ביטחוניים. אנחנו ממשיכים לפתח אותה כל הזמן, במענה לצרכים שעולים מן השטח - כמו הקושי להקפיץ אנשים בלילה, במידה שהם ישנים. הוספנו הודעה שהיא כמו שעון מעורר, ועד שמכבים אותה היא לא מפסיקה. ככה גם החמ"ל יודע מי התעורר, ומי לא. כדי לעשות את זה היינו צריכים אישור מחברת אפל, לעקוף את מנגנון ההשתקה של המכשיר".

לדברי טייכהולץ, אם לא היו מציעים את המוצר חינם, היה קשה מאוד להטמיע אותו במהירות בכיתות כוננות. "אנשים אמרו לי שאם הייתה להם את האפליקציה בזמן האירוע, מצבם היה אחר", הוא מספר.

"רבים אמרו לי שהם מנסים להשיג מכשירי קשר, אך מדובר בעלויות עתק. אפילו ראיתי ראיון של תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, שאמר שהוא רוצה להשקיע מיליון שקל לטובת רכישת מכשירי קשר. יצירתי איתו קשר, ואמרתו לו 'קח בחינם את האפליקציה שלנו', ועם המיליון הזה תעשה משהו טוב יותר".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מתנדבי חרבות ברזל

המיזם שהקימו שירן ליזרוביץ וליאור סמק נועד לסייע בגיוס ושינוע של מוצרים ותרופות, תמיכה נפשית, איתור נעדרים, עזרה עם ילדים ובעלי חיים. למיזם הצטרפו כבר עשרות אלפי מתנדבים מכל הארץ והוא פתוח לגיוס של מתנדבים נוספים.

לפניות: www.iron-swords-volunteers.com

למען התלמידים

יובל, רואי ושחר, שלושה סטודנטים במחלקה להנדסת מערכות תוכנה ומידע באוניברסיטת בן גוריון, הקימו את המיזם "למען התלמידים" - שיעורים פרטיים אונליין בהתנדבות מלאה לתלמידים מכיתה א' ועד י"ב, במתמטיקה, אנגלית, פיזיקה, תכנות ומקצועות ליבה נוספים.

לפניות לטובת שיעורים: https://wkf.ms/3Mb8XEr

יובל ליבשיץ, רואי הרשקו ושחר רביבו, מובילי מיזם ''למען התלמידים'' / צילום: תמונה פרטית
 יובל ליבשיץ, רואי הרשקו ושחר רביבו, מובילי מיזם ''למען התלמידים'' / צילום: תמונה פרטית

מדיקל קר

עמותת אמפא מפעילה את בית החולים מדיקל קר, שמתמקד בשיקום פיזי ונפשי לחולים ונפגעי טראומה. מאז הקמתו ביוני אשתקד, בנה בית החולים פרוטוקול ייחודי בעזרת מומחים מרחבי העולם לטיפול מתאים בגוף ובנפש. כעת הוא נרתם לטפל במפוני וניצולי המלחמה, כשבימים אלו מטופלים מאות מפונים מהדרום ומהצפון, שנמצאים במלונות בבת ים.

לבית החולים יש שלוש מחלקות שמשופצות בימים אלו, ובהן כ-100 מיטות. כדי להכשיר אותן עם ציוד רפואי ופיזיותרפי נדרשות תרומות בהיקף של 12 מיליון שקל, ולשם כך החלה העמותה במבצע גיוס נרחב.

ליצירת קשר ולתרומות: אילנה בנר: 054-5555766

https://www.jgive.com/new/he/ils/donation-targets/110275/about

סמלת

יבואנית הרכב הישראלית הקימה מוקד הסעות כלל ארצי לטובת החיילים המשרתים בסדיר ובמילואים. החברה הקצתה כ-60 רכבים ועשרות עובדות ועובדים לטובת "מוקד סמלת הסעות", המרכז את פניות החיילים ומעניק פתרונות ניוד.

לפניות למוקד: *8181

פנגו

אפליקציית החנייה מעניקה לתושבי הצפון והדרום המפונים שירותי דרך לרכב ותיקון פנצ'ר ללא עלות, למשך חצי שנה. השירותים כוללים התנעה של הרכב במידה שהמצבר התרוקן, מילוי דלק והחלפת גלגל רזרבי. במקרה שהרכב עבר תאונה, ניתן יהיה לקבל מונית לאיסוף עד הבית. בנוסף, מוצע מנוי ללא הגבלה לתיקון פנצ'ר בתחנות השירות הפרוסות ברחבי הארץ.

לקבלת ההטבה יש להגיש בקשה באתר פנגו: www.pango.co.il/benefits/sos_benefit