השף מכפר עזה ששרד את הזוועה: "רוצה להראות לאנשים כמה טוב אצלנו"

אבישי ארג'נטרו החליט לצאת במיזם קולינרי שבו הוא מבשל ארוחות בבתים, ומספר על החיים בקיבוץ שלו • "אתם רואים משהו נוראי, אבל יש פה חבל ארץ עם צד מרהיב"

אבישי ארג'נטרו, שף / צילום: תמונה פרטית
אבישי ארג'נטרו, שף / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קרוב ל-22 שעות של אימה עברו על אבישי ארג'נטרו, אשתו ושני ילדיו, בשבת של ה-7 באוקטובר. בכל הזמן הזה הם הסתתרו בממד, בחושך, שמעו מחבלים יורים סביבם וקיבלו הודעות זעקה לעזרה מחבריהם ושכניהם. חודש אחרי, ארג'נטרו, שף שהשתתף בעבר בתוכנית "משחקי השף", החליט לצאת במיזם קולינרי שבו הוא מגיע לבתים, מבשל ומספר על קיבוץ כפר עזה, שבו חי כל חייו.

ישראל מתגייסת | הרדיו הישראלי החדש שהושק החודש בארה"ב ומסייע במאבק באנטישמיות
ישראל מתגייסת | הוא מנהל 200 דירות Airbnb ברחבי הארץ, ואת כולן נתן בחינם למפונים
ישראל מתגייסת | ארבע החברות שהקימו חמ"ל ומגייסות מיליוני שקלים עבור חיילים

"מאחורי הפרויקט הזה עומד הרצון להראות לאנשים כמה טוב אצלנו. אתם רואים משהו נוראי, אבל אנחנו חיים בפיסת גן עדן. אני מראה את הסיפור הזה, וגם את הדברים הנוראיים שקרו", אומר ארג'נטרו.

עד המתקפה הרצחנית של ארגון הטרור חמאס הוא ערך אירועי שף, והפעיל את הפוד טראק 232, על שם הציר הראשי של העוטף. הפודטראק, שגלגליו מחוררים מכדורים שנורו על ידי המחבלים, חולץ לפני מספר ימים. ארג'נטרו לא יודע לאן.

"עבדתי רוב שנותיי עם מגי ותולי (מהקייטרינג המפורסם) וחברת לנדוור, שעטפו אותי כשחולצנו. כשאמרתי לתולי שאני חייב לעשות משהו ושאני צריך את המעטפת שלו, הוא נרתם. אני לא בא להיות גורדון רמזי, אבל יש לי יד טובה ויש לי סיפור. יש חבל ארץ מאחוריי, וחשוב להראות את הצד המרהיב שלו".

"23 שעות גן עדן, שעה גיהינום"

ארג'נטרו התגורר בשכונת קרווילות של בנים ממשיכים בקיבוץ. "אנחנו השכונה שהכי קל לשרוף, קרווילות מגבס, אבל הם לא הגיעו אלינו", הוא מספר. "נעלתי את הידיים על הידית של הממ"ד כל כך חזק, שבמשך שבועיים הגב שלי היה תפוס. בסוף פינו אותנו ברגל. זה כמו סרט מלחמה, מסביב גופות, פצצות תאורה, RPG. לא לקחתי איתי כלום, רק הרמתי על הידיים את הכלבים. עכשיו אנחנו בהרצליה".

כשמקשיבים לארג'נטרו, שומעים את האהבה שלו לעוטף בינות לאירועים הנוראיים. "לפני ה-7 באוקטובר, החיים היו 23 שעות גן עדן ושעה אחת גיהינום. ואף פעם אי אפשר לדעת מתי תגיע השעה של הגיהינום".

מאז שהחל לפרסם את המיזם החדש, התקבלו אצלו כבר כמה הזמנות. מחיר ארוחה עומד על החל מ-400 שקל, תלוי במספר האורחים, מיקום בארץ ומספר מנות. רוב הפרודוקטים הם מהעוטף.

מה תספר לסועדים בזמן הארוחות?
"על כמה טוב בקיבוץ. על החברים החקלאים שמגדלים לי את העגבניות, קולורבי, שומר וכרישה הכי טובה הארץ. על הרפתנים והרפתות הכי מניבות שיש בארץ. על שטח חקלאי שכולו קסם. על דרום אדום. על קו המים הראשון לנגב שיש לנו. המקומות הסודיים לליקוט פטריות. האזור שלנו כל כך קסום, וכולם חברים. כולם מכירים את כולם".

אבישי ארג'נטרו, שף / צילום: דנה בר-און
 אבישי ארג'נטרו, שף / צילום: דנה בר-און

הוא בטוח שהארוחות יהיו שמחות, לצד העצב. "עצם העובדה שאני פה, מספר את הסיפור, ואנשים אוכלים ושומעים את החוויה, זו לימונדה מכל הלימונים הכי רקובים שיש שזרקו עלינו. לדבר על הדברים זו הדרך הכי טובה להוציא את זה החוצה, זה יעזור לי, ויעזור לאנשים להבין".

אתה רוצה לחזור לשם?
"אנחנו נחזור, אבל מה שהיה לא יהיה עוד. הכול הולך להיות שונה. בשבילנו, שבנינו את המקום, ובשביל ההורים שלי, ובשבילי ובשביל דור ההמשך. אנחנו היינו שם עד היום בשביל להחזיק את הדגל, ואנחנו נעמוד ונחזיק את הדגל יותר גבוה. בימים הראשונים, כשהייתי מבועת, אמרתי 'לא'. אבל עכשיו כן. כפר עזה זה הבית שלי".

להזמנת ארוחות: תולי: 0522579795, או רעות: 0523337026

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אופקים לעתיד

התנועה, מקבוצת מקו"ם (מועצת הקבוצות והקהילות המשימתיות בישראל), הוקמה על ידי צעירים דרוזים, ופועלת מתוך רצון לחולל שינוי חברתי. חברי התנועה נרתמו לטובת ארגון ציוד לחיילים כמו מעילים, חולצות ושקי שינה. בנוסף, התקיימו מבצעי חלוקה של משלוחי מזון ושתייה לחיילים וחבילות עם מצרכים חיוניים לזקנים.

התנועה העמידה כ-60 יחידות אירוח למפונים מהדרום ומהצפון, ובשפרעם, ראמה ובית ג'אן התקיים קורס עזרה ראשונה, במטרה לקבל כלים וידע לזיהוי ולטיפול במצבי חירום.

לפרטים נוספים: https://aphak.org/

מארזים לחיילים שהכינו בעמותה הדרוזית ''אופקים לעתיד'' / צילום: רימאן שאהין
 מארזים לחיילים שהכינו בעמותה הדרוזית ''אופקים לעתיד'' / צילום: רימאן שאהין

קולגה למען קולגה

יוזמה חדשה, בהובלת רו"ח אריאל פטל, סגן נשיא לשכת רואי החשבון, פגישה בין רו"ח שפונו מיישובי עוטף עזה ומקו העימות בצפון לבין רו"ח בעלי משרדים בכל רחבי הארץ, המסכימים לארחם ולהעניק להם שירותי משרד ללא תשלום. נכון להיום, כ-100 משרדים - בהם משרדו של פטל ברעננה - לוקחים חלק ביוזמה.

טלפון לפניות: 09-7466614

טבע נאות

יצרנית הנעליים, שהמפעל שלה ממוקם בקיבוץ נאות מרדכי שבגליל העליון, מעניקה לכלות במתנה נעליים מקולקציית NAOT x ALON LIVNE, בעיצובו של אלון ליבנה (מוגבל ל-200 זוגות נעליים).

לבקשות ניתן לפנות במייל: meiravd@teva-naot.co.il

כלל ביטוח ופיננסים

החברה מציעה ביטוח דירות פנויות שיאכלסו מפונים מאזורי הדרום והצפון, ללא תשלום. במסגרת הפרויקט תבטח החברה בביטוח מבנה ובביטוח צד ג' את כל הדירות שיושכרו למפונים, זאת ללא עלות (למשך תקופת השכירות). הפרויקט נערך ביוזמת עו"ד הילה בן אליעזר, ובשותפות משרדי עורכי הדין ש. הורוביץ ושות', נשיץ, ברנדס, אמיר ושות' ולשכת עורכי הדין. בנוסף נפתח חמ"ל ייעודי לשאלות משפטיות בכל הקשור ליישום החוזה בזמן המלחמה.

חוזה השכירות וההסכם לביטוח הדירה: לחצו כאן
לשאלות: משרד ש. הורוביץ ושות' 03-5670628
דוא"ל: tali.levy@s-horowitz.com

משרד נשיץ ברנדס, אמיר ושות': 03-6235076
דוא"ל: Mmizrachi@nblaw.comֿֿ

הכשרה חברה לביטוח

החברה מציעה הרחבה אוטומטית ומיידית, ללא עלות, של ביטוחי התכולה בדירות ובמשרדים - גם לנזקים הנגרמים כתוצאה מעבודה מהבית בזמן המלחמה.

לפניות למוקד החברה: 8811*