הרדיו הישראלי החדש שהושק החודש בארה"ב ומסייע במאבק באנטישמיות

תחנת הרדיו "ישראל 2" שהחלה לפעול בארה"ב הייתה בהקמה כמעט שנתיים • "אנחנו מעדכנים על המתרחש בישראל, מראיינים בעלי עסקים ישראלים שמספרים על המצב בארץ ומשמיעים מוזיקה ישראלית, אבל גם מעדכנים מתרחשות הפגנה פרו-ישראלית" אומר ניסן כהן, מפעיל התחנה • ישראל מתגייסת 

ניסן כהן / צילום: תמונה פרטית
ניסן כהן / צילום: תמונה פרטית

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

את תחנת הרדיו "ישראל 2" מנסה ניסן כהן להקים בפלורידה כבר כמעט שנתיים. כשפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, התחנה הייתה בהרצה, אבל אירועי השעה הובילו לזירוז פתיחתה באופן רשמי. "בפלורידה יש כ-1.2 מיליון יהודים וישראלים, ואין להם מענה מבחינת תחנות הרדיו", מסביר כהן.

 ישראל מתגייסת | הוא מנהל 200 דירות Airbnb ברחבי הארץ, ואת כולן נתן בחינם למפונים
ישראל מתגייסת | ארבע החברות שהקימו חמ"ל ומגייסות מיליוני שקלים עבור חיילים

"אני גר פה כבר ארבע שנים, והמצב מעולם לא היה מתוח יותר מבחינת הקהילה הישראלית. לכן, פתיחת הרדיו הייתה קריטית דווקא עכשיו, כשיש צורך במאמצי הסברה בעולם, בדגש על ארה"ב. אנחנו רואים את המלחמה בקמפוסים על התדמית של ישראל ואת העלייה באנטישמיות, והרעיון הוא לתת לישראלים ולקהילה היהודית מידע אמין על המלחמה ומסרים פרו-ישראליים".

לדברי כהן, זו הפעם הראשונה שגוף תקשורת ישראלי מקבל רישיון שידור מה-FCC (רשות התקשורת הפדרלית) לשידור על תדר FM במיאמי ובדרום פלורידה. "אנחנו מעדכנים על המתרחש בישראל, מראיינים בעלי עסקים ישראלים שמספרים על המצב בארץ ומשמיעים מוזיקה ישראלית, אבל חשוב לנו גם לעסוק במה שקורה בקהילה פה. אם, למשל, מתרחשת הפגנה פרו-ישראלית, אנחנו מדווחים היכן היא מתקיימת. אני מרגיש שאנחנו מעלים כאן את המורל.

"גם אמריקאים מאזינים לנו, הרבה בזכות המוזיקה, וכשהבנו את זה החלטנו לתעל את הדברים לטובת הסברה ישראלית. אנחנו משמיעים מעין ג'ינגל באנגלית, שבו אנחנו מביעים תמיכה בישראל, ומסבירים על נרצחי הטבח ועל החטופים, ביניהם ילדים ותינוקות".

כהן הוא בעלי חברת SATVIEW, המספקת שירותי שידור והפצה לשלל ערוצי טלוויזיה ישראלים, בהם חדשות 12, רשת 13, כאן 11 וערוץ 14. הקמת תחנת הרדיו עלתה כ-3 מיליון דולר, כשלדברי כהן חלק מהסכום השקיע בעצמו. לדבריו, בכוונתו להקים ערוץ טלוויזיה שיכלול גם הוא תכנים ישראליים.

"הגענו תוך זמן קצר לעשרות אלפי מאזינים, אם לא מאות, זה ממש עובר מפה לאוזן. אני מקווה שנוצר מעין חיבור לעוטף עזה, ובמקביל אנחנו רוצים לעטוף גם את הקהילה כאן ושאנשים ירגישו בבית.

"אנחנו מתחילים להבין שמעבר לתמיכה הישירה בישראל יש לנו תפקיד נוסף בחזית הפנימית, ביחס להתמודדות עם העלייה באנטישמיות. זה לא משהו שחשבנו שניתקל בו בכזו עוצמה, ואנחנו מנסים לתת לקהילה את התחושה שהם לא לבד בסיפור הזה".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

MyTown

הקבוצה, שמקדמת פרויקטים של התחדשות עירונית, הקימה סיירת מיגון ייעודית כדי לעזור לתושבים שגרים בבניינים ישנים ללא ממ"דים. במסגרת הפעילות, הסיירת משמישה מקלטים ישנים בערי המרכז, כולל סידור חשמל, הוספת תאורה בדרכי הגישה למקלט, פינוי פסולת וניקיון, תיקון דלתות, סימון ושילוט בצבעים זוהרים ועוד. במקביל, החברה הכינה וחילקה מאות ערכות התגוננות לחירום, שכוללות מטף, תאורת חירום, ערכת עזרה ראשונה, אוכל לחירום, ערכת משחקים ועוד.

לפניות: קארין 050-3346512

זיכרון בסלון ותן ביס

עמותת זיכרון בסלון, הפועלת להנצחת זיכרון השואה ולרווחת שורדי השואה, הקימה מוקד סיוע חירום. במוקד פונים לאלפי שורדי שואה מדי יום, על מנת לשאול לשלומם, ולספק מענה לצרכיהם המיידיים, כמו גם לתת תמיכה רגשית.

בנוסף, המיזם יצא בשיתוף פעולה עם פלטפורמת המשלוחים תן ביס במערך סיוע שנקרא "מחזקים ומסייעים", שבמסגרתו נרכשים מוצרים חיוניים כגון מזון, תרופות ודברים לבית. בנוסף, מוצע במסגרת המיזם ליווי לבדיקות רפואיות דחופות לניצולי השואה.

לפרטים: org@zikaronbasalon.com

נרגיש (Nargish)

רשת מרכזי הסיוע לתמיכה רגשית מציעה סדרת טיפולים לחיזוק נפשי, ללא עלות וללא בירוקרטיה. הטיפולים מתבצעים באמצעות פלטפורמת Google Meet, ולצורך העניין גייסה החברה יותר מ-100 פסיכולוגים ומומחים לטראומה מכל העולם. בנוסף ישנם גם מומחים ומטפלים בשפת הסימנים.

קו סיוע חירום לתמיכה רגשית ראשונית: 3108*

פרידנזון

חברת הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי תרמה 13 מכולות ליחידת שייטת 13. כמו כן, פועלת החברה באיסוף וחלוקת חבילות מזון בבסיסים שונים, ובהענקת שירותים לוגיסטיים בהתנדבות.

המתפרה הניידת באוטובוס / צילום: חברת דן
 המתפרה הניידת באוטובוס / צילום: חברת דן

המתפרה הניידת

באוטובוס שתרמה חברת דן, בשיתוף עם חברת הראל וריסטרט ישראל, הוקמה מתפרה ניידת שבה מייצרים ותופרים ציוד לחימה שיועבר לכוחות צה"ל. את המתפרה הקימו ומתפעלים סדנת דה וינצ'י, היא החלה לפעול השבוע בקיבוץ מגן, ותעבור בין מספר נקודות בדרום.

ליצירת קשר: davinciworkshop1@gmail.com