חברת ברקשייר התאוויי של וורן באפט נפטרת ממניותיה בג'נרל מוטורס, ג'ונסון וג'ונסון ופרוקטר גמבל

תיק ההשקעות של ברקשייר מרוכז בחמש חברות: אפל, בנק אמריקה, אמריקן אקספרס, קוקה קולה ושברון

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

ענקית ההשקעות ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט, מכרה החזקותיה במספר חברות אמריקאיות מובילות (בלו צ'יפ), ובהן ענקית הרכב ג'נרל מוטורס  וחברת מוצרי הצריכה ג'ונסון אנד ג'ונסון . המהלך בוצע על רקע עצירת הראלי בוול סטריט במהלך התקופה. החברה מכרה גם פוזיציות קטנות יותר בפרוקטר אנד גמבל , במונדלז  וב־UPS והקטינה את השקעותיה בין היתר באמזון , בשברון  וב־HP .

צימצם ב-60% את ההחזקה: למה באפט מוכר את מניות BYD?
הנתונים מראים: המשקיעים מעריכים שהראלי בוול סטריט רק התחיל

באפט בעיקר מכר מניות

ברקשייר  חשפה את השינויים בתיק ההשקעות שלה באתר הרשות ניירות ערך (SEC) בבוקר ביום שלישי. משקיעים רבים עוקבים אחרי הרכישות והמכירות של ברקשייר בגלל המוניטין המזהיר של באפט (המכונה "האורקל מאומהה"). בעוד שהחזקות של ברקשייר אולי השתנו במחצית הראשונה של הרבעון הרביעי, הדוח החדש מספק הצצה לאופן שבו באפט וחברי ההנהלה שלו רואים את השווקים בחודשים האחרונים.

בנוסף לניהול תיק השקעות גדול, ברקשיר מחזיקה בחברות רבות כמו Geico בתחום הביטוח, חברת מסילות הברזל BNSF Railway והרשתות הקמעונאיות See’s Candies ו־Oriental Trading.

הדוח הרבעוני האחרון של ברקשייר הראה שבחישוב נטו, החברה מכרה במהלכו מניות בשווי של כמעט 7 מיליארד דולר בזמן שקנתה ב-1.7 מיליארד דולר. מתחילת השנה הנוכחית ועד ספטמבר, מימשה ברקשייר בנטו מניות בשווי של 23.6 מיליארד דולר לעומת רכישה בנטו של מניות בשווי 48.9 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מתרכזים בחברות הדגל

בסוף הרבעון השלישי, 78% מתיק ההשקעות של ברקשייר התרכז בחמש חברות: אפל, בנק אמריקה, אמריקן אקספרס, קוקה קולה ושברון. ברקשייר סיימה את ספטמבר עם שיא של 157.2 מיליארד דולר ביתרות מזומן ושווה מזומן, עלייה של כמעט 10 מיליארד דולר לעומת סוף הרבעון השני. כמו כן, רכשה בחזרה 1.1 מיליארד דולר במניותיה שלה ברבעון השלישי.

כאמור, ברקשייר צמצמה את הפוזיציה שלה בג'נרל מוטורס (GM) - לפני שעזבה את מניותיה לחלוטין, לצד מכירת מניות ג'ונסון אנד ג'ונסון (שתי המניות ירדו השנה בכ־16%).

הרקע למהלכי המכירה של באפט, היה כאמור דעיכת הראלי בשוק המניות ברבעון השלישי של השנה. השווקים הגיבו לעליות החדות בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב לטווח ארוך, ותיאבון הסיכון של המשקיעים נשחק. מדד S&P 500 ירד בתקופה זו ב־3.6%.

הרבעון הרביעי, בינתיים, הוא סיפור אחר לגמרי ומתאפיין בעליות חדות בוול סטריט. ביום שלישי הסגמנט החיובי קיבל חיזוק מנתוני האינפלציה בארה"ב, שהפתיעו את המשקיעים לטובה וחיזקו את ההערכות שתם עידן העלאות הריבית. מדד S&P 500 עלה ב־1.9% ביום שלישי ומתחילת השנה ב־17%. במובן הזה מניות בקרשייר הניבו תשואה נמוכה יותר, עם עלייה של כ־15% השנה נכון ליום שלישי.