ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הגרי עונה על הביקורת אחרי הקרב בסג'עייה: "אין שינוי במדיניות"

נתניהו בהערכת מצב במטה השב"כ: "מזהה התחלה של שבר בחמאס, כולם בעולם מחכים לראות מי ינצח" • משפחתו של החטוף טל חיימי מניר יצחק קיבלו הודעה על הירצחו • אזעקות הופעלו באשדוד והסביבה - רסיס גדול פער חור בתקרה בסופר, אין נפגעים • אש גם בצפון: צה"ל תקף בלבנון - חוסלה חוליית מחבלים של חיזבאללה • התרעה הופעלה בראש הנקרה, שיגורים בוצעו לעבר יפתח  • עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים

22:10 - במהלך השבעה על בנו שנפל בעזה: השר גדי איזנקוט משתתף בקבינט המלחמה

22:05 - בבית הלבן, בשולחן עם הנשיא: ביידן העלה תמונה מפגישתו עם נציגי משפחות החטופים

קרובי המשפחה של החטופים האמריקנים שנכחו בשיחה עם ביידן סיפרו כי הפגישה נמשכה כשעתיים, וכי הנשיא עמד עם כל משפחה בנפרד ושמע מהם על יקיריהם, "הוא הכיר את הסיפורים ואת הפרטים". עוד אמרו "הוא עודד אותנו ונתן מקום לתקווה. לא ניכנס לכל הפרטים שמסר אבל ממש נתן להבין שיש תקווה ואמר שזה בראש סדר העדיפויות שלו".


21:20 - הגרי עונה על הביקורת אחרי הקרב בסג'עייה: אין שינוי במדיניות האש, לפני כל כניסה למרחב חיל האוויר תוקף

בהצהרה היומית של דובר צה"ל התייחס לטענות אחרי הקרב בסג'עייה: "אין שינוי במדיניות האש. הכוחות נכנסו בליווי 20 כלי טיס של חיל האוויר שחיפו עליהם מלמעלה, ובסיוע של 669 שהסתערו על המבנה כדי לחלץ אותם תחת אש כבדה". הגרי הוסיף: "היום זה לא רק גולני שלי, זה גולני של כולנו, של עם שלם. נפילת המפקדים הבכירים היא עדות לגבורת לוחמינו".

20:45 - רה"מ נתניהו: "מזהים תחילת שבירה אצל חמאס", ראש השב"כ: "הערב כולנו גולני"

רה"מ נתניהו סייר בחמ"ל המבצעים המיוחדים של השב"כ והשתתף בהערכת מצב יחד עם ראש הארגון רונן בר וסגנו. נתניהו קיבל סקירה על ההישגים של שב"כ וצה"ל עד לשלב הלחימה הנוכחי, על המאמץ המודיעני המשמעותי להשבת החטופים ועל המשך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה. נתניהו: "המלחמה הזאת הולכת להיות קשה, אבל אני מזהה, ודאי אתם רואים את זה גם בחומר, תחילה של שבירה. רואים שמתחילים להבין שם את ההבנה שאנחנו נחושים להמשיך עד הסוף ולחסל את הגוף הזה".

בר, התייחס למכה הקשה שקיבלה אתמול חטיבת גולני ופתח מילות הזדהות: "הערב כולנו גולני". עוד אמר ראש השב"כ כי "השילוב של הטכנולוגיה ורגליים על הקרקע נותן לנו עליונות מודיעיניות שתאפשר לנו להשיג את שתי המשימות: גם לאפשר את התנאים להחזיר את החטופים וגם למוטט את החמאס".

20:30 - משפחתו של החטוף טל חיימי התבשרה על הירצחו בשבי חמאס

בהודעה שיצאה מטעם מטה החטופים נמסר כי משפחתו של טל חיימי, שנחטף מקיבוץ ניר יצחק, עודכנה כי נרצח בשבי חמאס. טל, בן 41, היה דור שלישי בקיבוץ, עבד כמהנדס במפעל ברביבים ונחשב לאחד מעמודי התווך בקהילת ניר יצחק. הוא נשוי לאלה ואבא לשלושה: תאומים בני 9 וילד בן שש. אלה שנמצאת בהריון עם ילדם הרביעי, מתעדת עבורו את התפתחות ההריון והתהליך שהיא עוברת.

בבוקר השבת השחורה טל יצא מהבית, עדכן את אלה שיש מחבלים בקיבוץ ואמר לה לנעול את הדלת. אלה נעלה, חסמה את הדלת ברהיטים והצטיידה בסכין. בעשר בבוקר ניתק הקשר עם טל. היא והילדים חולצו רק בתשע בערב.

20:25 - מח"ט גולני ללוחמים: "אנחנו חטיבת העם - ואתם גיבורים"

"חטיבת גולני, כאן קודקוד": מח"ט גולני פנה ללוחמים כיממה לאחר הלחימה הקשה בסג'עייה, שם נפלו 7 מלוחמי החטיבה. "אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל' הנמשכת כבר חודשיים. מובילים את האוגדה ואת צה"ל בראש החץ. אתמול בערב, ספגנו מכה. מכה כואבת. איבדנו חברים טובים, לוחמים ומפקדים גיבורים, עזי נפש, שבגופם מנעו חטיפה של לוחמינו".

19:50 - נציגי משפחות החטופים נפגשו עם הנשיא ביידן

נציגי משפחות החטופים נפגשו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ובסיום המפגש נשאו הצהרות לתקשורת בשפה האנגלית. אבא של החטוף שגיא דקל חן: "אנחנו יודעים שהממשל האמריקני מחוייב לשחרור החטופים, והפגישה הזאת רק חיזקה את זה - השיחה הייתה פרטית ונשאיר אותה כך".

בני משפחות החטופים נפגשו גם עם נציגי הצלב האדום, במשרדי הארגון בניו יורק. לדברי נוכחים הפגישה הייתה טעונה מאוד, עם הטחות קשות מצד בני המשפחות של החטופים. נציגי הארגון ענו ואמרו "יודעים שאיכזבנו אתכם, אבל לצערנו אין לנו גישה אליהם. צריך להשאיר את הנושא בראש סדר היום הציבורי".

19:00 - לוחמי צה"ל איתרו מתחם לחימה תת קרקעי בתוך בית ספר

בעקבות מידע מודיעיני על פעילות חשודה, ולאחר לחימה פנים אל פנים מול מחבלים, פשטו לוחמי צוות הקרב של חטיבה 55 על בית ספר בח'אן יונס. במהלך הפשיטה נתקלו הלוחמים בחוליית מחבלים שפתחו לעברם באש מנשק קל וטילי נ"ט מסוג RPG. במרחב בית הספר איתרו הלוחמים מתחם לחימה תת קרקעי. בהמשך, מכלול האש החטיבתי הכווין למקום מטוסי קרב של חיל האוויר שהשמידו את המתחם ומרכזי תצפית ושליטה נוספים של החמאס.

18:20 - רה"מ נתניהו ברקע חילוקי הדעות עם ארה"ב: יש לחצים בין-לאומיים, אבל נמשיך עד הניצחון

רה"מ נתניהו ביקר במתקן החקירות של יחידה 504 של אמ"ן ובכלול 460 של חיל השריון. נתניהו צפה בהליך החקירות של מחבלי חמאס שנתפסו ברצועת עזה, קיבל סקירה ממפקד היחידה ושוחח עם חיילי החובה והמילואים.

במכלול 460 עלה נתניהו בקשר מול המח"ט והדגיש "אנחנו ממשיכים עד הסוף". רה"מ התייחס ללחצים שמופעלים על ישראל בזירה הבין-לאומית: "אני אומר את זה גם נוכח הכאב הגדול, אבל גם מול הלחצים הבינלאומיים. שום דבר לא יעצור אותנו, אנחנו הולכים עד הסוף, עד הניצחון - לא פחות מזה".

18:00 - "פרק נוסף בספר המופת של חטיבת גולני": מפקד פיקוד דרום ללוחמי החטיבה בסג'עיה

מפקד פיקוד הדרום נכנס לסג'עיה ונפגש עם לוחמי גולני, שאיבדו בקרבות אתמול 7 לוחמים, בהם שני קצינים בכירים: מפקד גדוד 13 סא"ל תומר גרינברג, ואל"מ יצחק בן בשט. "בקרב גבורה נוסף בספר המופת של חטיבת גולני - מנעתם תוצאות קשות יותר", אמר אלוף ירון פינקלמן.

"אתם אתמול הוכחתם הלכה למעשה ש'אחריי' זאת לא סיסמה - אלא ציווי שלנו המפקדים להוביל קדימה, בראש הכוחות, גם כשיש לזה מחיר כבד מאוד. אבל זאת הדרך היחידה לנצח. ובמעשים של המפקדים, שלכם ושל המפקדים פה, מנעתם תוצאות יותר קשות", אמר פינקלמן ללוחמים.

17:10 - הלחימה בצפון: צה"ל חיסל חוליית מחבלים

כוחות צה"ל תקפו מוקדם יותר חוליית מחבלי חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור ומבנה צבאי של הארגון. כמה שיגורים בוצעו משטח לבנון לעבר מרחב יפתח, כל הנפילות היו בשטחים פתוחים, לא היו נפגעים - צה"ל משיב אש.

16:40 - אל"מ יצחק בן בשט וסא"ל תומר גרינברג מובאים למנוחות

שני המפקדים הבכירים שנפלו בקרב אתמול בסג'עייה יחד עם 7 לוחמים נוספים, מובאים למנוחות. הלוויותו של אל"ם בן בשט מתקיימת בכפר תבור והלווייתו של סא"ל גרינברג מתקיימת בהר הרצל. לכתבה המלאה

16:30 - דיווח: חמאס "מתעלם" מהצעות המתווכים לחידוש המגעים לשחרור חטופים

גורם אמריקני שמעורה בפרטי השיחות להתנעת עסקת חטופים נוספת, מסר ל-CNN כי בחמאס לא מגיבים להצעות המותווכים לחידוש המגעים. לפי אותו מקור, בימים האחרונים נעשו ניסיונות לחדש את שיחות המשא ומתן, והקטארים אף העבירו הצעה שכוללת שחרור של חטופים גברים בנוסף לנשים.

"אין משא ומתן בפועל", מסר הבכיר האמריקני והוסיף כי הם "ממשיכים לחקור רעיונות איך להגיע לזה". לדבריו, בחמאס "לא מגיבים" לניסיונות, וייתכן שהמשך הפעילות הצבאית ברצועה - תוביל להחזרת המגעים עם חמאס.

16:05 - הצעה לעסקת רגיעה בין ישראל לחיזבאללה

אל־חדת' הסעודים ואל־אח'בר הלבנונים מדווחים כי השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין הציע עסקת רגיעה בין ישראל לחיזבאללה, שבמסגרתה ארגון הטרור השיעי יישם את החלטה 1701, שלפיה כוחותיו ייסוגו צפונית לנהר הליטני. מנגד, ישראל תסכים להגיע לפתרון 13 נקודות המחלוקת בגבול בין המדינות, ותקבל את השליטה על נקודה B1 בנאקורה - מה שהיא לא זכתה לו במסגרת המו"מ לקביעת הגבול הימי בין המדינות. מעבר לכך, הוכשטיין מציע שישראל תסכים למסור את חוות שבעא לכוחות בינלאומיים ותיסוג מהחלק הלבנוני של הכפר ע'ג'ר. 

דיווח: ישראל החלה להזרים מי ים אל מנהרות חמאס ברצועת עזה 
קטלני וחכם יותר: האם זה הנשק שיכול לסייע לישראל להגן על גבולותיה?
כך מתכננים האמריקאים להילחם באיום מתימן
הטיל החות'י שפגע בספינה בדרך לישראל: מסוכן ועוקף מערכות רדאר
צייד מרגלים ואובססיבי לחטיפת חיילים: פרופיל חדש מנתח את דמותו של סינוואר

15:55 - נפילות בשטחים פתוחים בקריית שמונה, ללא אזעקות

עיריית קריית שמונה עדכנה כי ארבעה טילים נפלו בשטחים פתוחים בסביבת העיר, לא הופעלה אזעקה, ולא נשקפה סכנה לתושבים. ההנחיות לתושבים הן להישאר בקרבת מרחבים מוגנים. במקביל, ארגון הטרור חיזבאללה קיבל אחריות לחמש פעולות נגד ישראל היום.

15:30 - היתקלויות מטווח אפס: תיעוד צק"ח גבעתי בח'אן יונס

דובר צה"ל חושף תיעוד של לחימה כוחות צוות הקרב החטיבתי של גבעתי במרחב העיר בני סוהילה שבדרום רצועת עזה. הצק"ח מורכב מלוחמי חי"ר, הנדסה ושריון, שביצעו פשיטות על תשתיות טרור רבות.

הלוחמים חיסלו מחבלים רבים בהיתקלויות מטווח קצר, תוך הפעלת יכולות צליפה, תקיפות טנקים ותקיפות אוויריות. הכוחות השמידו אתר קשר צבאי של ארגון הטרור חמאס ונקודות מפגש של מחבלים מארגוני הטרור ברצועה.

במקביל, לוחמי יחידת אגוז נלחמים בלב ח'אן יונס ואיתרו פירי מנהור משמעותיים. לוחמי היחידה תוקפים באמצעות חימוש מדויק עמדות נ"ט, תצפית ומחבלים. בנוסף הם מאתרים אמצעי לחימה במרחב.

אל"מ לירון בטיטו, מח"ט גבעתי: "עושים פה עבודה בלתי רגילה עם רוח קרב יוצאת דופן. בשבוע האחרון חיסלנו מעל 100 מחבלים, חלק מטווח קצר, והרבה בפעולות התקפיות שלנו - מעל הקרקע ומתחת לקרקע. מאחל לכל עם ישראל חג חנוכה שמח - עד הניצחון, עד הסוף". 

15:20 - צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב וטנקים של צה"ל תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה. בנוסף, בצה"ל עדכנו על ההתרעות שהופעלו בצפון מוקדם יותר כי זוהו כמה שיגורים שנפלו בשטח לבנון.

15:09 - חיזבאללה קיבל אחריות לשלוש תקיפות היום בגבול לבנון

14:49 - הבית הלבן: ממשיכים להפעיל מאמצים לשחרור החטופים

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בארה"ב, בראיון ל-CNN: "ממשיכים להפעיל מאמצים כדי להחזיר את החטופים הביתה, הנשיא מחויב לכך, וזה המסר שיעביר היום למשפחות החטופים".

על הדיווח שצה"ל השתמש בחימוש זרחן לבן בדרום לבנון, אמר קירבי: "עוד בודקים את הדיווחים, יש לנשק הזה שימושים טקטיים לגיטימיים, בדקתי - ולא סיפקנו להם פצצות זרחן לבן לאחר 7 באוקטובר".

14:15 - דיווח: ממשל ביידן לא מתכוון להציב כעת תנאים לסיוע לישראל

מקורות אמריקאים סיפרו לרשת CNN כי ממשל ביידן לא מתכוון בשלב זה להציב תנאים לסיוע הביטחוני לישראל, למרות ריבוי קולות מצד גורמים במפלגה הדמוקרטית וארגוני זכויות אדם, שטוענים כי ישראל לא עושה מספיק כדי למנוע הרג אזרחים ברצועה.

כזכור, אתמול אמר הנשיא ג'ו ביידן כי "ישראל מתחילה לאבד את התמיכה בעולם בשל ההפצצות חסרות ההבחנה שלה".

14:01 - התרעות הופעלו בראש הנקרה

לראשונה מאז אתמול בערב - אזעקות נשמעו בגבול לבנון, באזור ראש הנקרה שבמועצה האזורית מטה אשר. זוהו כמה שיגורים - צה"ל משיב אש ארטילרית. במקביל, צה"ל תקף בדרום לבנון עוד לפני השיגורים. בלבנון מדווחים על סדרת תקיפות גדולה יחסית בכמה כפרים במקביל.

13:30 - צה"ל, שב"כ ומג"ב איתרו פירים תת-קרקעיים בפעילות בג'נין

דובר צה"ל עדכן כי לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים במשך כ-30 שעות ברציפות במחנה הפליטים ג'נין. יותר מ-400 מבנים נסרקו, מאות חשודים עוכבו, והוחרמו נשקים ותחמושת רבים, ובנוסף הושמדו מטענים ותשתיות טרור רבים. 17 פעילי טרור נעצרו, מתוכם שבעה משויכים לארגון הטרור חמאס. ארבעה לוחמי צה"ל נפצעו קל מפגיעת רסיסים כתוצאה מפיצוצים מבוקרים וירי כוחותינו.

כוחות הביטחון החרימו אמצעי לחימה רבים, השמידו שש מעבדות לייצור מטענים, מספר פירים תת-קרקעיים שאותו במרחב מחנה הפליטים ג'נין, ארבעה חמ"לי תצפית ומטענים רבים. הפעילות נמשכת גם בשעה זו.

בנוסף, כוחות הביטחון פעלו גם במחנה הפליטים אל-עמרי שבחטמ"ר בנימין והחרימו נשק רב. פעילות מבצעית נוספת בוצעה באזור הערים חברון וקלקיליה וגם באזור הכפר תורמוסעייא. 

12:22 - התרעת צבע אדום הופעלה בכיסופים שבעוטף עזה

12:13 - התרעת צבע אדום הופעלה בנחל עוז שבעוטף עזה

12:06 - האו"ם: "מערכת הבריאות בעזה קרסה"

לין הייסטינגס, מתאמת הסיוע ההומניטרי של האו"ם באזור, טוענת: "מערכת הבריאות בעזה קרסה" - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. 

11:49 - דובר צה"ל חושף תיעוד מפעילות לוחמי חטיבת גולני בסג'עייה

צה"ל פרסם תיעוד של לוחמי גולני בקרבות בקסבה של שכונת סג'עייה ברצועת עזה, שעות לאחר ההודעה על מותם של קציני ולוחמי החטיבה. מפקד אוגדה 36' תא"ל דדו בר-כליפא' אמר למפקדי החטיבה: "גולני כמו גולני, מפקדים מלפנים - מסתערים ולא משאירים אף אחד מאחור". 

במסגרת ההתקפה נתקלו לוחמי צוות הקרב החטיבתי במחבלים אשר יידו מטענים לעבר הכוח וביצעו לעברם ירי מתוך מבנה מגורים שבתוכו תת-קרקע. המפקדים בשטח הפגינו אומץ-לב וקור-רוח, פיקדו מלפנים וקפצו לסייע ולחלץ לאחור את הלוחמים הפצועים. 

11:21 - צבע אדום בשדות נגב

התרעות צבע אדום הופעלו ביישובים זמרת, שובה, סעד ותקומה.

10:50 - חיזבאללה הודיע על הרוג נוסף מאש צה"ל

חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף שחוסל מאש צה"ל. בכך, ארגון הטרור הצהיר על 101 הרוגים משורותיו מאז תחילת המלחמה, אולם על-פי ההערכות המספר גבוה יותר. 

10:30 - דיווח: החות'ים שיגרו טילים לעבר ספינה מסחרית בים סוף

סוכנות הידיעות AP מדווחת מפי גורמים רשמיים בארה"ב כי החות'ים בתימן שיגרו שני טילים לעבר ספינה מסחרית במצר באב אל-מנדב בים סוף, אך פספסו ולא פגעו במטרה.

מוקדם יותר דיווח מרכז הסחר הימי של בריטניה (UKMTO) על תקרית במרחק של כ-50 מיילים ימיים מנמל חודידה שבשליטת החות'ים.

בנוסף לשיגור הטילים, ספינת מלחמה אמריקאית יירטה בתקרית מל"ט ששוגר על-ידי החות'ים. הספינה שהותקפה היא המכלית Ardmore Encounter הנושאת את דגל איי מרשל שיצאה מהודו. מטעם הספינה נמסר כי היא לא נפגעה, ולא בוצעה פשיטה על סיפונה. איש מאנשי הצוות שלה, שחלקם חמושים, לא נפגע. 

10:20 - התרעת צבע אדום הופעלה בקיבוץ ניר עוז שבעוטף עזה

9:30 - הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמי צה"ל נוספים שנפלו בקרב בצפון הרצועה

צה"ל התיר לפרסום שמותיהם של שני לוחמים נוספים שנפלו אתמול בקרב בסג'עייה שבצפון רצועת עזה: אל"מ יצחק בן בשט, בן 44 משדה יעקב, מפקד חפ"ק מח"ט גולני; וסמל ערן אלוני, בן 19 מאופקים, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני.

מוקדם יותר הבוקר הותרו לפרסום שמותיהם של שמונה לוחמי צה"ל שנפלו אתמול בקרבות: 
סא"ל תומר גרינברג, בן 35 מאלמוג, מפקד גדוד 13, חטיבת גולני.
רס"ן רועי מלדס, בן 23 מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13, חטיבת גולני.
רס"ן משה אברהם בר-און, בן 23 מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51, חטיבת גולני.
סמל אחיה דסקל, בן 19 מחיפה, לוחם בגדוד 51,  חטיבת גולני.
סרן ליאל חיו, בן 22 משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51, חטיבת גולני.
רס"ן בן שלי, בן 26 מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד.
סמ"ר אוריה יעקב, בן 19 מאשקלון, לוחם בגדוד 614 בבית הספר להנדסה קרבית.
רס"ל רום הכט, בן 20 מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). 

9:26 - תקרית ימית באוקיאנוס ההודי, דרומית לנמל בעומאן

תקרית ימית התרחשה היום לפני שעות ספורות באוקיאנוס ההודי - כך עולה מהודעה של מינהל הסחר הימי של בריטניה. לפי ההודעה, התקרית התרחשה כ-90 מייל ימי דרומית מנמל אל-דוקם בעומאן - שכנתה ממזרח של תימן. שעה קלה קודם לכן דווח על תקרית כ-50 מייל ימי מנמל חודיידה בתימן.

09:05 - דובר צה"ל: יותר מ-250 מטרות הותקפו ברצועת עזה ביממה האחרונה

דובר צה"ל עדכן כי יותר מ-250 מטרות הותקפו ברצועת עזה במהלך היממה האחרונה, כולל חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל. לוחמי צוות הקרב החטיבתי של ביסל"ח (בית הספר לחי"ר), בשיתוף עם לוחמי גדוד איסוף 636 של חיל הגנת הגבולות, זיהו חוליית מחבלים במרחב סג'עייה שהייתה בדרכה לשגר רקטות לעבר שטח ישראל, והלוחמים הכווינו כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל את החולייה. 

08:40 - דיווח על תקרית נוספת סמוך לחופי תימן שבשליטת החות'ים

המרכז הבריטי לסחר ימי (UKMTO) דיווח על תקרית במצר באב אל-מנדב בים סוף, כ-50 מיילים ימיים מנמל חודידה שבמערב תימן ונמצא בשליטת החות'ים נאמני איראן. לפי שעה לא נמסרו פרטים נוספים על התקרית. לפני יומיים תקפו החות'ים את מכלית הנפט STRINDA שלטענתם הייתה בדרכה לישראל. הספינה הותקפה באמצעות טיל שיוט ימי ונגרם לה נזק, אך לא היו נפגעים.

08:16 - איבריו של סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל הצילו את חייהם של 3 אנשים

המרכז הלאומי להשתלות עדכן כי הצוער המצטיין בקורס הקצינים שלחם ב-669 ונפצע קשה ביום שישי, חתם על כרטיס אדי שבאמצעותו הביע את רצונו לתרום את איבריו לאחר מותו. על אף מאמצי הרופאים להצילו, נקבע אצלו מוות מוחי, ומשפחתו אישרה להנציל את איבריו. לבו של סגן איתן ז"ל הושתל בבן 56 בשיבא, ריאותיו בבן 36 בבלינסון, והכבד בבן 70 באיכילוב. 

06:55 - בנוסף ל-8 הלוחמים שנהרגו בקרב ברצועה - 4 פצועים קשה

בצה"ל מעדכנים כי בקרב אמש בעזה, שבו נפלו לוחמי חטיבת גולני, נפצע קשה לוחם נוסף מגדוד 51. כמו כן, בקרב שבו נפל סמ"ר אוריה יעקב ז"ל, נפצעו קשה שני לוחמים: האחד מגדוד 614 והשני לוחם תיעוד מבצעי של מערך דובר צה"ל. בנוסף, נפצע קשה לוחם גדוד 605 של חיל ההנדסה הקרבית בקרב בצפון הרצועה. 

06:00 - הותרו לפרסום שמותיהם של 8 חללי צה"ל נוספים שנהרגו אתמול בקרבות ברצועה - בהם מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני

סא"ל תומר גרינברג, בן 35 מאלמוג, מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני.
רס"ן רועי מלדסי
, בן 23 מעפולה, מפקד פלוגה בגדוד 13 של חטיבת גולני.
רס"ן משה אברהם בר-און
, בן 23, מרעננה, מפקד פלוגה בגדוד 51 של חטיבת גולני.
סמל אחיה דסקל
, בן 19 מחיפה, לוחם בגדוד 51 של חטיבת גולני.
סרן ליאל חיו
, בן 22 משוהם, מפקד מחלקה בגדוד 51 של חטיבת גולני.
רס"ן בן שלי
, בן 26 מקדרון, מפקד פלגת לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669).
רס"ל רום הכט
, בן 20 מגבעתיים, לוחם ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). 
סמ"ר אוריה יעקב
, בן 19 מאשקלון, לוחם בגדוד 614 בבית הספר להנדסה קרבית. 

05:32 - ב"ניו יורק טיימס" טוענים: "החות'ים צוברים פופולריות במזרח התיכון ומרחיבים את כוחם בבית"

ב"ניו יורק טיימס" סיקרו בהרחבה את פעילות החות'ים במזרח התיכון - הן בירי הטילים לעבר ישראל והן בפגיעה בספינות ששטות בים האדום. לטענת האנליסטים של העיתון האמריקאי, החות'ים צוברת פופולריות ברחבי המזרח התיכון בשל התקיפות נגד ישראל, ובכך הם בונים כוח אזורי שעתיד לסייע להם בהרחבת יכולותיהם בתימן.

03:22 - על רקע דרישת האו"ם: הפגנה פרו-פלסטינית מחוץ לבנייני ה"ניו יורק טיימס" וסטארבקס

עשרות פרו-פלסטינים התאספו הלילה מחוץ למשרדי ה"ניו יורק טיימס" ולסניף סטארבקס הסמוך, במחאה על כך שהחברות לא עומדות באופן חד-משמעי לצד העם הפלסטיני. המפגינים מניפים דגלי פלסטין, צועקים "לשחרר את פלסטין" וקוראים לעולם לתמוך בהפסקת האש בעזה - בהתאם לדרישת האו"ם . 

02:05 - דיווח ב"גרדיאן": הפצצה אווירית ברפיח - מהכבדות ביותר מתחילת המלחמה

בסוכנות הידיעות הבריטית מדווחים על כי חיל האוויר תקף במהלך הלילה מבנים ברפיח. לפי הדיווחים, מדובר באחת ההפצצות הכבדות ביותר שנראו באזור בימים האחרונים. "בלילה אנחנו לא יכולים לישון בגלל ההפצצות", סיפר אחד התושבים ל"גרדיאן".

01:10 - חמאס מברך על דרישת האו"ם להפסקת אש: "המלחמה היא רצח עם וטיהור אתני"

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזאת א-רישק, בירך על דרישת האו"ם להפסקת אש הומניטרית מיידית. בכיר החמאס הפציר בקהילה הבינלאומית להמשיך בלחץ על ישראל ולדרוש ממנה לציית להחלטת האו"ם. בהצהרה קצרה שנתן, גינה את מתקפות צה"ל ברצועה וטען כי "המלחמה היא רצח העם וטיהור אתני נגד העם הפלסטיני".

00:35 - ביידן: "לפי ההערכות, אין בני ערובה במנהרות שהוצפו"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ענה לשאלת הכתבים בנוגע לדיווחים על הצפת מנהרות חמאס במי ים. הנשיא הדגיש כי "ההנחה היא שבמנהרות שהוצפו לא הוחזקו בני ערובה, אך עדיין אין לקבוע זאת כעובדה".

עוד אמר ביידן כי יש "לתמוך בישראל אל מול חוסר האנושיות של חמאס", וציין כי יועצו לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, יבקר בארץ וידגיש את מחויבות ארה"ב לישראל. לצד זאת, ביידן עמד על הצורך הגן על חיי האזרחים בעזה, לצד המשך מיטוט חמאס.

00:10 - צה"ל מאשר: השלמנו שורת תקיפות בסוריה ובלבנון

בצל הירי הכבד לאורך היום לצפון, טנקים וכלי טיס של חיל האוויר תקפו שורת תשתיות ועמדה צבאית של צבא סוריה. בנוסף, מטוס קרב תקפו הלילה תשתית צבאית ועמדת משגר של חיזבאללה בלבנון.

23:33 - דיווח: ישראל עדכנה את ארה"ב על "הצפה מוגבלת" של מנהרות טרור

לפי דיווח ב-CNN, בישראל עדכנה את ארה"ב כי החלה לבחון אפשרות להצפה "מוגבלת" של חלק ממנהרות הטרור של חמאס ברצועת עזה במי ים. זאת כדי לראות אם בסופו של יום המהלך יוביל לפגיעה משמעותית במערכת המנהור של חמאס.

23:27 - העצרת הכללית של האו"ם קראה להפסקת אש הומניטרית בעזה

הצעת ההחלטה לקריאה להפסקת אש הומניטרית מיידית ברצועת עזה אושרה בעצרת הכללית של האו"ם. 153 מדינות תמכו, 10 התנגדו, ו-23 נמנעו. להחלטה אין משמעות מעשית, וההצבעה התקיימה אחרי שארה"ב הטילה וטו במועצת הביטחון והפילה את ההצעה. חמאס בירך על הצהרת האו"ם ודרש מהארגון להפציר בישראל ליישם את ההסכם.

23:11 - ארדן הציג באו"ם את מספר הטלפון של משרדי חמאס ברצועה: "להפסקת אש דברו עם סינוואר"

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הציג מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם את מספר הטלפון של משרדי חמאס ברצועת עזה, ואמר: "להפסקת אש תבקשו לדבר עם יחיא סינוואר".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12