ישראל במלחמה | סיקור שוטף

193 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועת עזה

צה"ל והשב"כ הפיצו תיעוד של חיסול מחבלים במנהרה בעזה: "יש לנו שיטות לחימה חדשות" • המתיחות בים האדום: החות'ים טוענים שפגעו בספינה שהייתה בדרך לישראל • גנץ בביקורת על נתניהו: "צריך להגיד מה כן יהיה ביום שאחרי" • שמונה לוחמים נפצעו קשה בפעילות ברצועה, הם פונו לקבלת טיפול רפואי • עדכונים שוטפים

משאיות עם ציוד הומניטרי נכנסות לעזה / צילום: ap, Fatima Shbair
משאיות עם ציוד הומניטרי נכנסות לעזה / צילום: ap, Fatima Shbair

עדכונים שוטפים

23:01 - ביידן: "אני רוצה שישראל תתמקד בשמירה על חיי אדם בעזה"

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשאל אם הוא רוצה שישראל תצמצם את התקיפות בעזה עד סוף השנה, והשיב כי הוא רוצה שישראל תתמקד בהצלת חיי אזרחים. הוא הבהיר: "הם לא צריכים להפסיק לרדוף אחרי חמאס אלא להיות זהירים יותר".

22:45 - צבא ירדן הצניח ציוד רפואי בעזה

בפעם החמישית: צבא ירדן הצניח הערב ציוד לבית החולים השדה הירדני שפועל בדרום הרצועה. הפעם הנסיכה סלמה, בתו של מלך ירדן עבדאללה השני, השתתפה בפעילות.

22:20 - כמעט 20 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו לרצועה

193 משאיות של סיוע הומניטרי נכנסו היום לרצועת עזה דרך מעבר רפיח. הן כוללות מזון, מים, ציוד רפואי וציוד מחסה.

21:56 - החות'ים תקפו ספינה נוספת בים האדום

החות'ים טוענים שתקפו ספינה של חברת "MAERSK" שהייתה בדרכה לשיראל. לפי הודעת הארגון, הם פגעו בספינה באמצעות שימוש בכטב"ם, לאחר שלא נענתה לקריאות כוחות חיל הים התימנים.

21:50 - נתניהו נפגש נשיאת הצלב האדום

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיאת הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום מיריאנה ספולאריץ', בקריה בתל אביב. "יש לכם כל דרך, כל זכות וכל ציפייה להפעיל לחץ ציבורי על החמאס", אמר נתניהו לספולאריץ'. ראש הממשלה תיאר בפניה את הזוועות שביצע חמאס בשבת השחורה וסיפר ל על התנאים הבלתי-אנושיים בהם מוחזקים החטופים.

"הם עושים משהו בלתי ייאמן", האשים נתניהו, "הם לקחו כבני ערובה תינוקות, ילדים, נשים, משתתפי פסטיבל וזקנים, אחרי שירו במאות אנשים ורצחו יותר מ-1,200 אזרחים".

21:41 - חיזבאללה הודיע על מחבל נוסף משורותיו שחוסל. מתחילת המלחמה נהרגו 105 מחבלים מהארגון.

21:20 - גנץ בביקורת על נתניהו: "צריך להגיד מה כן יהיה ביום שאחרי"

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ , הציג קווים מנחים ליום שאחרי הלחימה ברצועת עזה. "בלחימה הזו יהיה תהליך ארוך, קשה והכרחי, בעוצמות משתנות של ימים, חודשים ושנים", אמר בהצהרה לציבור. "התפקיד של ההנהגה הוא להגיד לציבור מה כן יהיה, ולחתור לשם בצורה עניינית, ובלי לייצר מחלוקות מדומות כשחיילינו נלחמים שכם אל שכם בשדה הקרב".

לדברי גנץ, על ישראל להסיר את האיום של חמאס, לחזק את הקשר עם מדינות ערב המתונות ולבנות מציאות אחרת שתכלול גם מסגרת לפתרון בעזה. גנץ הבהיר: "נעצב שליטה ביטחונית מלאה על המרחב, כולל תפיסת שטח שתאפשר את המשך המאמץ המבצעי. ישראל תשלוט ביטחונית, תשמור על חופש פעולה, ותממש אותו בכל השטח".

גנץ הוסיף: "לצערי, גם בימים האלו, יש מי שעוסק ביצירת מחלוקות מדומות בעם ובפגיעה ביחסים החשובים עם ארצות הברית. אנחנו לא ננהג כך בזמן מלחמה".

21:05 דיווח: ארה"ב רוצה שהתמרון הקרקעי יסתיים עד סוף השנה

הניו יורק טיימס: ארה"ב אמרה לישראל שהיא רוצה לראות את סיום התמרון הקרקעי ברצועת עזה עד סוף השנה. לפי הדיווח, האמריקנים מעוניינים שאחרי סיום התמרון הפעולות ברצועה יהיו ממוקדות, על ידי יחידות עילית מיוחדות, שייכנסו וייצאו ממרכזי אוכלוסייה ברצועה עם משימה עיקרית של חילוץ חטופים וחיסול בכירי חמאס.

בבית הלבן עדכנו הערב כי היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב שמבקר בישראל, ג'ייק סאליבן, שוחח עם גורמים ישראלים לגבי מעבר אפשרי מפעילות בעצימות גבוהה לפעילות בעצימות נמוכה.

21:00 - אחרי שעות של שקט: אזעקות באופקים ובסביבה

20:52 - נשיא טורקיה ארדואן שוחח עם נשיא ארה"ב ביידן

במהלך השיחה בין המנהיגים ארדואן טען כי המשך ההתקפות הישראליות בעזה יובילו ל"השלכות שליליות על העולם". ארדואן אמר לנשיא ביידן: "לארה"ב יש אחריות היסטורית להבטיח הפסקת אש מתמשכת ומיידית בעזה".

20:31 - צה"ל תקף מטרות בלבנון

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר תשתית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים בשטח לבנון.

20:27 - דובר צה"ל: "המחבלים לא יהיו מוגנים מתחת לאדמה"

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס בהצהרה היומית לתקשורת למבצע לחיסול המחבלים במנהרות שבוצע בימים האחרונים. "זיהינו אותם במצלמה וחיסלנו מספר מחבלים", אמר הגרי. "מחבלי חמאס ובכיריו בוחרים להתחבר מתחת לקרקע". הגרי הסביר כי יש לצה"ל שיטות לחימה חדשות: "אנחנו נטמין מטענים ונמתין לרגע המתאים. המחבלים לא יהיו מוגנים מתחת לאדמה".

הגרי התייחס גם לתיעוד החיילים במסגד בג'נין, שכרזו ממנו "שמע ישראל" וריססו "באנו לאכול חומוס". "לוחמי צה"ל נדרשים לפעול במקצועיות על פי רוח צה"ל וערכיו", הבהיר הגרי, "כך עושים הרוב המכריע של הלוחמים. מי שלא יפעל על פי ערכי צה"ל יינקטו נגד צעדים".

20:10 - פגישת הקבינט עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית

הדיון של קבינט המלחמה עסק בין היתר במצב בגבול הצפון, והישראלים הבהירו ליועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן: "בהיעדר פתרון מדיני - אנחנו מוכנים למערכה צבאית בצפון". הרמטכ"ל הרצי הלוי הציג לסאליבן סרטונים של אימוני כוחות רדואן בלבנון. "כפי שאתה רואה, רדואן זה פי כמה וכמה מהנוח'בה של חמאס", אמר הלוי לסאליבן.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הסביר בדיון שיש צורך בפתרון מדיני והבהיר: "אנחנו על אותו הדף איתכם בנושא הזה. מבינים שאתם לא יכולים לחזור למצב של 6 באוקטובר".

20:10 - פגישת הקבינט עם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית

הדיון של קבינט המלחמה עסק בין היתר במצב בגבול הצפון, והישראלים הבהירו ליועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן: "בהיעדר פתרון מדיני - אנחנו מוכנים למערכה צבאית בצפון". הרמטכ"ל הרצי הלוי הציג לסאליבן סרטונים של אימוני כוחות רדואן בלבנון. "כפי שאתה רואה, רדואן זה פי כמה וכמה מהנוח'בה של חמאס", אמר הלוי לסאליבן.

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב הסביר בדיון שיש צורך בפתרון מדיני והבהיר: "אנחנו על אותו הדף איתכם בנושא הזה. מבינים שאתם לא יכולים לחזור למצב של 6 באוקטובר".

20:00 - תיעוד: חיסול מחבלי חמאס בתוך מנהרת טרור

צה"ל ושב"כ חשפו תיעוד ממבצע שהתקיים בימים האחרונים, בו חיסלו כוחות צה"ל מחבלים בתת-קרקע באחת המנהרות המשמעותיות של חמאס. המנהרה נחשפה על ידי החטיבה הצפונית של אוגדת עזה בשיתוף שב״כ. המחבלים זוהו וחוסלו ע"י לוחמי יחידת יהל״ם באמצעים מגוונים.

19:30 - הרמטכ"ל ללוחמים בסג'עיה: "תמשיכו לפעול בנחישות, שנוכל להחזיר את התושבים לביטחון גדול"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב בסג'עייה עם מפקד אוגדה 36 ומפקד אוגדת גולני, אחרי הקרב הקשה במקום. הלוי דיבר עם החיילים על פיקוד ומנהיגות: "את העיקרון הזה המפקדים מימשו בצורה שהיא ראויה להערכה רבה מאוד".

הלוי אמר ללוחמים: "אתם נלחמים עכשיו, בסג'עייה, בזיתון, קרבות קשים בשטח צפוף. מאחור נמצאים נחל עוז, וכפר עזה. אלה מקומות שחטפו התקפות קשות ואנחנו צריכים, כמו שאתם עושים, לפעול באופן נחוש ויסודי כדי שאנחנו נוכל להחזיר את נחל עוז וכפר עזה לביטחון מאוד גדול".

19:20 - קבינט המלחמה נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן

ראש הממשלה נתניהו וחברי הקבינט לניהול המלחמה נפגשו עם סאליבן בקריה בתל אביב. נתניהו והיועץ לביטחון לאומי הדגישו את מחויבותם להביא לשחרור כל החטופים בעזה, ובמהלך הפגישה דנו הצדדים בהמשך הלחימה והשגת המטרות המשותפות: חיסול חמאס, שחרור כל החטופים וסיום שלטון חמאס בעזה.

בנוסף, במהלך הדיון עסקו הנוכחים גם בסיוע ההומניטרי לעזה ובאיומים של חיזבאללה מצפון והחות'ים מדרום. נתניהו חזר ואמר כי ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני.

מהצד הישראלי השתתפו בדיון שר הביטחון יואב גלנט, השר בני גנץ, ח״כ אריה דרעי, ראש המל״ל צחי הנגבי, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, הרמטכ״ל הרצי הלוי, המזכיר הצבאי של רה״מ אלוף אבי גיל, היועץ המדיני אופיר פלק ושגריר ישראל בארה״ב מייק הרצוג.

מהצד האמריקאי השתתפו, בין היתר, השליח המיוחד של נשיא ארה״ב למזרח התיכון ברט מקגורק, השליח המיוחד לעניינים הומניטריים דיוויד סאטרפילד וסגנית שגריר ארה״ב בישראל.

18:45 - השמדת פירים תת-קרקעיים וחיסול מחבלים: הושלם המבצע בג'נין

לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב השלימו מבצע נרחב לסיכול טרור במחנה הפליטים ובעיר ג'נין. הכוחות פעלו במשך 60 שעות בג'נין והגיעו למאות מבנים. הם עיכבו לתחקור חשודים שמתוכם נעצרו 60 מבוקשים. בנוסף, הכוחות איתרו והחרימו יותר מ-50 נשקים מסוגים שונים, מאות מטענים וכספי טרור.

במהלך הפעילות הכוחות איתרו מעל עשרה פירים תת-קרקעיים, שבע מעבדות מטענים וחמישה חמ"לי תצפיות שנועדו למעקב אחר הכוחות. במהלך המבצע כלי טיס של חיל האוויר תקף שתי חוליות מחבלים שהשליכו מטענים וירו לעבר הכוחות, כלי הטיס חיסלו שבעה מחבלים ונפצעו נוספים. בכל המבצע חוסלו מעל עשרה מחבלים.

במהלך הפעילות שבעה לוחמי צה״ל וקצין נפצעו באורח קל. הם טופלו בשטח ופונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים.

18:40 - בדנמרק מדווחים: אין קשר בין חוליית הטרור שנעצרה במדינה ובין חוליית חמאס שנעצרה בגרמניה

18:25 - מג"ד בא"ח גולני נפצע בינוני ברצועת עזה

סא"ל שחר נפצע בינוני בקרב בצפון הרצועה. שחר נכנס למלא את תפקידו של מג"ד 12 שנפצע בשטח הארץ בתחילת הלחימה. מג"ד בא"ח גולני נפגע באירוע בו חמישה לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה מפיצוץ מטען.

18:21 - רימון קירשט במסר ראשון מאז השחרור מהשבי

רימון קירשט שהוחזקה יותר מ-50 ימים בשבי החמאס קוראת להחזיר את בעלה. "אחרי 53 ימים בשבי יצאתי החוצה", אמרה. "בעלי יגב עדיין בעזה - תחזירו אותו הביתה עכשיו".

18:15 - סיכול איומים וסיוע אווירי בזמן אמת: פעילות היחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר

יותר מ-500 תקיפות באמצעות מטוסי קרב, מסוקי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק בוצעו על ידי היחידה לשיתוף פעולה של חיל האוויר. הכוחות הקרקעים והחיל ממשיכים בשיתוף הפעולה בלחימה ברצועת עזה, תוך הכוונה מודיעינית שוטפת.

היחידה לשיתוף פעולה מובילה את הקשר בין כוחות היבשה והאוויר ומאפשרת חיסול חוליות מחבלים מהאוויר והשמדת אמצעי תצפית, מחסני אמצעי לחימה ופירי מנהרות.

17:58 - שמונה לוחמים נפצעו קשה בפעילות ברצועת עזה

דובר צה"ל התיר לפרסם כי שמונה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות ברצועת עזה. שבעה מהפצועים - בלחימה בדרום הרצועה, לוחם נוסף נפצע בקרב בצפון הרצועה. הפצועים הם ארבעה לוחמים מגדוד ההנדסה 603, לוחם מגדוד 12, שני לוחמים מיחידת מגלן וקצין בגדוד 82.

כל הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים, משפחותיהם עודכנו.

17:48 - שירותי התקשורת בעזה נותקו

חברות התקשורת הפלסטיניות, פאלטל וג'וואל, עדכנו כי שירותי האינטרנט מנותקים לחלוטין ברצועת עזה.

17:36 - הרשויות בגרמניה: ארבעה חברי חמאס נעצרו

לפי תובע המדינה הגרמני שלושה חברי חמאס נעצרו בברלין, אחד נעצר בהולנד. לדבריו, החשודים תכננו להביא נשק לברלין ולבצע פיגוע באתרים יהודים. התובע הבהיר: "עלינו לעשות הכל כדי להבטיח שיהודים לא יחששו לשלומם בארצנו".

מוקדם יותר היום בדנמרק נעצרו שלושה חברי חמאס נוספים.

17:25 - משפחות החטופים יבקשו להיפגש עם ראש המוסד

מנהל מטה משפחות החטופים, רונן צור: "מטה משפחות החטופים צפוי לבקש פגישה עם ראש המוסד דדי ברנע והאלוף במילואים ניצן אלון".

17:15 - נשיאת הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום נפגשה עם משפחות החטופים

מיריאנה ספולאריץ', נשיאת הוועד הבין-לאומי של הצלב האדום, הגיעה היום לישראל כדי לדון ב"צרכים הומניטריים ובגישה לאנשים המושפעים מהסכסוך, ובייחוד מי שמוחזקים כבני ערובה". ספולאריץ' נפגשה עם שר החוץ אלי כהן ונציגי משפחות החטופים, ושמעה את מצוקתם. היא צפויה להיפגש עם משפחות חטופים נוספות ולבקר בגדה המערבית.

17:05 - דיווח: כבר כמה ימים מתנהל מו"מ לעסקת חטופים חדשה

מקורות לאל-ערבי אל-ג'דיד הפרו-קטרי: כבר כמה ימים מתנהל שיח לעסקת חטופים חדשה בין ישראל לחמאס. לפי הדיווח, יש רצון והצעות ישראליות שמוצגות בפני המתווכים ומתנהלים מגעים כדי להשיב את צוותי המו"מ לדוחה.

לטענת המקורות, ישראל הדליפה את הידיעה על הצפת מנהרות חמאס כדי להפעיל לחץ על ארגון הטרור.

16:58 - דיווח באל-ג'זירה: החות'ים אילצו ספינת מכולות שהייתה בדרכה לישראל לשנות את נתיב השיט שלה והיא בדרכה לחופי תימן.

16:46 - מהבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות לשלוש תקיפות נגד ישראל בגבול לבנון

16:35 - המוסד מאשר: סוכל פיגוע בדנמרק, שבעה פעילי טרור נעצרו

פעילי הטרור שנעצרו היום בדנמרק פעלו בשם ארגון הטרור חמאס, כך נמסר בהודעה של המוסד ושירות הביטחון הכללי. "בזכות חקירה מודיעינית מאומצת ומקיפה ביצעו היום גופי האכיפה בדנמרק מעצר של 7 פעילי טרור", הודיעו הארגונים, "גופי הביטחון סיכלו פיגוע שכוון להרג אזרחים חפים מפשע על אדמת אירופה". 

עוד נכתב בהודעה המשותפת: "ארגון הטרור חמאס פועל ללא הבחנה ובכל דרך להרחבת פעילותו הקטלנית לאירופה, ובכך מהווה איום על ביטחון הפנים במדינות אלו. המוסד והשב"כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו". 

16:30 - צה"ל הפיץ תיעוד מפעילות כוחות סיירת הנח"ל ברצועה

לחימה משולבת של חי"ר, שריון ותקיפה מהאוויר: צה"ל פרסם תיעוד מהלחימה של לוחמי סיירת הנח"ל במחנה הפליטים ג'באליה. במהלך הלחימה הכוחות חיסלו מחבלים רבים והשמידו תשתיות אויב. באחת ההתקהלויות הלוחמים נתקלו במטענים, ירי מקלעים וטילי נ״ט משני כיוונים שונים. המחבלים חוסלו מירי שבוצע על ידי הלוחמים, ומירי מדויק של טנקים מכוחות השריון תחת פיקוד הסיירת. 

באירוע נוסף בוצע ירי נ"ט לעבר הכוחות. שלושה מחבלים מחוליית הנ״ט חוסלו, וחיסול נוסף בוצע בעזרת כטמ"ם בהכוונת מכלול המבצעים של סיירת נח״ל. בשבוע החולף חוסלו עשרות רבות של מחבלים על ידי לוחמי צוות הקרב החטיבתי של נח״ל, בלחימה משולבת של שריון, חי"ר ואוויר בהכוונת כוחות הסיירת. 

16:02 - גלנט ליועץ לביטחון לאומי האמריקני: "על מנת לפרק את חמאס דרושים יותר מכמה חודשים"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם היועץ לביטחון הלאומי של ארה"ב, ג'יק סאליבן. "אנחנו מעריכים את המחויבות שלך לשחרור החטופים", אמר גלנט לסאליבן. "ארה"ב וישראל חולקות את אותם ערכים ואת אותם אינטרסים. זה לא קל לקחת דמוקרטיות למלחמה וישראל היא דמוקרטיה משגשגת. כאשר אנחנו נכנסים למלחמה אנחנו ננצח כי אנחנו נאבקים על הערכים הנכונים".  

מוקדם יותר נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סאליבן, ובהמשך היום תתקיים פגישה משותפת של היועץ לביטחון לאומי עם קבינט המלחמה. 

15:54 - נתניהו נפגש עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו עם ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, בקריה בתל אביב. בפגישה לוקחים חלק גם ראש המל"ל צחי הנגבי, והשליח המיוחד של הנשיא ביידן למזרח התיכון ברט מקגורק. הבמשך תתקיים פגישה מורחבת עם חברי קבינט המלחמה.

15:10 - סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מתקפל: "חמאס לא מכירה בישראל"

מוסא אבו מרזוק, סגן רtש הלשכה המדינית של חמאס, מתקפל ומבהיר לאחר דבריו בריאיון לאל-מוניטור. "חמאס לא מכירה בישראל ולא מוותרת על אף אחת מהזכויות של העם הפלסטיני", אמר. "ההתנגדות תימשך עד לשחרור ולשיבה".

14:25 - דנמרק: סוכל פיגוע נגד יעדים ישראליים ויהודיים

משטרת דנמרק הודיעה כי שלושה בני אדם נעצרו בחשד לתכנון פיגוע נגד יעדים ישראליים ויהודיים. בדנמרק עדיין מחפשים אחר חשודים, ובחקירה עלה כי רשת אנשים שלהם קשרים לאנשים בחו"ל, תכננה מתקפת טרור. "שלושת העצורים יואשמו בטרור, ואין בכוונת המשטרה לשנות את רמת איום הטרור במדינה", דווח בדנמרק. עוד טענה המשטרה הדנית כי אדם אחד נעצר בהולנד והוסיפה: "תהיה נוכחות משטרתית גדולה יותר, במיוחד באזור קופנהגן ואזורים יהודיים".

14:07 - אזעקות בקריית שמונה, במנרה וביישובים נוספים

אזעקות הופעלו בקו העימות בצפון. לפחות שני בומים נשמעו לפני שהופעלו ההתרעות.

13:50 - אזעקות הופעלו ביישובים בעוטף עזה

13:40 - בצל המלחמה: הכנסת אישרה את חוקי התקציב

הכנסת ה-25 אישרה את שלושת חוקי התקציב: התקציב הנוסף לשנת 2023, תיקון חוק יסוד: משק המדינה, והצעת חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאות התקציביות. השרה גילה גמליאל נעדרה, יו"ר ועדת החוץ והביטחון אדלשטיין טען כי הצביע בטעות בעד וביקש לשנות את הצבעתו לנמנע. שר האוצר סמוטריץ' בירך: "זה תקציב מלחמה - תקציב טוב שנצרך בעת הזו שמעניק מרווח נשימה".

13:23 - צה"ל הפיץ "מחירון" למידע על ראשי חמאס

בכרוזים שהופצו ברצועת עזה צה"ל הציע כסף תמורת מידע על ראשי חמאס. עבור מידע על יחיא סינוואר - 400 אלף דולר, עבור אחיו - מחמד סינוואר, 300 אלף דולר, עבור ראפע סלאמה - 200 אלף דולר, ועבור מחמד דף - 100 אלף דולר.

13:00 - יוצאים מבית החולים עם נשקים: עשרות מחבלים נעצרו

לוחמי צה"ל מצוות קרב חטיבה 460 ולוחמי השב"כ עצרו עשרות פעילי טרור שיצאו מבית החולים כאמל אדואן שבצפון ברצועת עזה ולקחו אותם להמשך חקירה של השב"כ ויחידה 504 באגף המודיעין. במהלך הפעילות במרחב בית החולים, חיסלו הלוחמים כמה מחבלים בהיתקלויות.

מחבלי חמאס נכנעים מחוץ לבית החולים בעזה, היום (ה') / צילום: דובר צה''ל
 מחבלי חמאס נכנעים מחוץ לבית החולים בעזה, היום (ה') / צילום: דובר צה''ל

12:21 - זוהה שיגור מלבנון לשומרה, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף כמה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון". בנוסף הודיעו בצה"ל כי זוהה שיגור אחד מלבנון לעבר מרחב שומרה.

12:15: שר החוץ של בריטניה: "מתנחלים קיצוניים מערערים על הביטחון, אנחנו אוסרים את כניסתם של האחראים לאלימות לבריטניה"

דיוויד קמרון, שר החוץ של בריטניה: "באמצעות הרג של אזרחים פלסטינים, מתנחלים קיצוניים מערערים את הביטחון ואת היציבות של ישראלים ופלסטינים כאחד. ישראל חייבת לנקוט פעולה חזקה יותר כדי להפסיק את אלימות המתנחלים, ולחייב את העבריינים לנהוג באחריות. אנחנו אוסרים על האחראים לאלימות של מתנחלים קיצוניים להיכנס לבריטניה, כדי לוודא שהמדינה שלנו לא תוכל להיות בית לאנשים שמבצעים את המעשים המפחידים האלה".

10:33 - צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון, הדי פיצוצים נשמעים בגליל העליון

10:20 - בכיר בחמאס: "להכיר בישראל כמדינה"

בריאיון לאל-מוניטור, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק הציע שארגון הטרור יכבד את עמדת אש"ף של הכרה בישראל כמדינה. עוד אמר: " אנחנו מבקשים להיות חלק מאש"ף, ואמרנו שנכבד את התחייבויות אש"ף. לישראלים צריכים להיות זכויותיהם 'אבל לא על חשבון אחרים".

10:00 - דיווח: ישראל פנתה למצרים בבקשה להתחיל מו"מ לעסקה להשבת חטופים

באל-ערבי אל-ג'דיד דווח כי ישראל פנתה למצרים ודרשה להתחיל משא ומתן חדש כדי להגיע להסכם חילופי שבויים שבמסגרתו יוחזרו חטופים, כולל הפסקת אש הומניטרית, ובדומה להפסקת האש הקודמת שנמשכה שבוע. על פי הדיווח, בחמאס מכחישים: "לא יהיה מו"מ לפני הפסקת אש".

9:50 - איראן מאיימת על ארה"ב

שר ההגנה האיראני, מוחמד רזא אשטיאני, איים היום בשיחה עם סוכנות ISNA כי הקואליציה המתהווה בים האדום בהובלת ארה"ב נגד החות'ים "תגרום בעיות יוצאות דופן". לדבריו, "אף אחד לא יכול לבצע מהלך כזה באזור שבו יש לנו עליונות".

09:01 - לוחמי צה"ל נלחמים בסיוע כוחות אוויר בסג'אעיה, בג'באליה ובח'אן יונס

דובר צה"ל הודיע כי צוות הקרב החטיבתי של הצנחנים חיסל ביממה האחרונה מחבלים רבים בצפון רצועת עזה. "כוח השיריון של החטיבה זיהה מחבלי חמאס מתצפתים על הכוחות, ירה לעברם וחיסל אותם. בנוסף, סרקו אתמול לוחמי צוות הקרב מתחם בית ספר ששימש כמוקד מרכזי של לחימת גדוד סג'אעיה בארגון הטרור חמאס. במתחם אותרו תשתיות ירי ונוהלה ממנו לחימה נגד כוחותינו, הלוחמים סגרו מעגל על המחבלים ולאחר מכן השמידו תשתיות טרור במתחם".

08:33 - נמשכת פעילות צה"ל בג'נין: חוסלו 7 מחבלים

פעילות כוחות הביטחון בג'נין נמשכת גם הבוקר, עם יותר מ-30 מחבלים שנעצרו ולפחות 7 מחבלים שחוסלו. בפעילות שנמשכת יותר מ-50 שעות ולמעשה עברה באורכה את מבצע "בית וגן", בוצעו שתי תקיפות אוויריות שהביאו לחיסול המחבלים. הפלסטינים מדווחים על 10 הרוגים ועל 10 פצועים לפחות.

08:05 - היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ייפגש עם קבינט המלחמה

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ק סאליבן, ייפגש עם קבינט המלחמה. בין הדברים שעל הפרק: מועד סיום הלחימה העצימה ומעבר לשלב הבא, הפעילות הישראלית אחרי ח'אן יונס, שאלת היום שאחרי המלחמה, הרחבת הסיוע ההומניטרי, הגזרה הצפונית, ומניעת "אלימות המתנחלים" (על פי האמריקנים).

07:28 - לוחמי חטיבת גבעתי פוצצו בימים האחרונים יותר מ-100 בניינים בח'אן יונס והרגו 120 מחבלים. במקביל - עשרות פעילי חמאס נכנעו או נעצרו מדי יום. כעת חיפושי כוחות הביטחון מתמקדים אחר בכירי הנהגת חמאס שלפי הערכות מסתתרים בעומק הקרקע במנהרות שנבנו לשהייה ממושכת, ובתקווה שאלה יובילו לחטופים.

06:04 - אחרי שעות של שקט: צבע אדום בסופה שבעוטף עזה

06:00 - רס"ר במילואים אלישע לוינשטרן נפל בקרבות בעזה

דובר צה"ל התיר לפרסם כי רס״ר (מיל') אלישע לוינשטרן, בן 38, מחריש, לוחם שריון בגדוד 8104, עוצבת ראם (179), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

לוינשטרן נהרג מפגיעת נ"ט בטנק בו שהה, לוחם נוסף נפצע קשה.

05:46 - לפני ביקורו בישראל בשבוע הבא - שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח הלילה עם שר הביטחון יואב גלנט

05:20 - כמעט מחצית מהפצצות שהטילה ישראל ברצועה לא מדויקות

דיווח ב-CNN: קרוב למחצית מ-29 אלף הפצצות שצה"ל הטיל מן האוויר ברצועת עזה הן פצצות "טיפשות" ולא מדויקות - מה שמגביר את הסיכון לאזרחים, כך לפי המודיעין האמריקני.

03:30 - באוסטרליה שוקלים שליחת ספנות מלחמה לים סוף

דיווח בגרדיאן: אוסטרליה שוקלת בקשה של ארה"ב לשלוח ספינת מלחמה לים סוף כחלק מהמערכה מול החות'ים בתימן. אוסטרליה היא אחת מ-39 המדינות החברות בכוח המשימה הימי הבין-לאומי למאבק בהברחות וחטיפות במי המזרח התיכון.

01:19 - היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ניהל שיחות בסעודיה כדי למנוע הסלמה בלחימה

לפי דיווח ב-CNN, ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, נפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן ובמהלך ביקורו בממלכה הוא עוסק "בשמירה על יציבות באזור, כולל במאמצים להרתעת החות'ים בים האדום". לפי הדיווח, הבכיר האמריקני דן גם בנורמליזציה בין ישראל לסעודיה.

00:15 - כלי טיס תקף חוליית מחבלים בג'נין

מקורות פלסטיניים: בפעם השנייה במבצע הנוכחי - כלי טיס תקף מהאוויר חוליית מחבלים בג'נין, לאחר שהיא השליכה מטענים. דווח כי כמה מחבלים נפגעו. כוחות צה"ל פועלים באזור ג'נין כבר יותר מ-40 שעות.

23:00 - קיבוץ נחל עוז הודיע כי ג'ושוע לואיטו מולל מטנזניה שנחטף לעזה - נרצח בשבי חמאס

ג'ושוע לואיטו מולל, סטודנט לחקלאות בן 21 מטנזניה שנחטף מניר עוז, נרצח בשבי. מהמוקד לפליטים ולמהגרים נמסר: "ג'ושוע לואיטו מולל, סטודנט צעיר לחקלאות בן 21, הגיע לישראל שבועיים לפני מתקפת חמאס ב-7.10, ועבד ברפת בנחל עוז. הערב התבשר אביו כי ג'ושוע נרצח וגופתו מוחזקת בידי החמאס".

22:10 - במהלך השבעה על בנו שנפל בעזה: השר גדי איזנקוט משתתף בקבינט המלחמה

22:05 - בבית הלבן, בשולחן עם הנשיא: ביידן העלה תמונה מפגישתו עם נציגי משפחות החטופים

קרובי המשפחה של החטופים האמריקנים שנכחו בשיחה עם ביידן סיפרו כי הפגישה נמשכה כשעתיים, וכי הנשיא עמד עם כל משפחה בנפרד ושמע מהם על יקיריהם, "הוא הכיר את הסיפורים ואת הפרטים". עוד אמרו "הוא עודד אותנו ונתן מקום לתקווה. לא ניכנס לכל הפרטים שמסר אבל ממש נתן להבין שיש תקווה ואמר שזה בראש סדר העדיפויות שלו".

21:20 - הגרי עונה על הביקורת אחרי הקרב בסג'עייה: אין שינוי במדיניות האש, לפני כל כניסה למרחב חיל האוויר תוקף

בהצהרה היומית של דובר צה"ל התייחס לטענות אחרי הקרב בסג'עייה: "אין שינוי במדיניות האש. הכוחות נכנסו בליווי 20 כלי טיס של חיל האוויר שחיפו עליהם מלמעלה, ובסיוע של 669 שהסתערו על המבנה כדי לחלץ אותם תחת אש כבדה". הגרי הוסיף: "היום זה לא רק גולני שלי, זה גולני של כולנו, של עם שלם. נפילת המפקדים הבכירים היא עדות לגבורת לוחמינו".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12