סולאראדג' מתאוששת, קוגנייט עברה לרווח: מאירועי הסופ"ש של הישראליות בוול סטריט

מדור חדש של גלובס יסקור מדי שבוע מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • ההנפקה הפרטית של תאת טכנולוגיות • סולאראדג' זינקה ב-25% בשבוע • מניית קוגנייט טיפסה בשיעור תלת-ספרתי

צבי לנדו, יגאל זמיר, אלעד שרון / צילום: איל יצהר, באדיבות החברה
צבי לנדו, יגאל זמיר, אלעד שרון / צילום: איל יצהר, באדיבות החברה

שני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר הסתיימו ללא שינויים גדולים במדדים המובילים. מדד דאו ג'ונס עלה במצטבר ב-0.6% בימים חמישי ושישי, מדד נאסד"ק עלה ב-0.5% ומדד S&P 500 הסתפק בעלייה צנועה של 0.3%. מדד דאו ג'ונס נסחר בשיא.

מבית השקעות קטן בתל אביב: התחזית שניצחה את הענקים של וול סטריט 
המומחה שמעריך: מה יקרה לריבית בשנה הקרובה ואיך יגיבו השווקים? 

1תאת טכנולוגיות מגייסת
תאת טכנולוגיות , ספקית של מוצרים ושירותים לעולמות התעופה האזרחית והצבאית, הודיעה בסוף השבוע על הנפקה פרטית שתזרים לקופת החברה סכום של 9.8 מיליון דולר נטו (כ- 36.2 מיליון שקל).

החברה, בניהולו של יגאל זמיר, הנפיקה למוסדיים ישראלים כ-1.16 מיליון מניות, שיהוו לאחר ההנפקה 11.5% מהון המניות של החברה. מחיר המניה בהנפקה נקבע על 31.7 שקל, מחיר שמשקף הנחה של 10.8% על מחיר הנעילה של המניה ביום חמישי שעבר בבורסה בתל אביב. תאת נסחרת במקביל גם בנאסד"ק, ושווי השוק שלה הוא 87 מיליון דולר, לאחר זינוק של 82.5% במחיר המניה מאז תחילת השנה הנוכחית. בסוף הרבעון השלישי יתרות המזומנים של החברה היו בסך כ-7.3 מיליון דולר. החברה מציינת שהגיוס ישמש אותה לצרכים עסקיים כלליים.

בעלת השליטה בתאת היא קרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, שלפני ההנפקה החזיקה ב-58.8% ממניות החברה. שווי ההחזקה של פימי הוא כ-50.8 מיליון דולר.

2סולאראדג' חזרה לעלות
אחרי תקופה של ירידות במניית סולאראדג' , בשבוע האחרון המגמה השתנתה. את שני ימי המסחר האחרונים של השבוע היא סיימה בעלייה של 17.6% כאשר בשבוע כולו היא טיפסה ב-23.9%, למחיר מניה של 97.12 דולר המשקף לחברה שווי של 5.5 מיליארד דולר. במקביל, המתחרה האמריקאית שלה אנפייז עלתה בשבוע האחרון ב-20.3%.

אחרי שנתיים במדד: סולאראדג' נמחקת מה-S&P 500 

סולאראדג' מספקת טכנולוגיות לתחום האנרגיה הסולארית, והעליות במניה מיוחסות לעובדה שהיא רגישה לשינויים בריבית, וכאשר יו"ר הפד פאואל דיבר בשבוע שעבר על האפשרות של שלוש הורדות ריבית בשנת 2024, בשוק העריכו שסולאראדג' והחברות האחרות בתעשייה צפויות ליהנות מכך. הרגישות לריבית נובעת מכך ששוק ההתקנות הסולאריות ממומן הרבה פעמים בעזרת הלוואות, וכאשר הריבית יורדת זול יותר לבצע התקנות, כך שיש צפי להגדלת הביקושים לקראת הורדת הריבית.

3קוגנייט עברה לרווח
מניית קוגנייט  סיימה את שבוע המסחר עם עלייה של 17%, לאחר שהחברה פרסמה דוחות ביום רביעי שעבר. שווי השוק של קוגנייט עומד על 465 מיליון דולר.

קוגנייט, המנוהלת על ידי אלעד שרון, היא חברת טכנולוגיה בתחום הביטחוני שפוצלה בשנת 2021 מחברת ורינט  ומאז נסחרת כחברה עצמאית בנאסד"ק. לאחר שאכזבה את המשקיעים עם תוצאות חלשות במשך מספר רבעונים, מניית קוגנייט הגיעה לשפל של 2.35 דולר לפני כשנה, אך מאז טיפסה בשיעור תלת-ספרתי והיא נסחרת כעת במחיר של כ-6.6 דולר. עם זאת, היא עדיין מציגה תשואה שלילית של כ-76% בהשוואה למחיר ביום המסחר הראשון שלה לאחר הפיצול מורינט.

בדוחות שפרסמה בשבוע שעבר, קוגנייט הציגה צמיחה של 11.4% בהכנסות הרבעון השלישי ל-79.4 מיליון דולר. ההפסד התפעולי לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) צומצם ב-89% ל-2.8 מיליון דולר והיא עברה לרווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך 5.2 מיליון דולר, לעומת הפסד של 27.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי היה 23.8 מיליון דולר.