עוד הסדר טיעון בפרשת "דפנסיב שילד": עודד שכנאי ישלם 900 אלף שקל

שכנאי הורשע על-פי הודאתו בעבירות מס במסגרת שירותים שסיפקה חברה בבעלותו למשרד ההגנה הגיאורגי • מכתב האישום המתוקן שהוגש נגד שכנאי עולה כי במהלך השנים 2009-2008 הכנסות החברה שנאמדו בכ-5.4 מיליון שקל, הועברו לחשבונות בשוויץ מבלי ששכנאי דיווח עליהן למס הכנסה • משפטו של גל הירש, שותפו של שכנאי, נמצא לפני שלב ההוכחות

בניין רשות המסים / צילום: איל יצהר
בניין רשות המסים / צילום: איל יצהר

עוד הסדר טיעון בפרשת "דפנסיב שילד": עודד שכנאי ישלם קנס בגובה של 900 אלף שקל וירצה עבודות שירות. זאת, לאחר שהורשע על-פי הודאתו בעבירות של עריכת דוח לא נכון ומסירת עובדות לא נכונות ללא הצדק סביר לפי פקודת מס הכנסה.

מכתב האישום המתוקן שהוגש נגד שכנאי עולה כי שכנאי פעל בשותפות עם גל הירש, יניב אדם ומיכאל בנימיני, למתן שירותים שונים עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. שכנאי פעל בגיאורגיה, בין היתר, באמצעות חברה מפנמה שבבעלותו בשם "ארטיסטי". במהלך השנים 2009-2008 הכנסות החברה שנאמדו בכ-5.4 מיליון שקל הועברו לחשבונות בשוויץ מבלי ששכנאי דיווח עליהן למס הכנסה, ותוך שהוא עורך דוחות מס לא נכונים שבהם השמיט הכנסות עליהן נדרש לדווח. כמו כן, על-פי כתב האישום, שכנאי מסר ידיעות לא נכונות לגבי עניינים המשפיעים על חיובו במס.

ביוני 2022 בית משפט השלום בת"א הטיל 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 100 אלף שקל על יניב אדם, שהורשע על-פי הודאתו בביצוע עבירות מס במסגרת אותה פרשה.

אדם הורשע בעבירות מס, לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון כי לא דיווח על הכנסות בהיקף של כ-3.6 מיליון שקל שנצברו ממתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי עבור משרד ההגנה בגיאורגיה. במסגרת ההסדר עם אדם הוסכם, כי הוא יודה בעבירות של מסירת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר לרשות המסים, והצדדים יעתרו לעונש מוסכם של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 100 אלף שקל. זאת, לאחר הסדרת חוב המס מול רשות המסים.

כתב האישום נסגר בהסדר טיעון

מאז הוגש כתב האישום נערך בין הצדדים משא ומתן שסופו בהסדר הטיעון שנחתם ואושר היום (ד') על ידי בית המשפט השלום בתל אביב. "העבירות בהן הורשע הנאשם פוגעות בערך תשלום מס אמת החיוני לניהול המשק, בערך השוויון, ואף באמון הציבור בשלטון החוק. מעשי הנאשם פגעו בערבות ההדדית, בקופה הציבורית, ובכך גם בשירותים שניתן לספק לציבור", כתב השופט איתן קורנהאוזר. "לא ניתן להתעלם מסכום ההכנסה המשמעותי שהועלם במקרה זה, כ-5.5 מיליון שקל, נתון המשפיע על מידת הפגיעה בערכים המוגנים, ולצד זאת יש לתת משקל לפרק הזמן המשמעותי ביותר שחלף מעת ביצוע העבירות ומפתיחת החקירה ועד היום. מדובר בשנים רבות שניתן לראות בהן עינוי דין לנאשם נתון לו יש משקל בשלב גזירת הדין".

מטעם עוה״ד ז'ק חן, משה מזרחי, שי אילון ואלדד נח שיצגו את שכנאי, נמסר: ״בסופה של תקופה בת שנים כה ארוכות בהן עודד שכנאי נאבק בהצלחה בהאשמות שונות שהופרכו, הוא לקח אחריות על עבירת מס במדרג הנמוך בגין אירוע בן 15 שנה, ושם את הפרשה הזו מאחוריו״.

נגד הירש הוגש גם כן כתב אישום בפרשה, ובמשפטו לא החל עדיין שלב ההוכחות.