אלפרד אקירוב הגיש בקשה מחודשת לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח

לאחר שרשות שוק ההון סגרה בחודש יולי האחרון את תיק הבקשה של אלפרד אקירוב להיתר שליטה בכלל ביטוח, חברת אלרוב נדל"ן שבשליטת אקירוב הגישה בקשה מחודשת לרשות • אלרוב מחזיקה בכ-14% מהון המניות של כלל ביטוח, ששוות כ-658 מיליון שקל

אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב / צילום: בן יוסטר
אלפרד אקירוב, בעל השליטה באלרוב / צילום: בן יוסטר

חברת אלרוב נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב, דיווחה לפני זמן קצר כי הגישה לרשות שוק ההון בקשה מחודשת לקבלת היתר שליטה בכלל- ביטוח בצירוף מספר מתווים.

בעקבות חשש רשות התחרות: הראל האריכה את המועד להשלמת רכישת ישראכרט 
מי פיספס עם מניה שצנחה ב-70%? חמישה מנהלי השקעות חושפים מה עשה התיק שלהם  

מדובר באחת הפרשות הארוכות שידע שוק ההון, כאשר רק לפני מספר חודשים רשות שוק ההון הודיעה לאלפרד אקירוב, בעל השליטה בחברת אלרוב נדל"ן, כי סגרה את תיק הבקשה הקודמת שהגיש לקבלת היתר שליטה בחברת כלל ביטוח. בחברת אלרוב נדל"ן שבשליטת אקירוב טענו אז כי מדובר בהתפתחות טכנית בלבד, וכי בכוונתם להציג בקשה חדשה ועדכנית להיתר השליטה. ואכן, החברה דיווחה היום (א') כי הגישה בקשה מחודשת לקבלת היתר שליטה בחברה. 

אלרוב נדל"ן הפועלת בתחומי המלונאות, הייזום והנדל"ן המניב, מחזיקה בכ-14.6% ממניות כלל, בשווי שוק של 658 מיליון שקל. החברה מחכה להיתר השליטה כדי לעלות לשיעור החזקה של 30% ולשלוט בחברה. 

ברשות הותירו פתח לאקירוב להגיש בקשה נוספת

בדצמבר 2022, ממלא מקום ראש הרשות, עמית גל, קבע כי אם ירצה אקירוב לרכוש את השליטה בכלל, הוא יצטרך לעשות זאת בהעברת מאות מיליוני שקלים מכספו הפרטי. ברשות ביקשו מאקירוב להעביר בקשה שלמה ועדכנית שמביאה בחשבון את עמדת הרשות. בנוסף, נתבקש אקירוב בינואר השנה, לפרט את ניסיון ילדיו ג'ורג'י אקירוב ושרון אקירוב, וגם להעביר את צוואתו, ככל שזו קיימת.

אקירוב קיבל בהמשך ארכה שנייה להמצאת המידע שהיה חסר לרשות שוק ההון, עד ל-16 ביולי האחרון. "על אף האמור, ולמרות פרק הזמן הארוך שחלף מהמועדים המקוריים בהם ביקשנו את המידע כמפורט", ציין מנהל חטיבת ההשקעות, רישוי וממשל תאגידי ברשות, אסף נחמני במכתבו, המסמכים שהעביר אקירוב לרשות לא כללו "את המידע שנדרש לשם המשך בחינת הבקשה".

לכן, ציינו ברשות שוק ההון כי "מאחר שהמידע שנדרש לא הועבר גם לאחר תזכורת שניה, ובשים לב גם לחלוף פרק הזמן הניכר ממועד בקשת המידע המקורית", הרי ש"אין בכוונתנו להידרש עוד לבחינת הבקשה." יחד עם זאת, ברשות כן הותירו פתח לאקירוב להגיש בקשה אחרת, ובהמשך לכך, פרסמה החברה לפני זמן קצר בקשה מחודשת לקבלת היתר שליטה בכלל.