ישראל במלחמה | סיקור שוטף

רשת חשמל וחדרי מנוחה: הושמדו מנהרות המטה הכללי של חמאס בעזה

כוחות צה"ל איתרו והשמידו את דירת המסתור של יחיא סינוואר • בעזה דיווחו: חוסל בנו של בכיר חמאס • שורת שיגורים לצפון, צה"ל תקף מטרות טרור בלבנון • הותר לפרסום: קצין צה"ל במילואים נפל בצפון הרצועה, שני לוחמים נפצעו קשה • שר הביטחון גלנט הגיב על דברי בנט, שטען כי ישראל פעלה באיראן, ותקף: "דיבורים מיותרים, צריך לתת לצה"ל לבצע את המשימה בשקט" • עדכונים שוטפים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל
כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

23:10 - אחרי השיגורים לצפון רמת הגולן: צה"ל תקף את מקורות הירי בסוריה

דובר צה"ל עדכן כי לפני זמן קצר זוהו שני שיגורים שחצו משטח סוריה ונפלו בשטח פתוח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר תקף מוקדם יותר היום, עמדת שיגור שהייתה בשימוש חיזבאללה בשטח לבנון.

23:01 - בכיר במשמרות המהפכה: "ישראל חיסלה את רזי מוסווי כי היא לא משיגה יעדים בעזה"

אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה: "ישראל חיסלה את רזי מוסווי בסוריה כי היא לא מצליחה להשיג את היעדים בעזה". קא'אני איים על ארה"ב ואמר כי אם היא תמשיך בהתנהגות "הלא רציונלית" שלה בעיראק - המיליציות הפרו-איראניות יגיבו על כך.

22:36 - שיגורים לצפון רמת הגולן

אזעקות נשמעו במסעדה, נמרוד ומג'דל שמס.

22:15 - לוחמי צה"ל נטרלו מחבל שניסה להשליך מטען

לוחמי יחידה 636 שהיו בפעילות יזומה במרחב חטיבת עציון, זיהו מחבל שניסה להשליך מטען לעבר עמדה צבאית סמוך לכפר אבו דיס. הלוחמים ירו לעברו ונטרלו את המחבל. אין נפגעים לכוחותינו.

21:25 - קבינט המלחמה דן אתמול בהצעת תיווך קטארית

ההצעה נמצאת עדיין בשלביה הראשוניים. על פי המתווה שהוצג לחברי הקבינט המצומצם - השלב הראשון יכלול עסקת חילופים הומניטרית שתכלול שחרור של בין 40 ל-50 חטופים תמורת הפסקת אש מוחלטת של חודש. השלב השני והמורכב יותר עוד לא גובש לחלוטין, אך הכיוון הוא הסדר נסיגה של צה"ל מהשטח.

גם ישראל וגם חמאס לא השיבו להצעה. גורם מדיני אמר: "הדרך עוד ארוכה, אבל היא רחוקה קצת פחות"

20:50 - דובר צה"ל הגרי: "אנחנו מפעילים את כל הלחץ הצבאי על חמאס"

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, פנה לחטופים בהצהרתו היומית: "אנחנו חושבים עליכם כל הזמן וזוכרים את החובה שלנו להשיב את כולכם הביתה". הגרי ביקש להימנע מהפצת שמועות ברשתות החברתיות: "הימנעו מלהוסיף לכאב של משפחות החטופים".

בנוגע ללחימה אמר: "אנחנו מפעילים את כל הלחץ הצבאי על חמאס ברצועת עזה. השלמנו שורת תקיפות נרחבות בצפון, הרגנו מחבלים בשטח ובמפקדות".

20:34 - ראש הממשלה נתניהו אסר על שר הביטחון להיפגש עם ראש המוסד וראש השב"כ

נתניהו אסר על ראשי השב"כ והמוסד להגיע לדיון ביטחוני עם שר הביטחון גלנט. הדיון, שבו היו אמורים לדון בנושא רגיש, היה אמור להיערך שלשום. מלשכת נתניהו נמסר: "ראש הממשלה לא מגביל את ראש המוסד. הקבינט לניהול המלחמה הוא הפורום שמתווה מדיניות וקובע בעניין השבויים".

20:17 - דרישה לפתוח בחקירה נגד ישראל

בעקבות המלחמה בעזה - דרום אפריקה הגישה בקשה לפתוח בהליך רשמי נגד מדינת ישראל בבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג בגין עבירה של "רצח עם".

דובר משרד החוץ תקף: "‏טענת דרום אפריקה משוללת יסוד עובדתי ומשפטי ומהווה ניצול שפל וזילות של בית הדין. ישראל מחויבת לדין הבין-לאומי ופועלת לפיו, ומכוונת את מאמציה הצבאיים נגד ארגון הטרור חמאס וארגוני הטרור המשתפים עמו פעולה ורק נגדם".

20:00 - רשת חשמל ואוורור, חדרי תפילה ומנוחה: הושמדו מנהרות המטה הכללי של חמאס בצפון עזה

דובר צה"ל התיר לפרסם: בשבועות האחרונים כוחות צוות הקרב של חטיבת המילואים 14, תחת פיקודה של אוגדה 162, איתרו והשמידו את אחת מדירות המסתור של יחיא סינוואר. הדירה ממוקמת סמוך לעיר עזה שבצפון הרצועה, ובתוכה אותרו ממצאים רבים.

לוחמי יהל״ם גילו כי בקומת המרתף ממוקם פיר אסטרטגי. הכוחות חקרו את הפיר והגיעו למנהרה משמעותית שככל הנראה משמשת את בכירי הזרוע הצבאית והמדינית של ארגון הטרור חמאס.

רשת המנהרות שמתחת לדירה ארוכה ומסועפת, ובה התניידו ופעלו בכירי ארגון הטרור חמאס. הפיר שאותר הוביל למנהרה באורך של 218 מטרים, ובעומק של כ-20 מטרים בצפון רצועת עזה. במנהרה נמצאו רשת חשמל, אוורור ותשתיות ביוב, אמצעי שהיה, חדרי תפילה ומנוחה, והיא נבנתה כך שאפשר לשהות בה ולנהל ממנה לחימה לפרקי זמן ארוכים.

לאחר סיום החקר והפעילות המבצעית שנעשתה בתוואי, המנהרה הושמדה על ידי לוחמי יחידת יהל״ם.

19:13 - מועצת הביטחון התכנסה לדון ב"הסלמה בגדה המערבית", ארדן תקף

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן נאם בכינוס מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע ל"הסלמה בשטחים". בראשית דבריו הוא אמר שהוא "המום" נוכח קיום הדיון. "המועצה הזאת זריזה להביע הזדהות עם אנשים ברחבי המזרח התיכון כל עוד הם לא ישראלים", האשים, "חיי ישראלים לא חשובים".

ארדן הקריא את שמות החטופים שמוחזקים ברצועה ואמר: "אנחנו נלחמים על השחרור שלהם. זה שובר את הלב שהמועצה הזו לא ראתה לנכון להוציא גינוי רשמי על מתקפת ה-7 באוקטובר. העולם חייב לזכור את החטופים כל היום, הם לא ביצעו שום פשע ועכשיו הם במנהרה בעזה".

19:08 - צה"ל עדכן: בפיגוע מוקדם יותר היום נפצע לוחם באורח קשה, ארבעה נוספים במצב בינוני וקל

בפיגוע הדריסה בדרום הר חברון מוקדם יותר היום נפצעו חמישה לוחמים, אחד במצב קשה ועוד ארבעה במצב בינוני וקל. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

18:40 - איראן מכחישה: לא נהרגו מפקדים בתקיפה בדמשק

דובר משמרות המהפכה הכחיש את הדיווח ברשת ״אלערביה״, לפיו 11 מפקדים של משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בדמשק.

17:47 - צבע אדום בזיקים שבעוטף עזה

17:12 - שר הביטחון גלנט הגיב על דברי בנט: "ראוי שרעם המטוסים יחריש את הדיבורים המיותרים"

שר הביטחון גלנט ביקר בבסיס רמת דוד של חיל האוויר, שם קיבל סקירה על פעילות טייסת הקרב בבסיס. בסיום הביקור שר הביטחון הגיב על דברי בנט, שהודה כי ישראל פעלה באיראן. "הפעולה של חיל האוויר בכל הגזרות מאוד מרשימה", אמר גלנט, "ראוי שרעם המטוסים יחריש את הדיבורים המיותרים, ויאפשר לכוחות צה"ל לבצע את משימתם בהשקט ובבטחה״".

16:49 - גם היום: רבבות חות'ים בצנעא בעצרת תמיכה בחמאס

16:27 - שיגורים נוספים לצפון

אזעקות הופעלו בזרעית ובשומרה שבגליל.

16:06 - חשש לחדירת כלי טיס עוין בצפון

אזעקות הופעלו ביישובים רבים בגליל העליון, מחשש לחדירת כלי טיס עוין. שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה. בפיקוד העורף הודיעו כי האירוע הסתיים.

16:04 - צה"ל תקף מטרות טרור של חיזבאללה

בתגובה על השיגורים לעבר ישראל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעות האחרונות מטרות טרור של חיזבאללה, במרחב ואדי חמול. בין המטרות שהותקפו - עמדות שיגור, מתחם צבאי ותשתיות נוספות.

בנוסף, כוחות צה"ל תקפו חוליית נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון ומשגר ממנו בוצע ירי במרחב לעבר ישראל.

15:49 - דובר צה"ל הפיץ תיעוד מקבלת שבת שקיימו לוחמי גדס"ר 5 בעזה

15:32 - דיווח: בנו של בכיר חמאס חוסל ברצועה

בעזה מדווחים: חוסל פעיל הזרוע הצבאית של חמאס, חמדי ע'נדור, בנו של מפקד החטיבה צפונית אחמד ע'נדור - מבכירי הזרוע הצבאית, שחוסל בחודש שעבר. מח"ט הצפונית חוסל בתקיפה אווירית יחד עם בכירי חמאס נוספים.

אתמול דווח כי גם מוחמד עיסא, בנו של סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס מרואן עיסא, נהרג בתקיפה של צה"ל.

15:28 - דיווחים סעודיים: ישראל חיסלה 11 בכירי משמרות המהפכה בדמשק

בסעודיה מדווחים כי לפחות 11 בכירי משמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בנמל התעופה הבינלאמי בדמשק, זאת שלושה ימים בלבד לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה בסוריה, ראזי מוסאווי. לפי הדיווחים, מפקד משמרות המהפכה במזרח סוריה, נורט ראשיד, נפצע במהלך המתקפה.

15:27 - האזעקות בשומרה וזרעית שבגבול הצפון - זיהוי שווא

15:17 - עשרות פעילי דאעש נעצרו בטורקיה

סוכנות המודיעין של טורקיה הודיעה שעצרה 29 פעילי דאעש, בהם שלושה מפקדים בכירים, שתכננו לבצע פיגועים בבתי כנסת וכנסיות במדינה, כמו גם בשגרירות עיראק בטורקיה.

14:50: האזעקות נמשכות בצפון

שוב התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין בערב אל-עראמשה, יערה, גורנות הגליל, אדמית, חניתה, ואילון שבגליל המערבי.

14:35: אזעקות בגליל העליון: חדירת כלי טיס עוין

אזעקות ביפתח, ברמות נפתלי, במרכז אזורי מבואות חרמון, במלכיה ובדישון.

14:23: אזעקות בשומרה, בגורן, בערב אל עראמשה, בזרעית, באבן מנחם ובגורנות הגליל.

14:00: אמצעי לחימה בתוך תיקי ילדים: צוות הקרב החטיבתי של כפיר בחאן יונס

בשבוע האחרון לוחמי צוות הקרב החטיבתי של כפיר הצטרפו לכוחות אוגדה 98 הנלחמים במרחב חאן יונס, ובמהלך פעילותם חיסלו חוליות מחבלים, השמידו ממבנים ממולכדים ופירי מנהרות, פשטו על עשרות בתים של פעילי חמאס ואיתרו אמצעי לחימה בתוך חדרי ילדים.

במהלך אחת מהפשיטות איתרו הלוחמים בובה שהולבשה בחרמונית בצבע ירוק זית, בניסיון של מחבלי חמאס לבצע פעולת הונאה ולפגוע בכוחות על ידי משיכתם למארב. בפשיטה אחרת איתרו הלוחמים אמצעי לחימה בחדר ילדים בבית, וחלק מאמצעי הלחימה הוסתרו בתוך תיק ילדים. בין האמל"ח הרב אותרו רימונים, וסטים, נשקים, מחסניות וחומרי מודיעין.

13:47: דיווח ראשוני: חשד לפיגוע דריסה בהר חברון

4 עוברי אורח נפגעו מרכב, 3 נפצעו קל ו-1 בינוני. הפצועים פונו לבית החולים.

13:33: אזעקות בכפר בלום ובנאות מרדכי שבגליל העליון

12:43 - "משימת חיי היא להחזיר אותו הביתה כמה שיותר מהר"

עשרות בני אדם חוגגים יום הולדת 20 לחייל הבודד עידן אלכסנדר, שמוחזק בידי מחבלי חמאס בעזה כבר 84 ימים. אלכסנדר הוא לוחם גולני שעלה ארצה כדי להתגייס לצה"ל, אביו המאמץ בישראל, דורון זקצר: "משימת חיי היא להחזיר אותו הביתה כמה שיותר מהר".

12:11 - אזעקות בניר יצחק, סופה וחולית שבמועצה האזורית אשכול

12:00 - לראשונה מתחילת המלחמה - צה"ל פועל במרחב ח'רבת אחזעה שממנו יצאו המחבלים בטבח בניר עוז

צה"ל הודיע על יציאה למבצע "ניר ועוז" - פעילות קרקעית משמעותית של חטיבה 5 תחת פיקודה של אוגדת עזה במרחב שממנו יצאו המחבלים לטבח בניר עוז ב-7 באוקטובר. "במהלך פעילותם במרחב אותרו עשרות פירי מנהרות", נמסר מצה"ל. "בנוסף, איתרו הכוחות אמצעי לחימה רבים הכוללים נשקים מסוג קלאצ’ניקוב, אקדחים, רימונים, מוקשים, משגרים ופצמ"רים. כוחות ההנדסה של צוות הקרב החטיבתי השמידו תשתיות טרור הממוקמות בבתי המחבלים אשר השתתפו בטבח הרצחני שביצע ארגון הטרור חמאס בקיבוץ ניר עוז בשבעה באוקטובר".

11:13 - צה"ל: לא נוכל לשחרר משירות מילואים מועמדים בבחירות ל-144 רשויות המקומיות

בעקבות הדיון שנערך בממשלה בדבר היערכותן של הבחירות המקומיות בעת המלחמה, התבקש צה"ל לספק נתונים הנוגעים לשירות המילואים של המועמדים ברשויות השונות. נכון להיום, לפי נתוני צה"ל - 3,778 מועמדים הינם משרתי מילואים, בהם 1,829 משרתי מילואים פעילים. מן הנתונים שפורסמו עולה כי 688 ממשרתי המילואים הפעילים הכרחיים לצה"ל ו"בסבירות גבוהה לא ניתן לשחררם במהלך התקופה הקרובה" ומשפיעים על 141 רשויות. לפי צה"ל, 1,141 מהמשרתים בשירות מילואים פעיל ניתן "בסבירות גבוהה" לשחרר.

10:29 - שיגורים מלבנון לדוב"ב ולברעם - צה"ל תקף את מקור הירי

דובר צה"ל מעדכן כי זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב דוב"ב וברעם לפני זמן קצר. צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

10:23 - חשש לחדירת כלי טיס עוין באצבע הגליל

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין הופעלו ב תל חי, מרגליות, משגב עם, כפר יובל, מעיין ברוך, מנרה, מטולה, כפר גלעדי, בית הלל, קריית שמונה, הגושרים, ע'ג'ר, דפנה, קיבוץ דן, שניר ושאר ישוב.

09:59 - הותר לפרסום שמו של חייל צה"ל שנפל בקרב בצפון הרצועה, קצין ולוחם נפצעו באורח קשה

סרן במילואים הראל שרביט, בן 33 מכוכב יעקב, קצין לוחם בגדוד 7008, עוצבת חצי האש (551), נפל בקרב בצפון רצועת עזה. בנוסף, נפצעו באורח קשה בקרבות שונים בצפון רצועת עזה קצין ולוחם מבית הספר להנדסה צבאית. הפצועים פונו לטיפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו.

09:01 - כוחות צה"ל מרחיבים את הפעילות במרחב ח'אן יונס

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 460 חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים בהיתקלויות שונות, בתקיפות מהאוויר ובירי צליפה, מקלעים וטנקים. דובר צה"ל מפרסם כי באחד האירועים, כלי טיס זיהה מחבל האוחז RPG ורץ לעבר הלוחמים, הוא חוסל בירי טנקים לפני שירה לעבר הכוחות. באירוע נוסף, לוחמי צוות הקרב החטיבתי של חטיבת הצנחנים זיהו מחבל מוציא RPG מתוך פיר והשליכו מספר רימונים לעברו. עוד זיהו הלוחמים מספר מחבלים שהסתתרו במבנה וחיסלו אותם באמצעות ירי טנק.

כחלק מן הלחימה בח'אן יונס, צוות קרב חטיבתי 7 זיהה מחבל שהיה במרחק של כמאה מטרים מהכוחות, הלוחמים הכווינו כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבל. באירוע אחר, צוות הקרב איתר חוליית מחבלים שהתבצרה במבנה ומטוס קרב תקף את המבנה וחיסל אותם.

צוות הקרב החטיבתי 261 (בה"ד 1) סרקו בהכוונה מודיעינית בביתו של מחבל חמאס בפאתי ג'באליה, ואיתרו תעודות הסמכה צבאיות של ארגון הטרור חמאס, אמצעי לחימה, וחוברות למידה על צה"ל. בנוסף, נמצאו על ידי הלוחמים תמונות ילדים מחזיקים בנשק, רימונים ו-RPG.

07:58 - איראן: הוצאנו להורג משתפי פעולה הקשורים למוסד

איראן טוענת כי הוציאה להורג ארבעה משתפי פעולה הקשורים למוסד, כך לפי סוכנות הידיעות האיראנית מיזן.

05:40 - בנט: בזמן כהונתי תקפה ישראל בסיס כטב"מים על אדמת איראן, והתנקשה בבכיר משמרות המהפעה

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מאשר בטור מיוחד בוול סטריט ג'ורנל: בכהונתו תקפה ישראל בסיס כטב"מים על אדמת איראן בתחילת 2022, וכן חיסלה בטהרן את בכיר משמרות המהפכה חסן חודאי - לאחר ניסיונות כושלים לפגוע בישראלים בטורקיה.

בטור כתב בנט: "הנחיתי את כוחות הביטחון הישראליים לגבות מטהרן מחיר על החלטתה לממן טרור. בעקבות ניסיון למתקפת כטב"מים על ישראל, ישראל השמידה בסיס כטב"מים על אדמת איראן. לאחר ניסיון של חוליית טרור איראנית לרצוח תיירים ישראליים בטורקיה, מפקד החולייה חוסל במרכז טהרן".

02:22 - צבא ארה"ב: יירטנו כטב"מ וטיל נגד ספינה שירו החות'ים בדרום הים האדום. לא דווח על נפגעים או על נזק

01:15 - בסוריה טוענים: מערכות ההגנה האווירית שלנו יירטו מתקפה ישראלית באזור דמשק

בטלוויזיה הסורית הממלכתית ציטטו גורם צבאי, שאמר: "האויב הישראלי ביצע מתקפה אווירית משטח לבנון, שכוונה לעבר כמה מטרות באזור דמשק. מערכות ההגנה האוויריות הופעלו לעבר הטילים ויירטו את חלקם. התקיפות גרמו לנזק".

00:35 - דיווחים: קולות נפץ נשמעו באזור דמשק, מערכות ההגנה האווירית הופעלו

בתוך שעות ספורות, בסוריה טענו שוב לתקיפות באזור דמשק.

22:19 - בסוריה מדווחים: תקיפה ישראלית באזור דמשק

בסוריה מדווחים על תקיפה ישראלית באזור דמשק. מערכות ההגנה האווירית הופעלו.

21:55 - בציונות הדתית איימו, נתניהו התקפל: קבינט המלחמה לא ידון הערב ב"יום שאחרי" בעזה

בלחץ הציונות הדתית, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל ברגע האחרון את הדיון הערב בקבינט המלחמה בסוגיית היום שאחרי המלחמה בעזה. במקום זאת היא תעלה לדיון רק בישיבת קבינט המדיני-ביטחוני המורחב בשבוע הבא.

21:43 - ביידן: "מזועזע ממות ג'ודי ווינשטיין, לא נפסיק לפעול כדי להחזיר את החטופים הביתה"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי הוא ורעייתו ג'יל "מזועזעים" מהידיעה על מות החטופה ג'ודי ווינשטיין, המחזיקה באזרחות אמריקנית. "ארבעת ילדיהם ושבעת נכדיהם של ג'ודי וחגי נמצאים בליבנו. אף משפחה לא צריכה לסבול מסע ייסורים כזה. אני חוזר שוב על ההתחייבות שנתנו לכל משפחותיהם של אלה שעדיין מוחזקים חטופים: לא נפסיק לפעול כדי להחזיר אותם הביתה", ציין.

21:13 - פיגוע דקירה ליד ירושלים: שני צעירים נפצעו קשה ובינוני, המחבל נוטרל

שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נפצעו קשה ובינוני בפיגוע דקירה במחסום מזמוריה ליד שכונת הר חומה בירושלים. ממד"א נמסר כי בשעה 21:05 התקבל דיווח במוקד 101 במרחב ירושלים על שני פצועים סמוך למחסום מזמוריה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי במקום לצעירה כבת 20 ולגבר כבן 25, ופינו אותם בהכרה לבית החולים שערי צדק בירושלים. עדי ראייה סיפרו שהמחבל נוטרל בירי.

חובש מד"א יוסף חיים ישראלי סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את 2 הפצועים שנפגעו בפיגוע כשהם בהכרה. הצעירה ישבה והצעיר התהלך במקום כששניהם סובלים מפציעות דקירה בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן טיפול תרופתי ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם יציב".

20:30 - דובר צה"ל על תחקיר הירי בחטופים: "אנחנו אחראים על מה שקרה"

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס לתקרית שבה נורו בשוגג שלושת החטופים. "בעת פעילות צה"ל בסג'עייה לא ניתן מודיעין על נוכחות חטופים בבניין. אותר בכניסה לפיר מנהרה פתק 'הצילו', שלא העלה בזמן אמת מידע הקושר אותו להימצאות חטופים במרחב. ההערכה הייתה שמדובר בניסיון הטעיה של מחבלים". אמר. "יממה לאחר מכן זוהו שלוש דמויות ומתבצע ירי בשגגה על מה שהחייל זיהה כאיום. המפקד קרא לחדול את האש, אך הלוחמים לא שמעו את הקריאה וגם החטוף השלישי נהרג".

תא"ל הגרי ציין כי "יש עוד חטופים בשטח והחובה שלנו היא להפיק לקחים בצורה מהירה ביותר ולתרגם אותם להנחיות ללוחמים בשטח". לדבריו, "אנחנו אחראים על מה שקרה. סג'עייה היא אזור מלחמה מרובה מחבלים ורווי מטענים ואמצעי לחימה. התחקיר מלמד יותר מכל על אומץ הלב, התושייה והגבורה של אלון, יותם וסאמר ז"ל. אנחנו נתחקר את עצמנו עד תום כשהמצב המבצעי יאפשר זאת".

19:45 - צה"ל מפרסם את ממצאי תחקיר הירי בחטופים; לא יינקטו צעדים פיקודיים

צה"ל הציג היום למשפחות שלושת החטופים שנורו בשוגג את תחקיר האירוע. הממצאים מעידים כי החטופים שנמלטו משבי חמאס בסג'עייה עשו כל שביכולתם שכוחות צה"ל יזהו אותם. לחיילים שירו היה שדה ראייה מוגבל והם התקשו לזהות שמדובר בחטופים. מהתחקיר עלה כי הדרג הפיקודי ידע שיש כנראה חטופים בשכונה. עם זאת, המפקדים לא העבירו את המידע ללוחמים בקצה ולא תדרכו אותם מה לעשות אם יראו חטופים או יחשדו שהם רואים חטופים או כאלה שאינם חמושים בזמן שהם סורקים יעדים או מאבטחים מבנים.

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התייחס למסקנות התחקיר וקבע כי היה אפשר למנוע את הפגיעה בהם. "עם זאת, הירי בוצע בנסיבות מורכבות ובתנאי לחימה עצימים תחת איום ממושך", אמר. הוא הדגיש: "הוראות הפתיחה באש הן עניין הכרחי. הן משפיעות על החלטות גורליות, כפי שקרה באירוע הזה".

19:11 - צה"ל: "ביצענו תקיפה נרחבת בדרום לבנון, הופצץ מתחם צבאי של חיזבאללה"

צה"ל הודיע כי ביצע היום "תקיפה נרחבת" בדרום לבנון, בין היתר במרחבי הכפרים עיתא א-שעב ורמיה. עוד נמסר כי מטוסי קרב תקפו מתחם צבאי של חיזבאללה, בתגובה על השיגורים שבוצעו היום לשטח ישראל, כשבין היתר דווח על נפילות בקריית שמונה. בנוסף, צה"ל תקף חוליית מחבלים שניסתה לשגר טילי נ"ט באזור הגבול וחוליה נוספת ששהתה בתוך מבנה ממנו בוצעו שיגורים לישראל.

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12